idalinda
|
|
« Svara #30 skrivet: 2011.09.02 - 16:13:46 » |
|
Måste få "skryta" lite, vi har kunnat skörda en tomat! OJ ,vad underbart! Hur delade ni den, hur var smaken? Vi har alltid ett sport att dela på 5 delar den första tomaten och den första jordgubben
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ekub
|
|
« Svara #31 skrivet: 2011.09.02 - 16:33:29 » |
|
Jo det var ju så att jag hade sett att den var röd men ville den skulle sitta kvar ett tag, men sedan fick älskling syn på den och hann knipa av den innan jag hann säga ngt och just då var jag stoppmätt så var absolut inte sugen på han fick äta hela körsbärstomaten
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #32 skrivet: 2011.09.03 - 16:02:41 » |
|
Han passade på med andra ord...
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #33 skrivet: 2011.09.07 - 11:44:23 » |
|
Vi skördade två fulla nävar körsbärstomater igår. Och det finns massor kvar på buskarna som står i vårt vardagsrum i solen. Vad kul det är att skörda!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #34 skrivet: 2011.09.07 - 11:50:40 » |
|
Visst är det speciellt att kunna skörda själv, direkt på plantan!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #35 skrivet: 2011.09.07 - 12:32:17 » |
|
Det ska jag med göra nästa år, hade jag tänkt mig. Detta året får jag väl glädjas med alla er andra istället!
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
Ekub
|
|
« Svara #36 skrivet: 2011.09.12 - 12:50:38 » |
|
Vi har massa röda körsbärstomater nu med Jättesöta och goda
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #37 skrivet: 2011.09.12 - 17:58:20 » |
|
Så det räcker för alla nu Vi har också mycket tomater, men lite måttligare mängder än förut. Nu kokar jag inte länger dom till frysen utan vi hinner äta dom så som dom är.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ekub
|
|
« Svara #38 skrivet: 2011.09.12 - 22:32:36 » |
|
Haha ja Min sambo är rätt snabb på att plocka och äta dem som godis Vi har bara en liten planta så blir ju inte så mkt, mer roligt att ha
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #39 skrivet: 2011.09.13 - 09:29:19 » |
|
Vi har 6 plantor som trängs i 3 stooora krukor i vardagsrumsfönstret. Jag hoppas att alla gröna små tomater blir röda. Det går lite långsamt i perioder nu. Jag behöver mer sol! Det är inte bara jag som lider av det dåliga väderet. Även mina tomater lider.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #40 skrivet: 2011.09.13 - 13:54:19 » |
|
Kan du ge dom en extra lampa? kanske inte, men vänta och vänta, vi skördar de sista tomaterna i växthuset i december. Så de brukar komma!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #41 skrivet: 2011.09.13 - 21:37:28 » |
|
Ja, vi får kanske pynta tomatplantorna med glitter framåt Advent.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #42 skrivet: 2011.09.14 - 00:18:35 » |
|
tja när de väl blir röda sen så är de ju riktigt Juliga då! själv funderar jag på att försöka flytta in lite tomat och chilli ifrån balkongen nu... börjar nog bli lite för kallt där misstänker jag. även om den är inglasad och vi har dörren dit öppen så kryper ju temperaturen neråt nu... vad tror ni?
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #43 skrivet: 2011.09.14 - 12:33:04 » |
|
Kwidell jag tror att det är ingen panik att flytta tomaterna än. Men chilin gillar ju värme, så det är kanske dax för den. va bara observant på bladlöss...
Jag börjar planera att flytta tomater UTE till växthuset just nu. Så du behöver inte tänka att ta dom in innan nattfrosten hotar, om du inte vill. Sedan producerar det själklart bättre i värmen, men skräper och tar plats också.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #44 skrivet: 2011.09.16 - 05:41:30 » |
|
Bladlöss har vi just nu... så de är ingen nyhet tyvärr.. svårt som attan att bli av med otäckstyget bara!! de ger sig inte! utan angriper bara mer och mer, trotts sprayning
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|