Vad är du så glad över? Mitt misslyckade?
Nä att du gått ner -4,9 kg i år ju
Tyvärr är det så att jag oavsiktligt vilselett dig, hela enmanspubliken.
Jag har ett enkelt skript som skriver ut de där blurbarna och räknar fram siffrorna, matar bara in dagens vikt. Vissa variabler måste jag dock ändra manuellt då och då. T.ex. måste jag skriva in förra årets slutvikt för att skriptet ska kunna räkna ut årets viktminskning. Jag glömde ändra den variabeln när jag skulle uppdatera allt, så årets viktminskningen har räknats från slutvikten 2018.
Bara 0.4 kg hade jag gått ner då du skrev det där. Har rättat det överallt nu. Har tyckt att kurvan sett väldigt platt ut med tanke på att jag gått ner så pass mycket, men idiot som jag är har jag inte kollat. Har nog varit för fascinerad av trendlinjer för att kolla på annat.
Nu är det ivf lite positivt. Jag har börjat gå ner nu - på riktigt den här gången. Jag testade det där jag var inne på i samband med den deprimerande Hadzastudien, att det kanske är intensiteten det hänger på. Så jag körde igång med nåt jag velat göra länge men inte orkat, att pressa mer när jag cyklar. Mal ju på i samma takt jämt och det blir man inte bättre av. Vill gärna bli snabbare och vill också öka kadensen som jag känner är lägre än den var när jag var yngre. Det är lite svårt mentalt eftersom jag bara turfar nu. Känns inte så meningsfullt att sprinta järnet när man ska stanna alldeles strax igen. Men jag gjorde't och det har funkat. Jag är lite snabbare även när jag inte pressar, kan ta backar lättare och i högre fart, har klart höjt kadensen och har gått ner i vikt. Så trots min fadäs och 0 viktnedgång andra halvåret 2019 (och i princip första kvartalet 2020...) så är jag rätt nöjd. Om det fortsätter har jag hittat en nyckel. Till allt möjligt faktiskt. Kanske kan jag både gå ner i vikt och öka min räckvidd - låter väldigt mycket som en positiv spiral, gör det inte?
Och jag har "bara" 6 kg av 13.5 kvar att gå ner så är jag tillbaks till vad jag vägde innan jag började gå upp igen. Och det är nog bara 3-4 kg kvar tills jag kan ha mina "nya" kläder igen och slipper gå omkring i utslitna säckbyxor. Det gäller att se det positivt!
Veckovägning 484Veckans resultat:
-0.5 kgNu:
-35.6 kg (91,9 kg)Hittills den här månaden:
-1.4 kgHittills i år:
-1.8 kgSedan 15:e juni:
-1.8 kgSedan armbrottet:
+6.0 kg (+13.5 från 85.9 kg)
Totalt från maxvikt:
-44.1 kg