Sorla
|
|
« Svara #435 skrivet: 2012.04.18 - 18:33:11 » |
|
Varken Vivo eller Softstar gör tålösa tror jag. Det är alltså någon slags barfotasandaler du är ute efter, fjällis?
Om Merrell vet jag bara att deras löparvariant ratades av barfotagänget. Inte äkta barefoot. Den var lite uppbyggd eller lutade från hälen eller vad det nu var.
http://www.vivobarefoot.com/eu/barefoot/ Vaddå gör inte tålösa? Nu fattar jag inte vad du menar. Där här har inga tår. Mina Lucy har inte heller tår. Och jag har sett fina ballerinaskor som är barfotaskor, utan tår. http://www.vivobarefoot.com/eu/ladies/mary-jane-6.html Såna ska jag för övrig köpa i vår. Pallar inte att gå i Lucy året runt.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #436 skrivet: 2012.04.18 - 19:54:15 » |
|
Jag trodde hon menade UTAN tå, med öppen tå. :clubs_sorla:
Posted from my phatPhone using Tapatalk
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #437 skrivet: 2012.04.18 - 21:18:04 » |
|
Så där ja!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ninnan
|
|
« Svara #438 skrivet: 2012.04.18 - 22:27:13 » |
|
utan tår, med öppen tå.. Nu har jag hållit mej undan det här med skor för jag går med mina vanliga skor.. Jag undrar vad ni pratar om?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #439 skrivet: 2012.04.18 - 22:42:54 » |
|
Alltså, jag tror att hon menar öppen tå, som sandaler. Sorla tror att hon menar att det ska vara vanliga skor och inte tåskor som Vibram FF.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #440 skrivet: 2012.04.19 - 08:51:02 » |
|
Precis, det tror jag det! Fjällmor! Tjohooo! Kom och säg vad det var du ville ha! Du måste klargöra en liten detalj här innan Hemul klubbar sönder mitt lilla huvud.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #441 skrivet: 2012.04.19 - 08:59:17 » |
|
Hemul, sluta slåss! Jag menade utan tår dvs utan såna charmiga tår som VVF's har. Sorla förstod mig preciiiis Men... jag kanske var otydlig iofs Det behöver inte heller vara Mary Janes... jag visade den bara som exempel på sommarsko...
|
|
|
Loggat
|
Peace, love and all that jazz! /Fjällmor
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!
Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #442 skrivet: 2012.04.19 - 09:14:53 » |
|
Vad sa du inte det för då va?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #443 skrivet: 2012.04.19 - 09:16:35 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #444 skrivet: 2012.04.19 - 09:54:13 » |
|
hörrni. jag är jättesugen på ett par mjuka skor, men utan tår på... vilka är bäst..?
är det vivo?
|
|
|
Loggat
|
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #445 skrivet: 2012.04.19 - 09:57:08 » |
|
Don't you roll your eyes at ME!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #446 skrivet: 2012.04.19 - 10:50:38 » |
|
sorry Hemul, jag förstod på samma sätt som Sorla...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #447 skrivet: 2012.04.19 - 13:05:01 » |
|
Men jag är ente mallig. Har du kollat på VIVOsidan? Där fanns ju en variant på den du själv länkade till, Fjällmor. Och här finns fler varianter med fler färger. http://www.bittersweetclothing.co.uk/store/list/designer/49-terra-plana Har du små fötter så har du chansen nu på deras rea. Jag hoppas det kommer in fler storlekar närmare sommaren.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #448 skrivet: 2012.04.19 - 16:28:33 » |
|
Don't you roll your eyes at ME!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #449 skrivet: 2012.04.19 - 16:33:25 » |
|
kollar! Tack Sorla! Jag vill liksom att den ska hålla även för att vandra på fjället sommartid. (annars slutar det alltid med att jag tar av kängorna och går barfota, en barfotasko vore ju bättre så om man säger (hemul, nu rullar jag ögonen åt mig själv, bara så du vet))
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|