Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 14:22:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 424 425 [426] 427 428 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2076752 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6375 skrivet: 2016.05.15 - 23:26:51 »

Det var väl för lösa grunder för att gå in i en lägenhet. Man kunde ju bara anta att de var i lägenheten där det lyste.

Igår träffade jag två cykelpoliser på stan. Skithäftigt! Visste inte att det fanns här, men det har det gjort ett tag sa de. Jättebra ju. Mera sånt!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6376 skrivet: 2016.05.16 - 07:50:02 »

va? cykelpoliser något nytt? (hos er då) Här finns det redan ganska länge. Speciellt i områden vid shoppinggator och sånt. Jättebra tycker jag.

Dom går in i kvarterna här också för vi har kvarter som inte är förbundna med bilvägar, man måste köra runt stora leden typ. Visserligen går det bussbanor i mitten av kvarterna och där får polisen köra men ändå, cykel kommer ibland åt lättare.

Otäckt det där med mobilen!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6377 skrivet: 2016.05.16 - 08:39:34 »

Jag visste att det finns i Stockholm och så, men hade aldrig sett några här i stan förut.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6378 skrivet: 2016.05.17 - 15:10:42 »

Alltså, den här kilona som armbrottet placerade på magen är jättekonstiga. Det är superlöst flubb, som en ballong halvfylld med vatten, det liksom skvalpar när man petar på det. :huh:

Nu ska det ivf bort. Skulle börja stenhårt med bantning och motion idag, men det sprack ju efter en timme. När jag uträttat diverse ärenden på stan och styrde kosan mot friare vidder fick jag punka. Jävla glas överallt!  :mad_roll: Efter att ha halvburit cykeln hem för att undvika att skära sönder däcket och skada fälgen var jag så slut så att byta slang och ge sig ut igen var inte på tapeten. Återstår att klara bantningen då. Än så länge gör jag det, men dan är inte slut än.  :crazy:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6379 skrivet: 2016.05.17 - 17:32:00 »

what a strong person are you!!

Imorgon lockar vidderna kanske mer?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6380 skrivet: 2016.05.17 - 17:35:07 »

De lockade idag.  :mad_roll:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6381 skrivet: 2016.05.17 - 23:56:55 »

Då hoppas jag att du har bättre tur med bantandet, och att du sover nu. För om du sover nu, äter du inte.  :there:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6382 skrivet: 2016.05.19 - 00:16:32 »

Jag sov då. Jag sov så länge så jag var ett halvkilo lättare när jag vaknade.  :biggrin1:

Det blev en dyr punka. När jag kände igenom däcket på insidan kända jag flera små noppor i gummit. Tänkte först att det bara var en fabrikationsgrej, men när jag pillade lite med nageln satt en pytteliten glasbit i flera av dem. Fick ut glaset på insidan alltså. Så jag satt på reservdäcket och gick in och ringde och beställde nya däck. Jag köpte lite smalare däck förra året, kanttrådslösa, såna där man kan vika ihop. Cyklen blev mycket piggare, både för att de var smalare och lättare tror jag, men gummit såg läskigt tunnt ut och jag tror de helt saknade punkteringsskydd. Kan inte riskera att det här händer långt hemifrån. Förut har jag bara haft punkor fram och det fixar jag nog ute i busken om det behövs, men nu var det bak och då måste man ju ta loss växeln och kedjan och det blir ett jäkla mekande.

Det knepiga är att förut hade jag riktiga ballongdäck, Schwalbe som ska vara så himla bra. Det var i väldigt tjockt gummi och hade punkteringsskydd. Men jag fick punkor ändå. Bara en p.g.a. glas dock. De andra var för att kanttråden åt sig ut och nöp slangen. Och då fick jag ju kassa däcket också och det bliv dyrt i längden, hände med 3 däck tror jag. Nu köpte jag ett smalare Schwalbedäck med kanttråd. Få se om det håller bättre.

Trodde det här var året när jag inte skulle ha några utlägg för cykeln mer än nya bromsbelägg som jag måste beställa, men så blev det inte. Fast jag kommer att få en gratis baklykta. Jag frågade om de hade några med lite starkare ljus, som syns bättre än standardskiten. Det är nåt glapp i min så jag måste ha en ny hur som och jag vill ha nåt bättre. Han skulle få hem några nya såna om några dar som verkade lovande och som han ville testa och sa att han kunde skicka en till mig när de kom om jag var villig att "beta-testa" den åt honom. Har visst en sån där turperiod igen nu.  :tongue:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6383 skrivet: 2016.05.20 - 00:09:22 »

Hur mycket muskler kan man tappa på två månader? Inte för att jag tror att jag nånsin haft särkilt mycket av den varan. Jag tyckte det var dags att skippa vinterbrallorna och då visade sig att adidasbrallorna jag köpte till förra sommarna inte ens gick upp över ändan. Jag väger 3-4 kg mer än jag gjorde förra sommarn. Gick lite upp och ner då och brallorna passade hela tiden. SÅ stor skillnad borde väl inte de kilona göra med tanke på min ansenliga vikt? Det enda jag kan tänka mig är att jag gått upp mer i fettvikt men tappat muskler. November - december rörde jag mig inte alls. Januari - mars gick jag ju promenader nästan varje dag, ~10 mil per månad, och det borde väl bygga benmuskler? Nu cyklar jag ju igen, även om det varit lite si och så p.g.a. förkylningen från helvetet och vädret. Skjortorna jag köpte till förra sommarn kan jag inte ens ha, men det är mindre konstigt, för de var lite tajta redan då, köpte att krympa i... har mest uppknäppt skjorta utanpå t-shirt ivf. Men nu ser de löjliga ut t.o.m. uppknäppta.

Förklara för mig! :gaah:
Loggat

Sorla

« Svara #6384 skrivet: 2016.05.20 - 21:00:08 »

Det är nog tyvärr möjligt att tappa så mycket muskelmassa. Muskler är jäkligt mycket färskvara. Tyvärr. :sosad:

Själv har jag byggt en rätt juste bringa med alla simning. Och fått bredare axlar. Men benmuskler blir det inga. Kommer bli tungt att cykla när jag väl får ut hojen.

Vad är det för någe, kantband på däck? Fattar inte. Kan ju inte vara bra när de går sönder så snabbt!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6385 skrivet: 2016.05.20 - 22:46:00 »

Men jag var ju inte sängliggande. Kom plötsligt ihåg den här tråden. Om de stämmer borde jag inte ha tappat några muskler alls.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,3422.0.html

Inte band, tråd. Ett normalt däck är ju styvt. Du kan inte vika det dubbelt. Det är för att det är metalltrådar, som rätt grov ståltråd ungefär, ingjutna i gummit vid kanten på däcket. Om de äter sig ut ur gummit så kan de nypa slangen och så säger det BANG! På såna här vikbara däck använder de kevlar eller liknande istället för att staga upp däcket.

Här ser det ut mer som en vajer. Men på mina var det som flera grova ståltrådar som inte var hoptvinnade. Kanske hade vajern gått av och tvinnat upp sig? Näe, låter otroligt. Varför det heter beads på engelska vet jag inte heller. Beads betyder väl pärlor.

Loggat

Sorla

« Svara #6386 skrivet: 2016.05.24 - 18:10:51 »

Min far som alltid har varit ett muskelberg har tappat massor av muskler i axlarna. Han blev rent av ordinerad styrketräning av sjukgymnasten som han konsulterade pga axelsmärta. Men så var det väl typ 5-6 år sedan tror jag, som  han skar upp hela bröstkorgen och och gjorde en bypassoperation på hjärtat. Sen dess har han inte varit på fysiskt aktiv som förr. Men å andra sidan verkar han kunna bygga upp dem ganska snabbt igen. kan det vara så att de muskelceller man har byggt på sig finns kvar, men är typ tomma. Som med fettceller?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6387 skrivet: 2016.05.31 - 21:38:56 »

Maj blev en rätt bra cykelmånad trots evighetsförkylningen och dåligt väder. Tycker det är först sista veckan som jag varit ute i normal omfattning. Men när jag räknade ihop det blev det 36 mil. Hur nu det har gått till.  Planen är att inte cykla idag, men lyckas jag inte hålla det blir det väl 38.  :tongue:

Förkylningen höll i sig tills helt nyligen - nästan 5 veckor! Var aldrig speciellt dålig, särkilt inte mot slutet, men på kvällarna fick jag slem och hackhosta. Och jag blev matt efter att jag cyklat. Trodde jag legat av mig, men så snart hostan försvann var det som förr. Känner ingenting av en tur på ett par mil, mer än lite matt i benen. Längre har det inte blivit än. Vädret har ju inte direkt lockat att ge sig ut långt heller. Och nu tänker jag inte göra det innan jag fått på nya däcken. Vill inte ha punka långt ute på landet.Det det lär nog dröja ett tag för jag insåg att det var fler grejer som måste bytas ut och beställas. Vill inte göra jobbet med att ta av hjul och kedja två gånger liksom.

Märklig förkylning som gått. Har hört flera som haft samma. Jag googlade fram att sitter det i mer än 10 dagar är det inte förkylning utan har övergått till något annat. Frågan är vad.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6388 skrivet: 2016.06.01 - 13:59:09 »

långförkylning  :lulz:

jag tror förkylning oftast inte är en riktig förklylning men en eller annan virussjukdom, om än mycket lindrigt och med väldigt lika symtom som förkylning. Och att det finns hundratals såna.

Skönt du klarade att cykla så mycket!

Loggat

Sorla

« Svara #6389 skrivet: 2016.06.02 - 12:45:02 »

Visst är det härligt att vara på gång igen! Jag tog ut cykeln på första turen i tisdags. Med nya pedaler och skor dessutom. Det är definitivt skillnad i motluten när man kan trampa med rundtramp. Jag tappar inte fart på samma sätt som med lösa fötter.  :thumbsup:
Loggat

Sidor: 1 ... 424 425 [426] 427 428 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544