nej, inget som funkar. men jag sov bra trots att det var svårt att somna i ovan ställning så det får väl bli återhämtning i bingen.
jag kan få hjälp att handla och så av grannar om det behövs. flera har redan erbjudit sig. har jättenära till ica och frysen är full av kött så jag klarar mig själv tills vidare. men när det blir kallt tackar jag nog gärna ja till lift till grossen eller willys för att fylla på lagren eller ber nån köpa mjölk o grädde om jag inte kan gå ut.
kan nog få lite hjälp med hundfixet av en kompis senare, typ nästa är, också. men han är inte heller fit for fight men har andra problem än jag. ofta kan saker som ingen av oss klarar själva funka om vi hjälps åt. kom på att vi (säger hon förhoppningsfullt
) kan börja med att valpsäkra köket, hallen och sovrummet och sätta upp kompostgaller så valpis inte kommer längre på egen tass. då är det faktiskt bara sladden till frysboxen som behöver fästas upp och dras genom en eller ett par väggar. har boxen i hallen o där finns inga urtag. provisoriet är en tjock, svart jordad kabel för utomhusbruk som jag råkade ha och som varat i en 10 år sådär.
alternrativt kunde ja kanske investera i att få ett rikigt urtag uppsatt. behövs ju verkligen, hallen är stor. kostar säkert inte mer än att köpa en massa jordad sladd som ska dras runt hela bingen. En nätverkskabel ligger lös också, men att tugga på den dör ju inte valpen av.
en bruten arm är väl egentligen inte så farligt. det är väl det här att inte ha hjälp lätt tillgänglig som krånglar till det. man vill ju egentligen bara be en partner om vissa saker, som hjälp med att tvätta stjärten.
när värken försvinner så jag kan låta armen hänga utan mitella blir det nog lättare att tvätta sig också. nu måste jag stötta den med andra handen när jag lägger mig t.ex. så stå och vrida sig i duschen är nog ingen höjdare. misstänker att om det gör ont är det risk för förskjutning. har inte vågat prova än, har inte ens tvättat mig mer än i ansiktet, så jag börjar bli riktigt mysig. men det får vara till i morrn. smög ivf ner i källarn i natt och fixade sopsäckar så jag är beredd.