Som jag förklarat förut KAN jag inte mäta mig. Jag är fucking sälformad. Det finns inga referenspunkter. Får olika varje gång jag försöker.
Nu hamnade jag på kalas ikväll och smällde i mig fyra stora bitar chokladkaka. En skål med extra hallon och en med extra grädde fanns det också, och jag förnekade mig ju inte.
Så fatASS kommer att slå mig med hästlängder i morrn, men det bryr jag mig inte om därför att...
Jag är jätteglad! Jag har ju märkt att nya övningarna och särkilt detta med marklyft gjort att jag går bättre. Marklyftet har löst upp stelheten i höger sida. Har ju förstått att det varit en ond cirkel. Jag lutar, därför blir jag stel i sidan och ju stelare jag blir desto mer måste jag luta. Men eftersom jag kört hårt med att komma igång med cyklingen senaste veckorna har jag i princip inte gått nåt alls utomhus. Bara typ från cykeln in på Willys och sånt. Men ikväll gick jag en långpromenad, det var så jag av en slump hamnade på tårtkalaset. Jag gick i princip helt normalt, såvitt jag själv kan bedöma. Jag tog tyngden lika mycket på höger fot, stegen var lika långa med båda benen o.s.v. Det kändes inte som om väsnter bara "petade på" som det brukar vara. Höfterna svängde åt BÅDA hållen, överkroppen lutade över åt BÅDA sidorna och jag kände mig alldeles rak i ryggen. Som kvitto fick jag inte ont i min stackars överbelastade högertass som jag alltid brukar. Däremot fick jag ont i vänster, men det är ju naturligt när jag använder den på ett annat sätt än jag gjort på decennier. Jag kan inte ens förklara känslan av att bara gå utan att tänka på det och inte behöva hålla ordning på fötterna!
Inte nog med det, jag kommer att få tillgång till ett gym, precis som jag vill ha det. "Skitigt" så det räcker. Inga löjliga maskiner. Trikåer bannlysta. Vikter, mattor, en ribbstol, kanske nån slags rack man kan ställa höjden på, sånt där jungelgym typ, tom en sandsäck och en päronboll! På sikt mer grejer efter behov *harkel* skivtång *harkel*. Och jag ska får lära mig slå på sandsäcken av ett proffs! Jättenära mig, alldeles gratis att jag kan vara där hur mycket jag vill, när jag vill.
Jag ska bli världens starkaste tant!
Och schnyggaste.