Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 15:59:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 400 401 [402] 403 404 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081391 gånger)
0 Medlemmar och 43 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #6015 skrivet: 2015.10.22 - 18:49:39 »

Skrytmåns  :mad_roll:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6016 skrivet: 2015.10.22 - 20:15:11 »

Kanske var det 28-32, blev lite osäker nu.

Har aldrig haft någon midja ivf. Pojkaktig neråt liksom, ingen midja och ganska raka höfter. Ja, inte nu längre då.  :tongue:

Varför kan de inten göra andra brallor i olika vidder? Går det med jeans borde det väl gå med annat också!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6017 skrivet: 2015.10.23 - 10:50:08 »

Men byxor görs ju med olika vidder... När jag provar byxor får jag alltid tag på några som inte går över låren eller höfterna trots att storleken borde stämma, mao smala modeller.  :rolleyes: Tillverkarna är bara inte alltid bra på att redovisa vilka former byxmodellen är skapt för....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6018 skrivet: 2015.10.23 - 12:41:55 »

Men gud... grejen är så klart att samma modell ska finnas i flera vidder. Som med jeans.  :rolleyes:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6019 skrivet: 2015.10.25 - 18:42:36 »

Taa taa! :party:

Veckovägning 280

Veckans resultat: +1.6 kg
Nu: -40.4 kg (87.1 kg)
Hittills den här månaden: +1.1 kg
Hittills i år: -2.1 kg
Sedan 15:e juni: +2.6 kg
Totalt från maxvikt: -48.9 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Det här är faktiskt rätt kul, eller snarare märkligt. Var ju på partaj i fredags. Jättetrevlig utomhusfest mitt ute i mörka skogen. Men det var veganskt. Hade ju så klart med mig eget käk, men visste att de inte ville ha ickevegatarisk mat där, så jag moffade i mig innan jag anslöt så att säga. Sen drog det ut väldigt på tiden och när väl veggomaten väl var på gång var jag ju hungrig igen. Man blir hungrig av att frysa i skogen på natten. Sitta vid en brasa och se mat grillas och folk äta och hålla igen käften är inte lätt. Sojakorvar och sånt är nu inte riktigt min pryl, men äppelkakan var dösmarrig! Så jag la in 4 stora portioner med Oatly vaniljvisp till. Plus ett gäng äppelrutor (ok lowcarb - recept inlagt). Plus potatischips. Kände mig aningen sockerspeedad när jag kom hem på småtimmarna och det var nog faktiskt dags att äta igen också, så körde i mig gräddmjölk med betoning på grädde för att komma i balans liksom. Så det blev både mycket kolhydrater, mycket sådant som jag betraktar som dåliga kolhydrater och dåligt fett och antagligen en shitload med kalorier också.

Men när jag vaknade igår vägde jag bara ett halvkilo mer än på fredagen, 86.1. Sen åt jag som vanligt igår, cyklade gjorde jag med. Det enda var att jag inte kunde sova och mumsade i mig några kalla köttben för att underlätta, men det var inte mycket, typ en halv portion och inget till, och jag hade varit uppe länge så... Och då går jag upp ett kilo till! När jag varit duktig!  :lol1:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6020 skrivet: 2015.10.25 - 19:19:06 »

helt okej för folk som vill äta  vegansk men det är asjobbigt när man äter LCHF :)

Det försvinner nog snart. Mitt enda problem med sånt är att jag är hungrigare dagarana efteråt, liksom sug som kommer hela tiden. Om jag vill eller inte.

Äpplen och nötter ska införskaffas imorgon :)

Kollade idag på osockrad äppelmos. Det hade dom men.. med extra äppeljuice i. (och andra saker som jag inte vill ha) Det fanns också äppelmos light. Med sötningsmedel. Man slår sig för pannan ibland... Kokar väl själv då imorgon, som jag tänkte göra, men jag undrade hur det var här i NL med äppelmoset. Eftersom Äppelmos är "mutmedel" när man ska lära sig barn äta, gömmer maten i äppelmos typ. säkert otroligt för er men ni vet inte vad holländarna säger om att ha (lingon) SYLT till maten :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6021 skrivet: 2015.10.25 - 20:52:13 »

Men köp äpplen och gör mos så klart!  :club:

Nu är det här väldigt snälla och trevliga människor, men jag blir ändå lite irriterad på attityden. Jag kan förstå om man är vegan av djupt etiska skäl och tycker att kött är likdelar och inte vill se nån sitta och slafsa i sig det. Men har är det fråga om miljöveganer i första hand. Blir lite skevt då, där de sitter med sina sojakorvar och rätter baserade på spannmål. Jättemiljövänligt ju! Dessutom förekom ost, så helveganskt var det inte. Jag kunde ju ha tagit med mig nåt med ägg/ost/fisk kanske. Men jag hade frågat om jag kunda ta med egen ickevegansk mat och fått nej.

Nä, jag oroar mig inte för vikten. Men jag brukar gå upp dan efter om jag svullat, inte två dar efter!

Snart blir det ärtsoppa. Med timjan i, som Röde Orm. Det är riktig mat det! :tasty:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6022 skrivet: 2015.10.26 - 06:10:54 »

Finns vegansk ost!  Vill inte veta hur processerad det är!

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6023 skrivet: 2015.10.26 - 07:23:25 »

Lite militant faktiskt att inte ens vilja ha icke vegansk mat där. Du skulle grillat en stoooor T-bonesteak.  :flirting:

Jag år upp i flera dagar innan det börjar gå neråt. Tar 2 dagar för mig att tanka så mycket vatten som kolisarna behöver för att få plats.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6024 skrivet: 2015.10.26 - 16:06:43 »

Jaha. Kan ju hända att det blev mer kolisar än jag förstod. Även om jag inte är så noga längre så har jag aldrig gjort något jättefusk liksom, så jag vet inte hur det blir och så är jag ju van vid en del till vardags också, så jag tål ju mer än en nollare. Men de här kanske blev mer än jag provat förut. Fuskade ju med flera olika saker plus att jag inte alls begränsade mig med äppelkakan... Jag smååt en hel del, chips och sånt, då är det svårt att få en uppfattning också. Kände mig rätt speedad när jag åkte hem, fast på ett bra sätt, och det brukar jag inte bli av mina kolisorgier. Jag trodde det var en effekt av festen i sig bara. Ni vet, men kan känna sig lite i hatten fast man inte druckit när man gör saker då man brukar dricka. Men ni kanske aldrig provat det. :tongue:

Mynlis, det var äkta halloumi. Och det kan jag talar om att träkolksgrillad halloumi som fått ligga tills det yttersta lagret höjer sig och blir alldeles frasigt är mycket gott! :w00t:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6025 skrivet: 2015.10.26 - 16:47:01 »

Det där med brallor som inte passar är ett gissel jag har dragits med hela mitt vuxna liv. Jag har en sån där timglasfigur med höfter som inte alls passar ihop med midjan. Men när man ska köpa byxor är de sydda för folk som Hemul såg ut innan du blev sjuk. Inte ens de byxor som är sydda för damer passar. De är alltid för stora i midjan när de passar över rumpan och höfterna. Inte ens nu när jag har fått lite extrakilon funkar det bra. Det blir en stor glipa i ryggen ovanför rumpan som inte alls är bekväm att dra åt med skärp. Det är skitdåligt att de inte kan sy byxor som funkar för alla varianter. Har ett par väninnor som har samma problem. När någon av oss hittar en byxa som funkar tipsar vi varandra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6026 skrivet: 2015.10.26 - 17:23:22 »

Nä, de är inte sydda för mig (som jag var) heller. Jag har ju ingen midja. Fast det underlättade om jag köpte herrbrallor, typ fritidskläder.

Vi är så efterblivna i Sverige! Eller kanske är vi bara mer moderna. Tror det fanns större variation förr. I USA t.ex. görs ju skor ofta i olika vidder. En sån enkel sak. De flesta skor är ju importerade, så jag förstår inte varför vi inte ser det här.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6027 skrivet: 2015.10.26 - 17:34:42 »

inte bara sverige.....
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6028 skrivet: 2015.10.26 - 18:01:07 »

"Vi är så efterblivna i Sverige!"  :lulz: :lulz: :lulz:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6029 skrivet: 2015.10.26 - 21:08:32 »

:pippi:
Loggat

Sidor: 1 ... 400 401 [402] 403 404 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544