Veckovägning 248Veckans resultat:
±0 kgNu:
-39.4 kg (88.1 kg)Hittills den här månaden: -0.5 kg
Hittills i år: -1.1 kg
Sedan 15:e juni: -1.6 kg
Totalt från maxvikt:
-47.9 kghttp://fetbobba.net/hemul/vikt.htmlDet är jag faktiskt nöjd med med tanke på att jag varit förkyld sedan i tisdags. Har knappt varit utanför dörren och en hel del svull har det blivit, mest för att kunna sova.
En dag åt jag en skitäcklig wienersemla. Eller den var rätt god förutom att degen smackat ihop sig och inte var så där frasig som jag bespetsat mig på. Satt nästan i halsen när jag läste ingrediensförteckningen, transfetter och en massa annat skit innehöll den. Trodde de äntligen slutat med transfetter på min ICA. Brukar spana ibland på lapparna som sitter på hyllorna i den manuella konditoridisken nämnligen och har nöjt konstaterat att de delvis härdade fetterna försvunnit till sist. Därför kollade jag inte på semmelpåsen när jag köpte den.
Jag tror jag ska klaga faktiskt. Tycker det är skam att de fortfarande använder sånt och ju fler som påtalar det desto bättre är det. Semlan kostade 35 kronor och det var gott om vispgrädde, så hur mycket kan de spara på att använda transfetter i bullen? Kostnaden för bullen måste ju vara minimal jämfört med mandelmassa och vispgrädde.
En sen natt snaskade jag i mig en hel bosnisk korv som jag fått i present med instruktioner om att halva räckte. Den var god den!
Nåja, trots allt är vikten sjunkande, även om inte mycket.