Tji fick du Ninnan!
Mina ränker lönade sig! Ingen moms och ingen tull! Det trodde jag aldrig. Jag blev så förvånad att jag utbrast "Va? Ska jag inte betala tull också?".
Tjejen gratularade mig när jag berättade vad det var och vad det var värt.
Så, ett par handsydda amerikafårskinnsboots för 1607 sekiner ink. frakt. Inte så illa pinkat. Hade nog otur med kursen, för priset blev lite dyrare än beräknat, men å andra sidan slapp jag ju avgifter på sådär 750 spänn, så jag gråter inte alls jag.
De är faktiskt fina, snyggare än på bilden. Superlätta, väger ingenting. Alldeles mjuka i skinnet är de, som ett par murratoflor med skaft nästan. Nåja. lite stadigare kanske, men det är inte sånt där hårt läder i själva skon, utan mjukt och följsamt. Det enda är att jag är osäker på storleken. De känns väldigt tajta, kan inte spralla mycket på tårna alls och fick dra på dem som jäkla kondomer. Men det står att det är viktigt med en "snug fit", för de töjer sig, så det kanske ska vara så. Ska gå omkring med dem inne nu ikväll, så ska jag skriva och fråga sen. Och tacka. They kept their toes crossed (sic!) att tullen inte skulle ta dem och det funkade ju.