Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 05:46:33 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 330 331 [332] 333 334 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2086268 gånger)
0 Medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4965 skrivet: 2014.06.22 - 16:11:36 »

:throw_flowers:

Superhemulen upplever nu viss ömhet i lårmusklerna, men mycket är det inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #4966 skrivet: 2014.06.22 - 20:26:11 »

Håller med fetsmart.  :worshippy:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #4967 skrivet: 2014.06.22 - 20:44:19 »

Jag startade en tråd på ifokus när detta hände mig när jag tog en megapromenad, fick en till synes outtömlig energi. Antar att det händer när kroppen lyckats få till optimal syreupptagning ihop med tillräcklig tillförsel av energi, om den energin kommer i form av fett vet jag inte. Lite som andra andningen när man springer, inte för att jag personligen kommit in i andra andningen själv lol.
Ska leta efter tråden sedan ifall du vill läsa den.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4968 skrivet: 2014.06.22 - 20:53:43 »

Ja, jag vill gärna ha länken. Goliath sa att de flesta tror det beror på (att man hållit på tillräckligt länge för?) att fettförbränningen ska ha kommit igång ordentligt. Är fortfarande oklar över om det är det här som är andra andningen eller inte. Häftigt var det hur som. Undrar vad som hade hänt om jag fortsatt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4969 skrivet: 2014.06.22 - 21:24:02 »

Tja du hade väl kunnat fortsätta i 5 tim till.  :tongue:

Här kommer länken, fick googla på överväxel hehe: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/509ff91788f4724f6c2ec476-hur-snabbt-andrar-sig-ork-nar-man-borjar-med-lchf
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4970 skrivet: 2014.06.22 - 22:23:28 »

Jag tror faktiskt det. Men hade det slutat med kollaps, det är frågan?

Vafan, har du bara ätit lågkolis i knappt två år? Tycker jag har sett dig på KiF hur länge som helst.  :shock:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4971 skrivet: 2014.06.23 - 09:59:52 »

Yup! Nja både och. Du hade säkert kunnat hålla på i timtals till energimässigt men förr eller senare tar hunger, törst, muskelutmattning över gissningsvis. Duracellkanin kan man nog bara en begränsad tid..... Det där fenomenet har inte hänt mig igen men ska ta en långkörare snart för det verkar som om det måste vara 3+ timmar för att uppnå det.

Jo jag började 4 mån efter rökstoppet för 2 år sedan efter att ha uppnått en ny maxvikt. Inte hur länge som helst alltså.  :flirting:

Synd att bara Zepp svarade, hade velat haft mer input på den tråden.....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4972 skrivet: 2014.06.23 - 12:29:57 »

Synd att bara Zepp svarade, hade velat haft mer input på den tråden.....

:lol1:
Kan du inte väcka liv i den igen? Eller jag kanske ska?

Vägning: 90.3 kg
Vad förklarar den här effekten då? Det är emot ju alla teorier. Nu borde jag väl tappa vätska? Inget svull igår.
.
Sen måste jag göra en pudel. Jag cyklade inte 8  mil. Det var bara 71.7 km.  :shy:
Det är ändå två mil mer än jag klarat förut, men inte lika märkligt som om det varit tre mil mer kanske. :look_down:

Nej, jag ljög inte. Jag trodde verkligen det var 8. Grejen är att cykeldatorn la av efter att jag var tvungen att släpa cykeln genom en massa bråte för att komma runt en bom som de satt vid enda bron över en å. Misstänker brott på en kabel. Efter en liten bit kom jag ju på att jag kunde låta en app logga istället. När jag kom hem och la ihop siffrorna måste jag ha varit lite groggy i alla fall, för jag fick det dill 8 istället för 7. Minns inte om jag gjorde det i  huvudet eller hur det gick till.                                                                                                                                                                                                                                                             
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4973 skrivet: 2014.06.23 - 13:12:22 »

Hehe verkar mindre egotrippat om du gör det.  :whistle: Skulle vilja ha Goliaths syn på saken.

7,2 mil imponerar massor så inga problem.  :biggrin1:

Det här med vätskevikt kan vara så hormonellt, bero på salt eller mängden mat etc etc så jag aldrig blivit klok på det, men har du varit nere kommer du ner igen - om du inte börjar svulla.  :nod-yes: Fast hörru du det var ju bara häromdagen, det tar ju flera dagar för muskelsväll att gå bort, kom igen och gnäll om det inte börjar dala i övermorgon.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4974 skrivet: 2014.06.23 - 14:57:50 »

Tar det flera dar? Men då så. Det visste jag inte.

Jo, jag vet. Det är fortfarande 2 mil mer än jag cyklat förut, men mer vad jag skulle vänta mig att klara, så inte lika överraskande. Fast det där som hände, om det nu var andra andningen eller inte, det var ju ändå nytt.

fast det stämmer inte rikitgt med hur andra andingen beskrivs i wikipedia. Att det händer när man egentligen är helt slut och det är det jag trott förut att det betyder också. Jag var ju inte helt slut och andfådd och inte du heller väl?
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_wind
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4975 skrivet: 2014.06.23 - 17:49:18 »

Nänä, inte andfådd, jag hade börjat bli lite trött i benen men så vände det och kändes som om man skulle kunnat gå hela dagen. Vi hade säkert gått över till toppeffektiv fettförbränning. Måste testa snart när vädret blir stadigare just nu kan det vara sol en minut och regn nästa.  :blink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4976 skrivet: 2014.06.23 - 17:53:40 »

Men du sa andfått i tråden på KiF?

Jo, det där med fettförbränning som Goliath sa tror jag inte var p.g.a. lowcarb, utan att man generellt tror att det är det "det" beror på.

Jag har skrivit nu. Få se om någon har nåt att komma med.

Jag är också sugen på att testa igen. Synd att det verkar krävas så lång "uppvärmning" innan man når det där stadiet bara.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4977 skrivet: 2014.06.23 - 19:21:30 »

Hade glömt... Gick jag fort så har jag varit anfådd.

Säg till hur det går så gör jag detsamma.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4978 skrivet: 2014.06.23 - 20:58:50 »

Ska bli. Men det får nog dröja ett tag.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4979 skrivet: 2014.06.24 - 01:28:08 »

He he trodde nog att du skulle vara kurerad från cola.  :lmao: Men honung!?!  :hm-hm:

Nu har jag kollat min honungsförbrukning. Köpte burken förra sommarn för jag fick syn på en skylt vid vägen om att de sålde. Är en sån där normalstor honungsburk, vad kan det vara i en sån, 500g? Ivf har jag ätit upp halva sedan i augusti förra året. På chevre och när jag steker broskben eller revbensspjäll mest. Det blir 0.68 g socker från honung per dag. Bör jag vara orolig?  :crazy:

Jag tänker åka dit och köpa en ny burk, så det så. Inte för att det var den godaste honung jag ätit, men det vore kul att köpa på samma ställe i år. :tongue_wag:
Loggat

Sidor: 1 ... 330 331 [332] 333 334 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544