Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 11:31:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 404 405 [406] 407 408 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2080486 gånger)
0 Medlemmar och 36 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6075 skrivet: 2015.11.06 - 06:31:45 »

Känner igen det där med att inte få tag i läkare. Det är helt och hållet min erfarenhet att läkare är okontaktbara. Har man en innerlig tur kan man få tag i deras närmaste sjuksköterska.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6076 skrivet: 2015.11.06 - 08:01:01 »

min läkare bytte från landstinget till privat, nyöppnad vårdcentral för ett par år sedan. i början funkade allt jättebra och man fick lätt kontakt, ringde upp senast nästa dag. men det höll ju inte. ändå har han hur mycket tid som helst när man kommer dit. inte ovanligt att vi sitter och prat skit nästan en timme. så tror inte de är överbelastade utan det är administrationen som brister.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6077 skrivet: 2015.11.06 - 08:04:18 »

ha! nu kom jag fram. ringer om en halvtimme. sköterskan alltså. sen ska man ju förbi den jäkla vakthunden också.  :guns:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6078 skrivet: 2015.11.06 - 13:20:56 »

Hur blev det????
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6079 skrivet: 2015.11.06 - 16:55:27 »

Allt blev bra! Jag slipper operation. Jag är så lättat så jag skiver med stora bokstäver. Men bara tillfälligt förstås!  :bg:

Om jag får säga det själv så är jag en jävel på att snacka mig ur saker. :cool:

JABBADABBADOO!  :yay:
Loggat

Sorla

« Svara #6080 skrivet: 2015.11.06 - 18:51:37 »

Vaddå tillfälligt? Du menar fettknölen eller? Alltså, om du slipper operation och skruvar och skit i armen så är det anledning till firande!  :clapping: drinking_x2
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6081 skrivet: 2015.11.06 - 19:42:28 »

nä, jag syftade på de stora bokstäverna! orkar jag ju inte hålla på med. :lmao:

kirurgen ringde och var väldigt förtående och sa att han förstod min inställning, det var inte riskfritt. han föreslog ett alternativ. eftersom det ligger bra nu, eller ivf gjorde på akuten, så får det vara så här men läkningen ska följas upp med täta röntgenundersökningar. skulle benet senare förskjutas får vi ta diskussionen igen. han tyckte det var en bra lösning särskilt med tanke på hur jag kände det och det gjorde ju jag med.

han sa att den här typen av brott lätt förskjuter sig, men att han inte trodde att det var någon större risk för allvarlig felställning i mitt fall. jag hade gissat rätt också, benet är helt av. så får jag en smäll kan benbitarna alltså gå helt isär. kommer att vara jätteförsiktig de första veckorna. inga onödiga promenader. det får vänta till senare. har klarat mig nästan helt från smärtframkallande rörelser. tills igår när någonting hoppade ur köksskåpet. reflexrörelse är inte lätt att undvika.

min ordinarie läkare som ringde senare sa att det är den konservativa behandlingen. det var tydligen så man gjorde förr när man inte så gärna ville operera.

måste säga att jag är både imponerad av och tacksam över det bemötande jag fått. trodde aldrig att man skulle kunna påverka sin behandling på det här sättet. trodde de skulle tycka att jag bara var en jobbig typ, men jag har blivit bemött med både repekt, förståelse och hänsyn. något har tydligen hänt på de dryft 25 år som gått sen jag behövde det där stället sist.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6082 skrivet: 2015.11.06 - 21:13:04 »

SKÖÖÖÖÖÖÖÖNT!

man kan mer nu för tiden!

Vad bra med annan behandling.

Glad för din skull.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6083 skrivet: 2015.11.07 - 08:53:54 »

Jamen då håller vi tummarna då!  :bg:
Loggat
Sorla

« Svara #6084 skrivet: 2015.11.08 - 01:30:00 »

Jamen då så. Strålande! Bäst är det ju alltid om man kan undvika kniven.  :clapping:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6085 skrivet: 2015.11.08 - 12:40:10 »

Hur går det med ditt liv som gipsad?  :bearhug: Tur att tiden går relativt fort, rätt vad det är är det dags att ta av gipset.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6086 skrivet: 2015.11.08 - 13:17:41 »

det är både lättare och svårare än jag trodde. skala ett ägg visade sig vara ganska svårt eller ivf enerverande. dela, skala och hacka en lök är däremot lätt. det värsta är nog klädena, att det inte går att släta ut och vika. rev ut en massa för att kolla vad jag fick på mig och nu får jag inte in det igen så det ligger kläder överallt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6087 skrivet: 2015.11.08 - 15:39:55 »

glömde väga mig så jag tar gårdagens.

Veckovägning 282

Veckans resultat: +0.2 kg
Nu: -41.4 kg (86.1 kg)
Hittills den här månaden: +0.5 kg
Hittills i år: -3.1 kg
Sedan 15:e juni: +1.6 kg
Totalt från maxvikt: -49.9 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Sorla

« Svara #6088 skrivet: 2015.11.08 - 21:25:41 »

Är det där inklusive gips nu? I så fall har du ju gått ner massor.  :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6089 skrivet: 2015.11.08 - 21:28:40 »

Du får väl skaffa pojkvän och lägga ut all äggskalning på entreprenad.  :flirting:

Ska bli intressant och se vad gipset väger...
Loggat
Sidor: 1 ... 404 405 [406] 407 408 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544