Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 00:41:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 358 359 [360] 361 362 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2082961 gånger)
0 Medlemmar och 29 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5385 skrivet: 2014.09.24 - 19:19:31 »

Så mycket som du promenerar borde du banne mig komma hit och vara packåsna till mig i svampskogen!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5386 skrivet: 2014.09.24 - 20:24:06 »

Tyckte de hade bra priser. De har en affär i Stockholm också. På Malmskillnadsgatan. Där hittar väl du, Sorla?  :biggrin1:

Å vad menar du med det då va?!?  :evil:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #5387 skrivet: 2014.09.24 - 22:36:50 »

Du Hemulen du hade rätt - igen. Jag berättade för mamma idag om uttrycket "Vad vet jag mitt gamla luder?" och att jag inte hört det på länge. Jag skrattade och mamma drog inte ens på smilbanden och kommenterade att luder var ett väldigt dåligt ord på danska.  :lmao:

Varför är vi så få med humor (den sortens humor).  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5388 skrivet: 2014.09.24 - 23:04:32 »

Ingen aning! Jag älskar såna där gammaldags uttryck och sätt att uttrycka sig öht. Gillar gamla kraftuttryck också. För bövelen! Hade (tyvärr hade) en kompis som var likadan. Vi brukade även använda stockholmsslang som vi snappat upp från gamla pilsnerfilmer och liknande. Typ "Tira! Vicken kilig tjinona! (stavning?)". Och überkäcka repliker från Sickan Carlsson-filmer. Aldrig nån som fattade vad det var för kul med det heller. :shake_head:
Kanske är det det hänger på, om man gillar att vara lite tidsmässigt fel.

Han kunde förresten gorma Tig kvinna! till mig offentligt, vilket var skitkul. Det missuppfattades också.  :confused3:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5389 skrivet: 2014.09.24 - 23:16:20 »

Hahaha Skulle velat se de obetalbara minerna och folk som undrade om de skulle ringa polis, kvinnojour eller de sociala myndigheterna.  :lulz:
Loggat
Sorla

« Svara #5390 skrivet: 2014.09.25 - 18:40:57 »

Hihi, underbart! Jag älskar också såna gamla uttryck. Ofta när jag läser Hemuls uttryck kan jag frusta till helt oförberett. På tåget, i fikarummet på jobbet, eller hemma i soffan.  :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5391 skrivet: 2014.09.25 - 19:10:47 »

Va? Gör jag det ofta?
Loggat

Sorla

« Svara #5392 skrivet: 2014.09.26 - 13:17:42 »

Inte så ofta. Du skulle kunna få göra det oftare. Men när du gör det frustar jag ofta. Blev det syftningsfel?  :blink: :smile:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5393 skrivet: 2014.09.26 - 20:36:35 »

Nej, det tror jag inte. Jaha, jag får skärpa till mig då och vara otidsenlig oftare. :whink:

Ha ha! Den som spar han har! Jag kan fortfarande bara ha typ joggingbrallor och de jag har börjar bli saggiga, både stora och urtvättade. Helt plötsligt dök ett förträngt minne upp. Jag köpte de jag har nu för ett par år sedan när jag hade gått ner ett tag. Jag var så glad att jag hittade med muddar på amazon och trodde ju jag skulle fortsätta att gå ner så jag köpte 2 par extra storleken mindre än jag kunde ha då. Sen blev det ju viktstoppepropp i två år som alla vet och brallorna hamnade längst in i garderoben. Och där låg de fortfarande. Nya och fina och passar alldeles utmärkt. Tänk vad besvär man sparar genom att vara förutseende.   :lol:

Nu nedgraderas de gamla till innebyxor och de sämsta av de tidigare innebyxorna blir cykeltrasor. Ett vackert kretslopp, vid min heliga svans!  :biggrin1:

Loggat

Sorla

« Svara #5394 skrivet: 2014.09.27 - 15:46:43 »

:clapping: :bg:
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #5395 skrivet: 2014.09.27 - 20:14:56 »

:thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5396 skrivet: 2014.09.28 - 12:18:01 »

Har mig själv att skylla den här gången. Verkar som så fort det går bra måste jag sabba.  :shy:

Veckovägning 224

Veckans resultat: +0.8 kg
Nu: -39.3 kg (88.2 kg)
Hittills den här månaden: -0.4 kg
Hittills i år: -3.4 kg
Sedan 15:e juni: -1.5 kg
Totalt från maxvikt: -47.8 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5397 skrivet: 2014.09.28 - 12:33:58 »

Jamen det är ju bara tillfälligt. Men sådan är jag med, vet inte om bakhuvudet tror att man ska ha belöning för att man varit duktig...
Du närmar dig min vikt för jag ligger runt 80. Vad har du ätit nu då?  :eeek:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5398 skrivet: 2014.09.28 - 12:43:05 »

Bara svullat. Kokade en fläsklägg t.ex. Och eftersom näringsuppgifter saknas för fläsklägg MED svål och fett kan jag inte bokföra den så då kan jag ju lika bra glufsa i mig...

Men det är konstigt. Jag går ner på 1800 kcal om jag inte gör någonting alls. Igår gick jag i skogen ungefär 3½ timme och cyklade 2 timmar. Åt 2370 kcal. Man tycker ju att jag borde ha förbränt åtminstone 500, men tydligen inte.

Det är det också. Att jag är ute i skogen mycket nu. Då bryr jag mig faktiskt inte utan äter och är glad. Viktigare att ha energi. Räcker med att få ont i fötter och ben, vill inte kämpa med hunger också. Men det brukar sluta på en rätt rimlig siffra ändå, som igår.

Ska banne mig äta kokt torsk idag, som straff!  :fork_off:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5399 skrivet: 2014.09.28 - 13:15:30 »

Hehe smaklig måltid.  :biggrin1:

Ja men du får ju räkna med det berömda muskelsvället också samt att även fett och proteinsvull lägger man på sig vätska av, så är det för mig iaf. Om du bara satt hemma och käkade dina 1800 kcal och inte rörde ett finger skulle du säkert gå ner minst ett halvt kilo, men hur kul är det..?
Loggat
Sidor: 1 ... 358 359 [360] 361 362 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544