Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 08:50:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 327 328 [329] 330 331 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2086478 gånger)
0 Medlemmar och 49 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4920 skrivet: 2014.06.16 - 16:39:42 »

Det är ju det jag kan, så det är det jag gör. Jag går inte alla de där stegen ni andra går, om jag inte gör det i skogen förstås. Du får tänka på att jag har sådär 25 års uppdämt spring i benen också. Är uppe i 105 mil nånting i år nu. Nästan 40 mer än den här tiden förra året. Om vädret bara håller så klämmer jag nog 300 i år.  :bicyclist:

Berätta mer om Paulokvartar! Jag är mycket intresserad av kortvarig och effektiv träning. Blivit såld nu när jag sett vad några minuters intervaller per vecka kan åstadkomma.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4921 skrivet: 2014.06.16 - 17:08:56 »

Jag kan skicka dig ett utdrag ur boken.....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4922 skrivet: 2014.06.16 - 20:04:51 »

Kom på att jag tror jag sett honom prata om det på TV. Det är sånt där jobbigt jag inte kan göra va, typ springa och riktiga armhävningar på golvet?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4923 skrivet: 2014.06.17 - 10:27:02 »

89.8
Loggat

Sorla

« Svara #4924 skrivet: 2014.06.17 - 10:31:37 »

Han är synnerligen förtjust i att hoppa hopprep. Armhävningar och situps och liknande grejor. Idag har jag träningsvärk i bröstmusklerna och vaderna.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4925 skrivet: 2014.06.18 - 09:12:18 »

90.6
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4926 skrivet: 2014.06.18 - 09:41:59 »

:eek:
Loggat
Sorla

« Svara #4927 skrivet: 2014.06.18 - 10:00:40 »

Say no more....

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4928 skrivet: 2014.06.18 - 10:35:17 »

Äääh, det är ju bara tillfälligt. Och lindrigt om man jämför med Arys hoppande.  :biggrin1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4929 skrivet: 2014.06.18 - 12:03:27 »

Hehe under 90 nu annars........    :lulz:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4930 skrivet: 2014.06.18 - 13:13:21 »

Drabbades av akut svält igår och det vet man ju hur farligt svält är så det måste ju åtgärdas.
Loggat

Sorla

« Svara #4931 skrivet: 2014.06.18 - 14:03:06 »

Då borde det lösa sig med lite poo.  :lol:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4932 skrivet: 2014.06.18 - 14:29:07 »

Oh ja! Tänk om man skulle svälta (ihjäl)!?!  :max-shock:

Skämt åsido har jag jobbat med mig själv att det är inte farligt att vara hungrig, sug kan man vänta ut det går över etc. Som det heter så fick de ibland jättemycket mat på stenåldern eller ibland ingen alls.

Men absolut poo var ju också en bra tanke -  kom igen Hemulen.  :mad_viking: :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4933 skrivet: 2014.06.18 - 20:29:54 »

Nähädu, för hemma i min stenåldersby så åt de sig mätta vareviga dag!  :nod-yes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4934 skrivet: 2014.06.18 - 21:35:47 »

Öh inte riktigt så jag har hört stenåldersbyar beskrivna förståss.... Du kommer från ett super neandertlarsläkte?   :tongue: :hm-hm:

"Eftersom tillgången på mat var ojämn och ofta bristfällig gällde det på stenåldern att äta när det fanns mat och lagra upp energi för kommande dagar. Vi har därför en tendens att äta mer än vi behöver. Dessutom har vi en förkärlek för sött och fett. Dessa smakpreferenser fungerade säkert bra för stenåldersmänniskorna, men med dagens livsmedelsutbud blir de en fälla. I naturen förekommer inte sött och fett i samma livsmedel. Men det är just denna kombination som gör bakverk, godis och många efterrätter så förrädiskt goda. I stället för att lyssna till stenåldersmänniskan inom oss och äta så mycket som möjligt tvingas vi att avstå från mycket av detta för att behålla hälsan."

Källa slv: http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Maten-och-var-halsa/Stenalderskost/

:flirting:
Loggat
Sidor: 1 ... 327 328 [329] 330 331 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544