Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:25:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 422 423 [424] 425 426 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2077069 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6345 skrivet: 2016.04.28 - 14:22:13 »

gå till affären och köp.

:lulz:

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6346 skrivet: 2016.04.28 - 14:24:33 »

in normala fall är dom rosa...

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6347 skrivet: 2016.04.28 - 15:42:17 »

Påminner ju starkt om Napoleon. En av mina favoriter. Är det grädde eller vaniljkräm emellan?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6348 skrivet: 2016.04.28 - 23:39:42 »

Jag kan pilla mig på axeln!  :cheerleader:

Jag har kunnat nå framsidan av axeln med lång och pekfingertopparna några veckor när jag gör mina övningar, d.v.s. när jag böjt och tryckt på som fan med den andra handen x antal gånger. När jag försökt göra det utan att trycka på har det fattats någon centimeter. Helt plötsligt kan jag! Iofs är det bara 5 minuter sedan jag gjorde övningarna, så det kommer att gå tillbaks igen. Men jag kan! Är ju en bit kvar tills det är användbart, att jag kan klia mig på axeln t.ex., men tänk om det går trots allt?

Trodde det var kört ett tag och sjukgymnasten också (avslöjade han sernare). Sjukgymnasten lyckades böja 130 °. Sen gick det bakåt ett tag och sen upp till 130 ° igen och sen stod det stilla där. Sen helt plötsligt kom jag till 140 ° - på bara två dagar! Det är nog inte mer nu heller, men det har ju varit när han mer eller mindre hängt på armen. Jag har inte kunnat utnyttja det så att säga. Det är mjukare också, säger han. Och jag känner ju det själv.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6349 skrivet: 2016.04.29 - 06:10:43 »

YAAAAYY!!!

vad underbart att det gick!

Det är vaniljkräm emellan. och sötsliskig glasyr ovanpå såklart.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6350 skrivet: 2016.04.29 - 12:43:46 »

Synd att det inte var grädde.

Jo, kul att ivf nudda axeln. Men det går ju tillbaks så fort. Det satt i kanske en kvart. Sen var det tillbaks till sådär 1½ finger ifrån (om jag lägger andra handens fingrar emellan).
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #6351 skrivet: 2016.04.29 - 18:46:25 »

:clapping: Vad roligt att det går framåt. Visserligen går det lite bakåt också men du verkar ju ändå bli bättre även om det går sakta. Du blir nog helt bra till slut, ska du se.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6352 skrivet: 2016.04.29 - 19:45:42 »

100% återställd törs jag inte hoppas på, men der vore kul att kunna klia sig på axeln igen utan att behöva använda andra handen.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6353 skrivet: 2016.04.30 - 16:24:44 »

Härligt! Goda nyheter Jag tror du kommer bli ännu bättre under sommaren när du åker på dina utflykter och har roligare saker att tänka på.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6354 skrivet: 2016.04.30 - 16:59:22 »

Nä, för gör jag det kommer jag inte att hinna med alla övningarna. Kommer bara att ge mig ågren.  :sad:

Det börjar bli jättejobbigt mentalt sett. Allt blir liksom sönderhackat. Jag kan ju inte göra alla på en gång, vilket vore lättare, utan man ska sprida ut det så mycket som möjligt under dagen. Sträcker armen gör jag bara ett par gånger per dag nu, för att det inte ska stelna igen, men böjer gör jag 6-7 gånger per dag, 30 ggr varje gång. Tar ju ett tag innan en annan är igång på morgonen, så det blir att hålla koll på klockan om jag inte stannar inne hela dan, annars hinner jag inte alla.

Är jag ute några timmar och inte kan göra övningarna blir det väldigt komprimerat sen. Kanske är dags att laga middag när jag kommer hem och så losar jag nån timme till. Så allt hackas liksom sönder. Tittar jag på en film måste jag avbryta för att göra böjningarna, göra dem medan potäterna kokar o.s.v. När jag var till Stockholm gjorde jag det på tåget, både dit och hem. Hann ändå inte med alla den dan. Det är inte alltid det går att göra det ute för jag måste sitta med stöd under armbågen. Hålla armen i luften frestar på axeln för mycket och så får jag ont där istället. Så det är ett jäkla trixande faktiskt och jag börjar känna mig rätt psykad av det.

Lägg till det alla övningar för axlarna, som jag tyvärr är lite slarvigare med. Många blir bara en gång per dag fast jag borde göra det flera gånger.
Loggat

Sorla

« Svara #6355 skrivet: 2016.04.30 - 18:08:15 »

Jo, jag fattar att det är mycket just nu att hålla rätt på. Men jag tror att du får en hel del gratis senare, bara av att hålla igång med annat. Böj-övningarna kommer bli mindre och mindre viktigare ju bättre du blir. Och du kommer kunna göra fler, men färre gånger utan att det blir konsekvenser av det. Så tror jag. Det har i alla fall varit så efter mina operationer.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6356 skrivet: 2016.04.30 - 19:16:47 »

Det är nog lite tvärtom. Det är ju inte muskler det handlar om. Utan senor och ligament som blivit stela av att vara orörliga så länge. Och det finns en tidsfaktor. Ju längre tiden går, desto långsammare går det och chansen till förbättringar minskar. Fast det där stora hoppet framåt jag hade nyligen motsäger ju det. Man är enligt "expertisen" inte betjänt av att göra fler utan då kan det bli sämre istället. Mellan 20 och 30 ska vara idealt. Det är inte som att göra biceps curls utan man tvingar armen att böja sig mer än det egentligen går med våld.

Ivf är lite av problemet att ju mer aktiv jag är desto sämre kan jag sköta rehabiliteringen. Plus att jag är urless på det då. Tråkigare träning har jag aldrig varit med om. Det för axlarna är roligare nu när jag slutat få ont av det så jag kan göra övningarna. Det skulle jag lätt kunna göra 3 ggr per dag som jag kanske borde, men eftersom jag prioriterar armbågen så hinner jag inte riktigt med.
Loggat

Sorla

« Svara #6357 skrivet: 2016.04.30 - 20:40:21 »

Men då får vi helt enkelt hoppas att det går så bra framåt i fortsättningen med att du ändå kan cykla och plocka svamp när den säsongen närmar sig. Det är superviktigt att göra saker som ger glädje och energi när man rehabiliterar sig. Jag vet att senor och ligament är fysiska oh ska fungerar rent mekaniskt. Men Jag vet också att upplevelsen av att man mår bra beror minst om inte mer på om man upplever att man har en meningsfull tillvaro. Och rehabilitering är av någon obegriplig anledning totalt själadödande!  :sosad:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6358 skrivet: 2016.04.30 - 22:00:28 »

Lite svårt när man ska köra rehab ungefär en gång i timmen. Det blir ju inte så, men när jag vaknat till, ätit frukost och så och orkar lyfta ändan från stolen gör jag första och sen försöker jag göra en gång i timmen så länge jag är hemma. Är jag ute några timmar börjar jag räkna från den första jag gör efter att jag kommit hem igen. Så det blir en gång i timmen den tid jag är hemma och sen ska de andra övningarna klämmas in däremellan också. Ihop med att jag behöver ett par timmar fritt på morgonen och helst innan jag lägger mig också så blir det rätt körigt. Det är det som gör det så vedervärdigt, att inte bara kunna koppla av och titta på film eller ligga och läsa utan att ha ett öga på klockan.

Jag har en stark känsla av att de flesta inte gör det så många gånger per dag som de blir tillsagda. Skulle aldrig funka om jag jobbade t.ex. I.v.f. inte om det inte var OK med bossen att gå och sätta sig i ett hörn med en kudde 10 minuter per timme.  :tongue:
Loggat

Sorla

« Svara #6359 skrivet: 2016.04.30 - 23:14:40 »

Nä, du är nog osedvanligt duktig med övningarna. Jag hade problem med att få till övningarna efter min tennisarmbågsoperation. Och alla andra rehabomgångar jag har kört, max två gåner om dagen. Före jobbet och innan sovdax. Men ofta blev det bara en gång. Ska fan vara sjuk när man jobbar också!
Loggat

Sidor: 1 ... 422 423 [424] 425 426 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544