nu har jag inte bara en boll på armen utan en på benet också! jag ramlade när jag var ute och gick. snubblade på en stenkant runt en gräsmatta som var täckt med löv så jag inte såg den uppstickande jävla kanten. dök rakt ner i asfalten. mobilen gick i 3 delar men funkade så snart jag mekat ihop den. tur mobiler är så tåliga och tur jag hade ficklampa fickan, annars hade jag inte hittat allt bland löven.
fick lov att ropa på en förbipasserande tant och be om hjälp att komma upp. kunde inte stödja alls på vänsterarmen och låg platt på mage i en liten nedåtsluttning så jag tog mig inte upp själv. trodde först armen var bruten, men jag kunde röra på fingrarna helt utan smärta. däremot gjorde det jätteont när armen svängde när jag gick. kunde inte ha den böjd med handen i fickan heller. den är fortfarande nästan obrukbar, men lite bättre är det, så den är nog inte bruten. tror det är muskel- och senfästen runt armbågen, blev kanske nån slags vridning eller sträckning. minns inte hur jag landade, bara hur jag föll. var en sån där slow motiongrej med vevande fötter och jag hann liksom föreställa mig hur det skulle gå innan jag tog sats och dök. hade lätt chockkänsla, så där avtrubbad och i akut behov av vatten eferråt vilket jag upplevt tidigare i samband med armbrott. men det det släppte snabbt, utom längtan efter vatten. var nog bara orsakat av rädslan som hann uppstå under det utdragna fallet. fullföljde faktiskt promenaden även om den blev lite avkortad.
på benet trodde jag jag hade ett skubbsår. sved bara lite när brallan gick emot. men det är den fetaste bula jag någonsin haft, minst lika stor som bullen på armen. precis bredvid skenbenet. tur att det inte tog
på skenbenet. ska se om jag lyckas fota den med en hand ska ni få nåt att gotta er i!
bristen på stor bokstav beror på att det är jättesvårt att åstadkomma med en hand, måste använda caps lock.