89.4
Igår gjorde jag ett intressant experiment, fast inte medvetet. Cyklade 66.93 km. bara knappt 5 km kortare än mitt längsta. Fast den här gången med en jättelång paus i mitten, många timmar. Jag åt och drack massor med onyttigt. Bl.a. saft, paj, vanlijsås, glass, diverse alkoholhaltigt som var sött. Och alakoholhaltigt som inte var sött också. Var och hälsade på en gammal kompis som jag inte sett på kanske 15 år. Det var jättetrevligt inte inte läge att krångla för mycket liksom.
Pja, sockret påverkade varken formen eller vikten negativt. Den långa pausen tror jag gjorde att jag orkade bättre, blev ju som två separata turer, bara utan sömn emellan. Något helt nytt för mig eftersom jag inte tar ordentliga pauser. Kände ingenting i benen när jag cyklade hem. Jag var jättetrött rent allmänt, men det berodde på att jag när jag kom hem hade varit vaken 22 timmar. Inte heller detta påverkade cykelfomen, bara gjorde att jag kände mig lite konstig, lite spejsat, men ingenting fysiskt. Jag vaknade nämligen jättetidigt igår och gav mig iväg tidigt på morgonen. Hade lite annat att göra också, så jag gjorde det innan jag träffade kompisen. Trodde vi skulle äta lunch och snacka ett par timmar och sen skulle jag åka hem. Men så blev det inte utan jag var kvar till sent på kvällen.
Somnade ovaggad (och oduschad
), sov 10 timmar och vaknade utvilad och utan träningsvärk. Måste nog hitta på ett sätt att ta längre pauser.