Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 05:43:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 375 376 [377] 378 379 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2079456 gånger)
0 Medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5640 skrivet: 2015.04.14 - 14:38:45 »

Jaså, stapeldiagrammet! Det är för att det var ±0 i februari, så det bidde ingen stapel alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5641 skrivet: 2015.04.15 - 02:39:06 »

Jaha! Jamendåsårå.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5642 skrivet: 2015.04.15 - 02:47:17 »

Jobbar du natt igen? Går det bra?
Loggat

Sorla

« Svara #5643 skrivet: 2015.04.15 - 02:55:48 »

Ja, men det är bara andra natten nu, så det är lite för tidigt att säga ännu. Men hittills funkar det. Det blir bara 4 nätter den här veckan skönt nog. Det normala är 5 nätter på ett pass.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5644 skrivet: 2015.04.15 - 02:59:28 »

Blir du kompenserad med extra lediga dagar när du jobbat natt en hel vecka?

En kompis till mig hade drömjobbet. Fyrvaktare. Om jag minns rätt jobbade han två veckor, var ledig två, jobbade två, var ledig fyra och sen började det om. När han var på ön var det någon slags skift. Han sa upp sig efter några år för han visste inte vad han skulle göra med all tid. Tycker det låter idealiskt jag. Man kan ju t.o.m. ha ett jobb till, köra taxi eller liknande som man kan göra oregelbundet.
Loggat

Sorla

« Svara #5645 skrivet: 2015.04.15 - 03:16:25 »

Det låter helknasigt! Säga upp sig pga tidsöverskott!  :tongue_wag: Man kan ALDRIG få för mycket tid! Däremot skulle jag ha svårt med att inte få träffa familjen under de två veckor som man jobbar. Men är man man singel så...

Jag får en dag i kompensation. Så på måndag kommer jag vara ledig. Även fast jag inte jobbade natten från söndagen. Det känns helt ok tycker jag. I alla fall tror jag att det är så. Vi har ganska långa nätter. Från 22.00 till 06.45. Och då är det måltidsuppehåll och inte lunchrast. Dvs vi är i tjänst hela tiden. Så rimligen borde det vara så att jag får kompensationsledigt trots en ledig natt. Om jag inte frågar så blir det så.  :flirting:

Sen har vi ett arbetspass som innebär att vi är lediga torsdag - fredag. Jobbar 07.00-16.00 lördag, 10.00-22.00 på söndag och sen 15.00-23.15 måndag - torsdag. Sen ledigt fredag - måndag. Helgpasset och de efterföljande kvällarna blir tungt. Jag har ett tag kvar till jag hamnar att jobba det passet. Men det är inget jag ser fram emot. 
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5646 skrivet: 2015.04.15 - 03:25:50 »

Låter rätt bra, tycker jag. Skönt att slippa det där inrutade 9-17, må-fre. Hur går det med pendlingen då? Har du börjat cykla?
Loggat

Sorla

« Svara #5647 skrivet: 2015.04.15 - 05:24:34 »

Nä, jag har ju haft en veckas semester och nu jobbar jag natt. Jag sover något så erbarmligt illa om jag tränar precis innan sovdax, så det går inte nu. Kanske på torsdag om jag hinner på kvällen till jobbet. För fredagen ska jag ändå sova kort så då spelar det inte så stor roll om jag sabbar sömnen. Veckorna innan semestern var det ju svinkallt på mornarna. Brrr! Men det är nära nu. Börjar känna mig otålig att komma igång. Hoppas på senast nästa vecka.  :thumbsup:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5648 skrivet: 2015.04.16 - 01:49:25 »

Hur långt var det du hade till jobbet nu igen?
Loggat

Sorla

« Svara #5649 skrivet: 2015.04.16 - 08:02:00 »

15 km. Nu måste jag sova. Har haft en skitjobbig natt. Godnatt.  :sleep:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5650 skrivet: 2015.04.16 - 13:03:33 »

15 enkel väg?
Loggat

Sorla

« Svara #5651 skrivet: 2015.04.17 - 00:46:31 »

Jepp, jepp. Enkel väg. Fast idag när jag cyklade mätte telefonen upp 12,5 km. Så inte vet jag. Jag kanske vinglade mindre idag?  :flirting:

Det tog 50 minuter enligt telefonen. Och det kan nog stämma. Det var skönt med en varm dusch när jag kom fram. Och att vi har torkskåp här på jobbet är jag väldigt glad för, för av svett och regn blev det blött. :sneaktongue:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5652 skrivet: 2015.04.17 - 01:00:08 »

Vad duktig du var! Antar att du jobbar natt igen. Ska du cykla hem på morgonen eller tar du tricken?
Loggat

Sorla

« Svara #5653 skrivet: 2015.04.17 - 01:27:42 »

Ja, jag är skitnöjd! GPSen sa att det skulle ta 44 minuter, så det är mitt mål att spräcka nu.  :flirting: Jag måste cykla hem i morgon bitti, för man får inte ta cykeln på tåget efter kl 06.00. Men det ska nog gå bra. Jag är inte toktrött i benen alls, som jag trodde att jag skulle vara. Bara lite trött. Och hungrig. Nu ska det smaka bra med mat.  :lol: Hoppas jag mår fint i benen nästa vecka och att inte vädret är skitkass. Så kan jag cykla igen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5654 skrivet: 2015.04.17 - 01:50:20 »

Vad då skulle ta 44 min? För att man inte ska vara skitkass eller vadå?  :confused3:

Tror jag du klarar. Har märkt att när man ha en lång paus så blir det som att starta på nytt, som om det vore en ny dag.
Loggat

Sidor: 1 ... 375 376 [377] 378 379 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544