Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 15:34:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 322 323 [324] 325 326 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2087068 gånger)
0 Medlemmar och 43 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #4845 skrivet: 2014.06.08 - 12:03:56 »

Lite sen reaktion men: HURRAAAAA!!!!  :cheerleader: :headbanger: :hurray:

Svullat på cola, glass och muffins men ändå gått ner - now we´re talking!  :flirting:

Skämt åsido men coca cola har helt mist sin förtjusning för mig. Om receptet har ändrats är svårt att bedömma utifrån en halvt avslagen slurk från kompisens cola förra sommaren när jag var bakis..... :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4846 skrivet: 2014.06.08 - 12:08:02 »

Tack!  :inlove:

Jag tror det har ändrat smak. Jag har aldrig fått den där förändrade smaken som många får. Det enda var saltkänslighet i början och att jag tycker vanligt bröd är degigt, men jag tycker inte godis, kaffebröd och sånt är sliskigare än förr, det smakar precis som vanligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #4847 skrivet: 2014.06.08 - 12:38:58 »

Och du ropa hej, för det är normalt att gå lite upp och ner, men minimi vikten kan ingen ta ifrån dig.  :king: Du har då kommit långt ifrån maxvikten.  :banana: Hoppas den rekordlånga platån är över och du fortsätter ner. Bara du inte fastnar i grillträsket bara...  :max-shock:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4848 skrivet: 2014.06.08 - 12:50:59 »

Nä. det ska nog gå. Jag är bortbjuden på midsommarafton, då blir det väl både det ena och det andra, men det är det enda jag känner till. Är vädret OK kommer jag att cykla 5 mil. Det är på landet och jag tänkte åka hem på natten sen om det inte regnar. Sen är det planerat att vi ska göra en massa picknickar ett gäng, men det blir ju normal utflyktsmat för mig och cykling där också, så det ena tar nog ut det andra där.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4849 skrivet: 2014.06.08 - 14:00:06 »

Det är det du inte vet om som är det farliga.  :fork_sausage:

Men picknick är ju bra eftersom man väljer själv vad man ska äta, och du lär ju inte ta med en dagsförbrukning av dammsugare eller arracsbollar.  :whink:
Ska du dessutom cykla lär du ju inte dricka alkohol...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4850 skrivet: 2014.06.08 - 14:13:23 »

Man får cykla berusad!  :biggrin1:

Nej, nej. Jag tar aldrig med mig sånt. Blir lockad av det bara när jag har det framför näsan speciellt om andra äter och det inte finns något alternativ. Och glass är mer för att det är somrigt än att det är gott. För det är det inte så särkilt. Men jag är inte känslig, så problemet med sånt är mer att det blir extra. Man blir ju inte mätt på det och äter lika mycket mat trots att man käkat det där också.

Nu ska jag dammsuga. Det bränner som fan!  :angrywife:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4851 skrivet: 2014.06.08 - 14:38:12 »

Ok du får cykla berusad men det är inte bra för vikten för att inte tala om alla ställen som gör ont om man ramlar av.  :nono: (Talar av egen erfarenhet efter att ha trillat i en taggbuske i berusning i min ungdom.)

Sant de där kcal är extra plus ibland några extra för sakens skull.

Dammsuga ja det bränner det!  :headbanger: Kanske får överväga att dammsuga lite sjäv... :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4852 skrivet: 2014.06.08 - 14:58:39 »

Jag stod ut ungefär en kvart. Orkade inte lyfta fram stolar och sånt, sög bara runt.

Ibland drömmer jag om att bo i en jättestor lokal, typ gammal verkstad eller lada eller så. Jag skulle inte dela in i olika rum utan ha en enda stor öppen yta. Man kan ändå möblera med traditionella möbler. Men tänk så mycket lättare att städa det skulle vara!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4853 skrivet: 2014.06.08 - 15:49:00 »

Jag har inte kommit igång med dammsugning alls så än så länge vinner du.  :whistle: Disken och tvätten i maskinen väntar också. Håller med om att fria ytor och inte för mycket/trångt med möbler. Har velat ha en lagerlokal sedan Flashdance.  :biggrin1:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4854 skrivet: 2014.06.08 - 22:22:02 »

Är det säkert manf år cykla berusad? Det får man inte här i holland. Kanske för att vi har väldigt mycket cyklar här...  Min smak har inte ändrats heller annat än att jag tycker vissa saker är godare utan socker. Vispad grädde t.ex. Det är nästan alltid med socker här i holland, då smakar jag inte grädden längre. Men godis osv, smakar normalt. Tyvärr!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4855 skrivet: 2014.06.08 - 22:38:22 »

En sak som mitt smaksinne förändrats på är att billiga kakor smakar billigt fett, billig choklad smakar också billigt. Någon annan som märkt något sådant, en sorts kvalitets detektor?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4856 skrivet: 2014.06.08 - 23:05:38 »

Yes, mynlen. Jag minns inte formuleringen exakt, men det är något om att man ska kunna framföra cykeln på ett betryggande sätt, inga promillegränser eller så.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4857 skrivet: 2014.06.08 - 23:07:14 »

Jaha, var är nu Sorla och idalinda? Om inte Sorla kommenterar min nya status har det liksom inte hänt. Och av idalinda skulle jag ju få en present. Bara snack förstås. :crazy:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4858 skrivet: 2014.06.09 - 19:35:36 »

:bearhug: :hurray: :cheerleader:

Hallå bara liksom! Förlåt, det har varit så mycket, så jag har inte hunnit med att titta här. Oj, vad du kunde bara sådär helt plötsligt!  :clapping:

Men du, 3  :max-shock: kulor? Det orkar inte ens jag käka upp utan att spy. Och hur kunde du få för dig att dricka cola? Det är ju vedervärdigt! Det är något som jag aldrig har gillat.  :puke1: Jag är säker på att du aldrig skulle ha gått tillbaka över 90 om du inte hade druckit raketbränslet.  :nonono:

Jag har just återupptäckt rabarberkompott. Det blev förra helgen, med vispad grädde till.  :lick: Jag hade tänkt ta vanlijglass till, men den hade någon av ungarna snott. Men igår hade vi återigen ett paket hemma, så jag kunde få en kula till kompotten. Det är jäsikens gott!  :lick:

Håll dig i skinnet nu. Jag vill aldrig någonsin se över 90 i ditt diagram igen! 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4859 skrivet: 2014.06.09 - 21:14:30 »

:mad_roll:

3 kulor är väl normalt? Colan var ju för att jag ville testa och jag tyckte ju det var gott förut.
Loggat

Sidor: 1 ... 322 323 [324] 325 326 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544