Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 13:15:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 403 404 [405] 406 407 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2080806 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6060 skrivet: 2015.11.03 - 15:41:37 »

Jag är glad du låter bättre! Det blir ett helt stök men skönt du kan få "valphjälp" och jag tror nog att om ni jobbar ihop ni kommer ganska långt. Vilken ursöt hund det är!

Att ändå sova i ovan ställning känner jag igen, kroppen anpassar sig för sömnen behövs.

Ta det lungt nu och även om operationen. Ta det när det kommer!

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6061 skrivet: 2015.11.03 - 17:00:05 »

det har redan kommit. de ringde just. op på torsdag och träffa läkaren i morrn. rätt nöjd med det. lika bra att få det gjort och jag hinner ändå tvätta o sånt där. måste ha saggiga brallor annars får jag inte upp dem med en hand o har bara ett par "fina" såna.

vet pappan också nu. han ser ut som den där alpackan jag blev kär i förra sommarn!  :lulz:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6062 skrivet: 2015.11.03 - 20:18:56 »

Åååh vilka supervalpar det kommer att bli!

Du kan kalla honom Packa..   lätt att ropa: PACKA! HIT..  fniss!

OK på torsdag, bra det är avklarat sen.  Kanske se till att bli rejält duschad och hjälpt innan du åker hem efter OP. Är du iaf ren en vecka framöver . Fniss!

Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #6063 skrivet: 2015.11.03 - 20:39:55 »

Å, så tråkigt Hemulen! Verkligen ledsen för din skull.  :sad:  Håller tummarna för snabb läkning efter op.  Kram.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6064 skrivet: 2015.11.04 - 06:10:06 »

tack. själva armen är jag inte orolig för. trist att inte kunna cykla mer i år och inte blir det någon nypon- och rönnbärsplockning heller. och att livet blir krångligt ett tag förstås. det är narkosen jag nojar över.

beträffande hundarna. de är inte på långa vägar så lurviga som de ser ut på bild. inte för att jag träffat just de här, men många andra. samma med schapendoes. de ser ut som enorma hårbollar på bild men har inte alls så mycket päls i verkligheten. är nån konstig effekt av sån där raggig och fluffig päls, ser mer massiv ut på bild. den här uppfödaren föredrar hundar med rätt kort päls också. jättebra, gör jag med.

jo, båda färgerna är jättefina. hanen skiftar rätt mycket på bilderna som man kan se här, men är enligt uppgift ljus. bra. ljugrå är nog favoriten och tvåan fawn som mamman, så det blir bra hur det än blir. han är 'brindle'. det betyder tigrerad. på en korthårig hund som boxer syns ränderna tydligt, men på raggmonstren blir det bara skiftningar så här. fint.

min idol som jag visade bild på förut och under här har en teckning som kallas merle och hos vissa raser harlekin. den ger stora fläckar av färg, som på en ko. som en bulldogg där halva ansiktet är vitt och andra halvan svart. charmigt som sjutton. på raggbollarna blir det dock bara skiftningar i färg. men merlegenen är egentligen en deffekt och koppad till  sjukdomar/deffekter. har de genen i dubbel uppsättning föds de ofta blinda och döva eller helt utan ögon eller med missbildade ögon. trodde enkel uppsättning var ok, men nu har jag lärt mig att även då finns risker, t.ex för nedsatt syn och hörsel. uppfödarna säger att de inte varit med om det, men jag tar inte risken. så brindle är nog ett bättre alternativ även om inte riktigt lika snyggt.

färgen är ju inte det viktigaste, men man vill ju så klart ha en hund man tycker är fin. den enda färg jag inte vill ha är svart. kanske för att jag haft en (mest) svart redan och på just den här rasen tycker jag de andra färgerna är finare. ju mer de ser ut som en byracka, desto mer gillar jag det.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6065 skrivet: 2015.11.04 - 08:34:03 »

har duschat nu. det var skönt. gick rätt bra, men lite svårt att komma åt överallt. host, vecken, host. schamponera gick bra, men jäklar vad schampo jag sprutade. skölja ur tog en evighet när jag inte kunde hjälpa till med handen (måste hålla i munstycket, stativet sönder). mumma sig var jättesvårt! hade tur o var inte så stel i ryggen. då kommer jag bara åt på vissa ställen med vänster hand.

kompis var hit med tjockiskläder igår. bl.a. en rätt stretchig arbetsjacka som nog kan funka.

var köper man såna där resårer med snäppen i ändarna som ungarna sätter fast vantarna i jackan med och vad heter det? tro de skulle kunna funka för att hålla ihop jackan.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6066 skrivet: 2015.11.04 - 09:52:58 »

Men bor inte du i en hyresrätt?? Då får ju värden komma och sätta dit hållare som funkar.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6067 skrivet: 2015.11.04 - 14:53:49 »

nix. bostadsrätt. därför bingen ser ut som en dump. kostar skjortan om man inte kan fixa själv. har inte brytt mig om duschhålleren för jag använde den aldrig ivf. gillar att hålla i munstycket. men nu hade den ju varit bra.

nu har jag varit på sjukan. först fick jag veta att op är inställd och blir på måndag itället. stön. :bang_head:

läkarbesöket var skit. hon bara malde om hur väl de skulle ta hand om mig och hur duktiga kirurgerna var. helt klart inställd på att lugna någon som är rädd för att de ska skära i en. till slut sa jag att jag inte var orolig för att dö under operationen, utan ville veta om det är ökad risk för biverkningar efteråt om man har hjärnskador och att jag ville ha ett ärligt svar. då sa hon att ja, det var det. det var ungefär allt jag fick ur henne. hur vanligt, vilken typ o.s.v. fick jag inte veta. när jag sa att då kanske jag avstår och ville veta riskerna med det skulle jag få träffa en kirurg också som kunde redogöra för det. men när jag kom till den avdelningen opererade han, så han ska ringa upp istället.

de var ivf väldigt vänliga och tjänstvilliga och tog mig på allvar även om läkaren var lite trög. hon talade rätt dålig svenska, kanske inte fattade vad jag sa förrän jag blev övertydlig. blev inte behandlad som hysterisk och sjåpig, så det var ju bra.

så fick jag hjälp med gipset som gick för långt både på handleden och i armhålan och skavde som fan. den sköterskan var väl behållningen. jättefint gjorde hon. hon hade opererat sig för åderbrock och varit panikslagen. så hon sa att hon förstod mig och också skulle ha valt en krokig arm framför risk för hjärnpåverkan. säger kirurgen att det är i stort sätt det enda jag riskerar kommer jag att skita i op. riskerar jag större funktionsnedsättning får jag tänka ett varv till. vet ju att handen funkar helt ok i alla fall och att benet ligger rätt, eller ivf gjorde när de tog plåten. ska försöka få tag på min ordinarie också. han kan väl säkert inte uttala sig men jag kan ju göra ett försök.

:gaah:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6068 skrivet: 2015.11.04 - 17:01:54 »

Det visste jag inte att det var risk för hjärnskador av sövningen?  :eeek:
Men skönt att du kan få hjälp av polaren. Du se, det mesta löser sig till slut. Men jag förstår att det känns mörkt i början när allt är svårt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6069 skrivet: 2015.11.04 - 17:13:50 »

inte direkta skador tror jag. mer, ja, påverkan. det gäller nog allt knarkskit. man kan ju få psykoser av hash t.ex
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6070 skrivet: 2015.11.04 - 21:27:17 »

Det har jag aldrig hört om att det är möjligt.  Har haft en kompis som var narkossköterska, hon har aldrig berättat något sånt.

Hon sa iallafall att dom nya medlen dom använder (i holland  :bg:) är säkra. Fast all mediciniska handlingar kan ge problem.  Och så fort dom slutar ge det brukar det gå ur kroppen ganska fort.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6071 skrivet: 2015.11.05 - 06:14:50 »

Just risk för hjärnskador har jag inte heller hört om..

Men en duschhållare kan ju inte kosta många spänn. En kompis eller granne kan säkert fixa upp den på väggen.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6072 skrivet: 2015.11.05 - 07:23:03 »

inte orkar jag hålla på med det nu. det är ju bara hårsköljningen det skulle underlätta. jag lär mig väl. ska sätta in en pall i duschen. vissa saker blir nog lättare om jag inte måste hålla balansen också.

inte direkt skador, mer påverkan eller förändringar. tror allt knark kan ge det, speciellt i så hög dos som det måste vara frågan om här. jämför att ta ett glas vin eller dricka sig till blackout och medvetslöshet. kommer inte riktigt ihåg vad de sa i kropp & själ.

väger mig för första gången sen i söndags. 86.1! har inte gått upp nånting! 2 hg, men så pass måste ju gipset väga. känns som 2 kg... har ju inte nån pejl alls, men tycker jag ätit massor. igår var första ggn jag inte var uppe runt 24 timmar eller mer innan jag sov så det har ju blivit mer mat därför och jag har ätit extra innan jag lagt mig för att somna lättare. och som igår när jag skulle till sjukan blev det en middag extra för jag laddade innan för säkerhets skull ifall jag skulle bli där länge. trodde jag skulle ha gått upp mellan 1 o 2 kg. :huh:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6073 skrivet: 2015.11.05 - 10:05:47 »

Det du inte ska glömma är att din kropp använder massor med extra energi nu för att läka såret. och hålla på med smärtan...

Men nu kan vi säga du fuskar! Du fuskar värren än vad jag gjorde med min fetbula!!  :tongue_wag:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6074 skrivet: 2015.11.05 - 10:31:23 »

det gör inte ont alls. förutsatt att jag inte belastar tungt eller dunkar armen i nåt förstås. har inte tagit några värktabletter alls sen i måndags och då bara brufen o alvedon. vad det gäller värk är det bara att jag blir slut i nacke och rygg av belastbingen och obekväma ställningar. hämtat sig över natten hittills.

jag tycker de borde bjussa på att ta fettbulan samtigt om det blir op!

typiskt förresten. har försökt få tag på min ordinarie läkare sen igår. bara 'vi tar inte emot fler samtal idag'.  :fork_off: funderar på att gå på öppen mottagning i morrn, hinner nog inte idag p.ga. hygienprocessen. får väl inte träffa honom då, men någon ivf. en andra bedömning är väl inte fel trots att de så klart bara håller med om kirurgens bedömning. får jag mot förmodan träffa min *kan* jag kanske tvinga fram ett ärligt svar.
Loggat

Sidor: 1 ... 403 404 [405] 406 407 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544