Du, jag väger över 90 kg. Mitt BMI klassas forfarande som fetma.
Nåt jag funderat på är faktiskt om snuset kan vara orsaken. Jag började snusa 99 eller därikring. Fick plötsligt ett minne av första gången jag lyckades ha en prilla inne länge nog för att gå ut med den. Jag gick och handlade på en närbutik en bit bit bort. Och jag frös så överjordiskt. Det kan nog vara ungefär lika länge som jag varit så här frusen.
Eller frusen, jag fryser ju inte hela tiden, har problem med att lätt bli för varm också och går omkring halvklädd hemma. Men drag och blåst kyler ner mig. Har svårt att ha fönsterna öppna t.o.m. på sommarn utom när jag ligger nerbäddad i sängen. Och blir jag kall så blir jag jättekall och stel och det tar en evighet att få upp värmen igen. Som nu när det fortfarande är över noll och mina tår blir så kalla att jag tappar känslen när jag cyklar - med ullstrumpor, raggsockor och fårskinnsboots,
Innan snuset rökte jag ju som en borstbindare, men jag tror inte det har samma effekt vad gäller att blodkärlen drar ihop sig. Jag vill verkligen sluta, men tror mig inte om att klara det och orkar inte må mer dåligt. Jag skulle behöva få vara någonstans med likasinnade så jag hade sysselsättning hela tiden. För länge sen, när jag rökte och ville sluta, hade jag en idé om att sätta ut en annons och få ihop ett gäng. Hyra en stuga långt bort från ära och redlighet där vi skulle vara några veckor utan bilar eller andra möjligheter att ta oss därifrån och försedda med massor av spel, både typ brädspel och utomhuspel som crocket och badminton. Tror det är nåt sånt som krävs för mig. Sällskap och nåt att göra hela tiden.