Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 06:26:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 388 389 [390] 391 392 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2079611 gånger)
0 Medlemmar och 31 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5835 skrivet: 2015.08.11 - 06:08:47 »

Åh Podengon blev jag förälskad i nu! Schapedoes är kul men för mig ganska ehm.. vanlig.

Men här ska ingen hund komma, jag har inte tid med den!

du får berätta när du varit på kenneln!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5836 skrivet: 2015.08.11 - 10:45:26 »

Nåja, sååå himla mycket är det ju inte. Min matchvikt brukar ligga på lämpliga 65. Och nu gick jag över 70. Önskevikten är 63-64. Det är rimliga vikter med tanke på min ståtliga längd på 173 cm i strumplästen.

Jag väntar med spänning och smått otåligt på att du ska bestämma dig vilken hund du ska ha. Nu känns det som att vi alla är i väntans tider bara för att du är det.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5837 skrivet: 2015.08.11 - 13:09:57 »

Ojdå, det var ju inte så farligt. Jag räknade inte, tänkte bara att den som bara väger 15 kilo mindre än jag måste ju också vara ganska fet.

Jobbigt ändå. Drygt 5 kg är tillräckligt för att kläderna inte ska passa ju.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #5838 skrivet: 2015.08.11 - 14:29:10 »

Ja, det har varit kris med brallor. Särskilt som jag VÄGRADE köpa nya först. Men tillslut blev jag ju tvungen.  :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5839 skrivet: 2015.08.11 - 15:45:29 »

Gå upp lite till så kan vi byta kläder sen när jag fortsätter neråt och du uppåt.  :biggrin1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5840 skrivet: 2015.08.12 - 03:32:28 »

Åh Podengon blev jag förälskad i nu! Schapedoes är kul men för mig ganska ehm.. vanlig.

Men här ska ingen hund komma, jag har inte tid med den!

du får berätta när du varit på kenneln!

Japp, det ska jag. Beträffande schappe tycker jag de har för mycket päls. Den jag träffade och blev kär i var nedklippt och så hade det väl växt ut till hälften, men det visste jag inte då. Jag kan inte tro att de hade så där himla mycket päls när de var arbetande vallhundar! Ja, jag vet att en del fortfarande är det, men jag menar från början.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5841 skrivet: 2015.08.13 - 00:36:04 »

Förresten Mynlis, apropå holländska raser så föreslog du kooiker en gång och jag slog ifrån mig p.g.a. jaktanlag. Men jag övervägde faktiskt den ett tag och pratade t.o.m. med en uppfödare. Men det verkade vara en massa problem med den så jag skippade den.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5842 skrivet: 2015.08.13 - 09:17:32 »

Ah bra att veta. Jag hade en Stabij-kooiker blandning. Blev dock inte mer än 2 år då hamnade hon under en bil.  så jag har inte varit med om andra problem än envishet och inte lyssna. Men det kan man nog skylla på mig som ovetande matte... (det var min första och sista hund, vi hade en annan hund men den var min sambos)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5843 skrivet: 2015.08.13 - 09:21:41 »

Åpropå hundar,

det går runt (här i holland, och på facebook) hets om att hundviskarens metoder är så dåliga och farliga för hundar. Jag har kollat på hans program några dagar igen men jag kan inte se riktigt varför det skulle vara skadligt för dom. Att det finns olika sätt att träna hundar förstår jag, men så länge hundarna inte görs illa och hundarna är glada och leker... tja. Pratas det om sånt när du är med hunduppfödarna? Bara nyfiken på varför det anses skadligt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5844 skrivet: 2015.08.13 - 12:58:41 »

Han är ju rätt hård. Men programmet handlar ju om problemhundar, inte om att uppfostra en liten valp. Sen kan man väl ha synpunkter på hans dominanstänk lite allmänt.

Det finns en liten holländsk hund som verkar rolig, men den går inte att få tag på här, hollandse smoushond. Kan du skicka en? :tongue:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5845 skrivet: 2015.08.13 - 13:02:13 »

Då är jag mer upprörd över Fredrik Steen. Såg inte programmen när de gick för några år sedan på 4:an, men fick tag på dem nu.Verkar vara någon slags Cesar-wannabe, men helt utan hans lugn och pundus. Skriker och rycker i hundarna och man märker tydligt att han blir nervös, börjar skrika i falsett o.s.v. Hemskt otrevligt intryck.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5846 skrivet: 2015.08.13 - 17:13:04 »

Här han (Cesar) hård? jag tycker mest han är tydlig. Såväl mot hundar som mot människor :)
Du har rätt, han har ju best problemhundar men han har skrivit en bok om valp uppfostring också.

Jag har sett andra som är häftigare mot hundar. Men okej vi vet inte vad som händer när kamerorna inte ser.
Loggat

Sorla

« Svara #5847 skrivet: 2015.08.13 - 19:15:37 »

Fast Ceasar pratar. Pratar mycket om calm assertive. Lugn men bestämd. Och så tycker jag han verkar i programmet också även om det kan se lite brutalt ut när han vänder upp och ner på en stor hund som just gjort något  fel. Me et handlar ju om att visa vem som bestämmer.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5848 skrivet: 2015.08.13 - 21:47:11 »

Jag menade hård på det sättet att han kör den där dominansgrejen 100% av tiden. Jag har polishundar i min omgiving. De är också totaldominerade. De törs inte ta ett steg utan att husse tillåtit det först. Är ganska förvånad, för jag trodde även polishundar och andra arbetande hundar var lediga och då fick vara som vilken hund som helst. De här är alltid under något kommando. Ligg där. Kom hit. Är det det inte det ena är det det andra.

Fast jag har hört att Cesar kan vara fysiskt hård också. Det sägs att SVT inte visar såna avsnitt men att det ska förekomma att han använder stackel t.ex. Vet inte om det är sant. Sen är det ju så också att det är problemhundar. Står valet mellan avlivning och att knäcka hunden, även med fysiskt våld, så kanske man väljer våldet.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5849 skrivet: 2015.08.14 - 00:59:24 »

Jaha, idag blev det drygt 9 liter blåbär. Hade jag inte blivit distraherad av en trevlig man med tre trevliga hundar som jag träffade för andra gången hade det blivit 10. Nedrans, men det började bli skumt för jag pratade nog bort en timme. 24 liter blåbär på tre gånger är inte så illa pinkat ändå.

Men nu får jag ge mig. Har inte rum för mer. 7 liter åkte i torken idag. Det blir ju bra, men hur mycket torkade bär kan man mumsa? Blir jättegod blåbärssoppa på dem, men råa bär med grädde är ju godare... Kanske blir en liten tur till för jag har lovat en liten killa jag känner att han ska få följa med och han kunde inte den här veckan. Får väl se.

Fast, jag satt och funderade på hemvägen. Om man skulle vilja äta lite blåbär varje dag till frukost eller så, säg 100g, då går det ju faktiskt åt 36.5 kg på ett år. Det är ungefär 55 liter.  :biggrin1:
Loggat

Sidor: 1 ... 388 389 [390] 391 392 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544