Allt är ju annorlunda mot vad man är van vid! Jag kommer direkt från XP och har alltid använd Windows Classic-looken, så jag blir nojig bara över att saker inte ser ut som de brukar. Och den jävla startmenyn! Med reklam för en massa skit som de tror man ska köpa. Vafan? Dessutom är Win 10 FULT! Jag vill ha fönster med 3D-kanter och trevligt grå menyer och knappar som rör sig när jag klickar på dem. Man ser för bövelen inte vad som är vad. Själva dokumentet och menyerna liksom flyter i varandra för mig med min något klena syn.
Dessutom funkar inte ett skit för mig. Jag satt i mina två gamla hårddiskar som D och E. Den enda hårddisken blev Read-Only, hela allted. Inte den andra. Varför? Att bara kryssa av Read-Only funkade inte. Att kopiera filerna till C och sen kopiera tillbaks dem och låta dem skriva över originalet funkade. Idiotiskt!
Jag blir inte av med det där UAC-larvet, när det poppar upp en fråga om man är säker på att programmet man försöker starta ska få göra ditten och datten. Det är ju meningen att man ska kunna undvika det för progam man så att säga godkänner, men det funkar inte. Det enda som funkar är att stänga av UAC helt, men då vägrar en del inbyggda program att starta helt istället.
Filassociationer funkar sporadiskt, för det mesta inte. Det fåniga inbyggda bildprogrammet (Photos?) har lagt rabarber på vanliga bildfiländelser och låter inget annat program ta över. Får inte bort det. Öppna filer genom att släpa den till ett program funkar med vissa porgram och inte med andra. Det är mitt favoritsätt att öppna filer!
Får hela tiden meddelanden om att saker inte är tillåtna, jag inte har behörighet o.s.v. fast kontot jag använder har adminstatus.
Ångrar så fett att jag inte tog Windows 7 även om det bara är 2 år kvar innan det inte supportas längre. På två år kanske de kommer på nåt bättre än detta. Jag visste att Win 10 skulle vara annorlunda. Men jag hade inte läst om buggarna. Allt jag har problem med verkar vara jättavanligt. MS's supportsidor är fulla med frågor om detta och bara idiotsvar från supportpersonerna. Kanske borde jag skaffa Win 7, kanske borde jag installer om Win 10. Men jag orkar inte börja om igen.
Har hållit på med det eländet i snart en vecka och nästan inte kommit någonstans. Har inte ens installerat email än för jag måste byta emailprogram och är inte säker på vilket jag ska ha. Och jag orkar inte gå igenom all mail som kommer att välla ner eftersom jag inte hämtat på flera veckor just nu. Och inte orkar jag använda webmail heller.