Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 15:55:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 401 402 [403] 404 405 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081375 gånger)
0 Medlemmar och 42 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6030 skrivet: 2015.10.27 - 16:55:13 »

Inte "vi".  :nonono:

De som köper hem skiten.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6031 skrivet: 2015.11.01 - 09:33:19 »

Veckovägning 281

Veckans resultat: -1.2 kg
Nu: -41.6 kg (85.9 kg)
Hittills den här månaden: -0.1 kg
Hittills i år: -3.3 kg
Sedan 15:e juni: +1.4 kg
Totalt från maxvikt: -50.1 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Månadsresultat september 2015:-0.6 (85.6 kg)

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6032 skrivet: 2015.11.01 - 12:12:40 »

Se - svullkilo borta! Ja nästan iaf.  :smile: Duktig kicka.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6033 skrivet: 2015.11.01 - 12:21:05 »

Är borta. Har varit lägre. Men nu är det dags att duktigheten visar sig. Har faktiskt ätit mindre i flera veckor nu. Förutom på den där festen då.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6034 skrivet: 2015.11.01 - 22:24:26 »

nu har jag inte bara en boll på armen utan en på benet också! jag ramlade när jag var ute och gick. snubblade på en stenkant runt en gräsmatta som var täckt med löv så jag inte såg den uppstickande jävla kanten. dök rakt ner i asfalten. mobilen gick i 3 delar men funkade så snart jag mekat ihop den. tur mobiler är så tåliga och tur jag hade ficklampa fickan, annars hade jag inte hittat allt bland löven.

fick lov att ropa på en förbipasserande tant och be om hjälp att komma upp. kunde inte stödja alls på vänsterarmen och låg platt på mage i en liten nedåtsluttning så jag tog mig  inte upp själv. trodde först armen var bruten, men jag kunde röra på fingrarna helt utan smärta. däremot gjorde det jätteont när armen svängde när jag gick. kunde inte ha den böjd med handen i fickan heller. den är fortfarande nästan obrukbar, men lite bättre är det, så den är nog inte bruten. tror det är muskel- och senfästen runt armbågen, blev kanske nån slags vridning eller sträckning. minns inte hur jag landade, bara hur jag föll. var en sån där slow motiongrej med vevande fötter och jag hann liksom föreställa mig hur det skulle gå innan jag tog sats och dök. hade lätt chockkänsla, så där avtrubbad och i akut behov av vatten eferråt vilket jag upplevt tidigare i samband med armbrott. men det det släppte snabbt, utom längtan efter vatten. var nog bara orsakat av rädslan som hann uppstå under det utdragna fallet. fullföljde faktiskt promenaden även om den blev lite avkortad.

på benet trodde jag jag hade ett skubbsår. sved bara lite när brallan gick emot. men det är den fetaste bula jag någonsin haft, minst lika stor som bullen på armen. precis bredvid skenbenet. tur att det inte tog skenbenet. ska se om jag lyckas fota den med en hand ska ni få nåt att gotta er i!  :lol:

bristen på stor bokstav beror på att det är jättesvårt att åstadkomma med en hand, måste använda caps lock. :tongue:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6035 skrivet: 2015.11.02 - 01:54:13 »

Hamnade på akuten trots allt. Och här får man vänta fast det bara är jag här. Och ingen är vaken o vill underhålla mig heller. :cry:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6036 skrivet: 2015.11.02 - 04:45:46 »

det blev inte bara röngen, utan skiktröntgen också. fick åka in i ett sånt där rör. förstod ju redan där att det var kört. så nu har jag gips. det var skönt för det gör ju inte så ont länge. men han trodde att det behövde opereras och jag är ju skitskraj för att bli sövd. vill verkligen inte! men läkaren sa att enligt hans bedömning är det risk att benbitarna förskjuts om de inte stöttar upp med plattor. :sosad:

dessutom hörde han ett båsljud på hjärtat. min vanliga läkare säger bara att det låter bra! hade ju en massa dubbelslag en period, kanke hänger det ihop. ett litet blåsljud sa ha, men ändå! har ingen aning om vad det innbär. men jag vill inte ha det. :sad:

hur som är säsongen över för mig nu. är det inte ironiskt? här far jag omkring på cykel på dåliga vägar och smala stigar som den inte är lämpad för och klunsar omkring i skogen med min stora mage o dåliga balans och så går jag och snubblar på en löjlig kant på en kort kvällpromenad i city och bryter armen!

enhands mobilbild av röntgenbilden blev inte så lyckad, men brottet är vid pilen. nu tycker jag det ser ut som sprickan fortsätter tvärsöver, men han pekade bara där pilarna är.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6037 skrivet: 2015.11.02 - 04:57:34 »

mitt uppe i alltihopa messade uppfödaren och sa att hanhund var i princip klar nu. och fanstyget har redan börjat löpa och ska i så fall paras redan om en dryg vecka! då blir det valp första halvan av mars  och inte till valborg. hur ska jag kunna ordna allt, skaffa grejer, köpa grindar och sätta upp och valpsäkra till dess när jag inte kan göra nåt? bara alla sladdar som ligger kors och tvärs. jag får ju inte ens på mig en jacka med gipset. blir det kallare kan jag inte gå ut alls och jag kan definitivt inte cykla. ska jag åka taxi runt till byggvaruhusen?

det var meningen att jag skulle bli glad över det där meddelandet om valpen!!! gaaah!

:gaah:

nu ska jag gå och steka en stor hög fläsk och svulla i mig ihop med gräddmölk. måste bomba mig så jag kan somna. Har varit uppe i 23 timmar och har gått över gränsen och är inte ett dugg sömnig. :fork_off:

+
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6038 skrivet: 2015.11.02 - 05:53:35 »

Men Hemulen då!!!

Med valpen ordnar sig nu, ta det lungt, det är några månader kvar till mars.

Och om armbågen, usch så tråkigt! Blåsljud i hjärta behöver inte betyda något egentligen.

Önskade jag bodde närmare så jag kunde komma och hjälpa till!

Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6039 skrivet: 2015.11.02 - 05:55:52 »

det vita är förresten ben, litet tjockare eller så. Sprickan är mörkare på röntgenbilder!  det ser man om man tittar noga.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6040 skrivet: 2015.11.02 - 06:16:41 »

jo, jag vet. det där mörka strecket syns tydligt på kopian jag fick men mobilen slätade ut kontrasten.

jag kommer att ha gips i flera månader ju! är inte så bra på att klättra på stegar, krypa på golvet och sånt så jag måte ta en liten bit i taget. och grejer måste hittas och införskaffas på billigaste sätt. hade tänkt ta nån grej i veckan i lugn och ro. alla butiker ligger utikring och utspridda. måste typ ta olika bussar från stan för varje butik. man orkar inte flera om dan. skillnad om jag kan cykla. får ju inte bära eller öht belasta den bruna armen heller.

men mest är det den hotande operationen som är jobbig. är verkligen rädd för det på riktigt. båda på rationella och mindre rationella grunder.

nu ska jag försöka räkna ut hur jag ska kunna ligga i sängen med den här skiten. det bästa vore nog att sova i en fåtölj men de är undanställda, så ingen återvändo. mot sängen.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6041 skrivet: 2015.11.02 - 06:17:11 »

Men lilla gumman! Har du mycket ont?  :there: :rose: Funderade på att säga att du kanske inte skulle springa omkring ute när det är mörkt men det är det ju mest jämnt på vinters... Du får se efter var du går.

Det är låångt till mars, det hinner du visst!  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6042 skrivet: 2015.11.02 - 06:25:42 »

det var typ 7-8 på kvällen, fullt med folk ute fortfarande. det jag säger, far omkring på nätterna på dumma ställen utan att något händer...

det gör ont bara när jag försöker flytta eller använda armen. svårt att låta bli. kommer ju automaiskt. när jag reser mig från stolen vill jag höja armen lite n'r jag inte kan ta stöd med handen mot låret t.ex. eller bara flytta den i sidled. får liksom lyfta den med den andra. därför det var så svårt att ligga. försökte ju sova innan jag insåg att nåt var rikigt galet. man rör sig ju lite hela tiden. är jag helt still gör det inte ont alls. men det går ju inte.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6043 skrivet: 2015.11.02 - 10:50:49 »

det är ju fucking omöjligt att sova med det här jättepaketet. tungt är det också. hur gör man?

och hur tvättar man sig? tänkte bara på att fråga om dusch och om gipset tål väta (nej så klart), men hur fan tvålar man in armhålan när motsatt arm inte är brukbar? allvarligt! hur gör man? jag kommer att stinka!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6044 skrivet: 2015.11.02 - 14:07:12 »

Det finns påsar man kan ha över gipset.

Själv sov jag på sidan, den sidan som den gipsade armen var på, men det var bara underarmen... Du har gips på hela armen inkl armbågen?

Du kan ju sätta fast en badborste med en tvättlapp på i ngt i badrummet och gnugga armhålan på.... Bara fantasin sätter gränser.  :hm-hm:
Loggat
Sidor: 1 ... 401 402 [403] 404 405 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544