Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 23:32:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 335 336 [337] 338 339 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2085843 gånger)
0 Medlemmar och 25 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5040 skrivet: 2014.07.08 - 12:37:46 »

89.4

Igår gjorde jag ett intressant experiment, fast inte medvetet. Cyklade 66.93 km. bara knappt 5 km kortare än mitt längsta. Fast den här gången med en jättelång paus i mitten, många timmar. Jag åt och drack massor med onyttigt. Bl.a. saft, paj, vanlijsås, glass, diverse alkoholhaltigt som var sött. Och alakoholhaltigt som inte var sött också. Var och hälsade på en gammal kompis som jag inte sett på kanske 15 år. Det var jättetrevligt inte inte läge att krångla för mycket liksom.

Pja, sockret påverkade varken formen eller vikten negativt. Den långa pausen tror jag gjorde att jag orkade bättre, blev ju som två separata turer, bara utan sömn emellan. Något helt nytt för mig eftersom jag inte tar ordentliga pauser. Kände ingenting i benen när jag cyklade hem. Jag var jättetrött rent allmänt, men det berodde på att jag när jag kom hem hade varit vaken 22 timmar. Inte heller detta påverkade cykelfomen, bara gjorde att jag kände mig lite konstig, lite spejsat, men ingenting fysiskt. Jag vaknade nämligen jättetidigt igår och gav mig iväg tidigt på morgonen. Hade lite annat att göra också, så jag gjorde det innan jag träffade kompisen. Trodde vi skulle äta lunch och snacka ett par timmar och sen skulle jag åka hem. Men så blev det inte utan jag var kvar till sent  på kvällen.

Somnade ovaggad (och oduschad :biggrin1:), sov 10 timmar och vaknade utvilad och utan träningsvärk. Måste nog hitta på ett sätt att ta längre pauser.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #5041 skrivet: 2014.07.08 - 18:26:38 »

Trevlig dag och gick ner i vikt dessutom.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5042 skrivet: 2014.07.08 - 18:41:11 »

Ja, det var supertrevligt. Men det var faktiskt lite äckligt med allt det söta även om jag inte tog så mycket av något.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #5043 skrivet: 2014.07.09 - 11:45:27 »

Kan vara bra att bli påmind om det ibland.  :smack_head:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5044 skrivet: 2014.07.09 - 12:55:49 »

90.1 :max-shock:

Är det det här ni har pratat om, att det kommer efter? För jag åt inte för mycket igår.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5045 skrivet: 2014.07.09 - 14:41:04 »

:shock: Vad gör du!?!  :sad:

Eller äsch! Det är säkert bara tränings- och sötsaksvätska. Du pissar ur dig på ett par dagar. Precis som förra gången.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5046 skrivet: 2014.07.09 - 15:55:12 »

Men jag brukar ju få det dagen efter om jag får det alls. Kanske är värmen. Sov otroligt dåligt i natt och drömde konstanta mardrömmer, jätteläskiga om mina avdöda djur. Först låg hunden i sängen och gosade och det kändes jätteverkligt. Sen insåg jag (i drömmen tror jag) att han är ju död, hur kan han vara här? Då fejdade han ut och sen kom katten istället. Hon gosade aldrig i sängen på riktigt, men det fick jag tänka på många gånger när jag vaknade till innan hon försvann och jag var inte riktigt säker på om hon var död eller inte de stunder jag vaknade till. Hade hjärtklappning och mådde allmänt skit. Kanske svullnadseffekt?

Lyssnade på Kropp och själ när jag somnade och det var ett avsnitt om sorg. Det gjorde säkert att jag tänkte på alla som är döda och sen drömde jag om djuren. Får väl vara glad att det bara var djuren. :sneaktongue:
Loggat

Sorla

« Svara #5047 skrivet: 2014.07.10 - 08:25:48 »

Usch vad jobbigt att drömma så. Undrar om det kan vara månen som stökar. Jag drömmer i princip aldrig mardrömmar. Men natten till igår drömde jag att jag var i något köpcentrum om gick på toa. Av någon anledning var toan mitt i centrum i ett bås med genomskinliga glasväggar. Så kom det en snubbe som försökte tränga sig in i mitt bås där jag satt och känslan var så jäkla otäck. Utsattheten och hur maktlös och kränkt jag kände mig. Han försökte se mitt kön samtidigt som jag försökte freda mig. Hur jag än skrek kom ingen och tog bort honom. Mitt i det värsta kaoset ringde väckarklockan och det var dags att gå upp. Igen bra start på dagen.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5048 skrivet: 2014.07.10 - 11:49:41 »

Jag har drömt att hunden ligger i sängen en gång förut Men då var inte själva drömmen otäck som den här. Det var jättefint och mysigt. Det läskiga kom när jag vaknade och låg och kramade kudden.

Jag drömmer heller sällan mardrömmar, nästan aldrig faktiskt. Därför tror jag det är något konsigt när jag gör det. Det här var väl iofs ingen riktigt mardröm, mer obehaglig dröm eller vad man ska säga.

89.4 idag, så vätska var det väl då.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5049 skrivet: 2014.07.10 - 12:26:16 »

Usch och fy vilka drömmar ni har.  :max-shock: Döda djur och farbror som vill se på snippan. Hoppas han fick på moppo!  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5050 skrivet: 2014.07.10 - 13:31:47 »

Oj, jag missade farbrorn och snippan. Vad läskigt!  :shock:

Jag har drömt att jag prostituerade mig en gång. Fast det var inte läskigt. Jag vaknade just som första torsken skulle hoppa på mig.  :biggrin1: Det var en sån där rolig dröm, ni vet, när allt är helt crazy liksom. Jag en en killkompis kuskade runt i USA på såna där grayhoundbussar. Så när vi var vid ett sånt där rastställe med motell insåg vi att vi inte hade några pengar. Då tyckte vi båda att det vore en utmärkt idé att sälja mig till nån amerikan, det är ju pigga på sånt. Så kompisen gick ut och hämtade en medan jag låg i sängen och väntade. Han kom tillbaks med en cowboytyp med hatt och allt. Men han hann inte mycket mer än säga "Howdy ma'am" och tippa på hatten, så vaknade jag.  :fork_off:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5051 skrivet: 2014.07.10 - 18:26:38 »

FNISS!

jag drömmer massor, konstiga saker och litet mardrömaktigt ibland, men jag tycker det hör till :)
Loggat

Sorla

« Svara #5052 skrivet: 2014.07.10 - 19:30:40 »

Ja, det var ju typiskt Hemul. Snuvad på konfekten liksom.  :flirting:

Usch, en gång när jag var i yngre tonåren hade vi en vikarie i Biologin i skolan. En ung, blond och lockig kille, som ju var jäääätte gammal i mina ögon. En natt drömde jag väldigt trevligt om honom och sen var jag nog typ kär. Och vågade inte titta på honom på lektionerna för det kändes som att han skulle kunna se på mig hur jag hade drömt.  :redface: Det var en betydligt trevligare dröm än den häromnatten.  :glare:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5053 skrivet: 2014.07.10 - 22:58:29 »

Jag har bara en drömt en riktig sexdröm en enda gång. Och då vaknade jag också just som det skulle bli roligt. Är jag onormal?  :confused3:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5054 skrivet: 2014.07.11 - 08:49:35 »

nej man ska vakna just då... :)

När jag var gravid drömde jag ofta sexdrömmar. Nu är det ont om den varan. Graviditet alltså och det är helt som det ska vara :)
Loggat

Sidor: 1 ... 335 336 [337] 338 339 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544