Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 05:44:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 297 298 [299] 300 301 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2086256 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4470 skrivet: 2013.10.28 - 16:26:43 »

:clapping: Häng på och var inte så neggo!  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4471 skrivet: 2013.10.31 - 15:57:48 »

Jag kommer att bli så fet!  :cry:

Min dator har pajat så jag kan inte hålla koll på någonting. Det vet man ju hur det brukar sluta.  :sosad:

Dessutom blir det dyrt. Den har varit på verkstad några dar och idag ringde de. Både moderkortet och processorn var körda och RAM-stickorna går inte att använda till den nya för de har ändrat på portarna på nåt sätt. Det enda som går att rädda är hårddiskarna (förhoppningsvis - de är inte kollade än) och bildkortet som otroligt nog inte var integrerat. Och själva lådan förstås. 4500 skulle det gå på, men då får jag ju i princip en helt ny dator. Kostade över 8000 när de byggde den på samma ställe för 5-6 år sedan om jag minns rätt.

Skitskumt var det. Jag drog ur en kontakt. Den går bara till högtalarna men alla datorprylar sitter i två såna där långa förlängningsdosor som jag seriekopplat. I samma ögonblick som jag drog ur kontakten slocknade datorn. Inga lampor blinkade till, ingenting sånt alls. Bara dotorn. Och vi som har jordfelsbrytare och allting. Fattar inte vad som hände. Vad sjutton kan hända för att man drar ur en kontakt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4472 skrivet: 2013.10.31 - 19:11:01 »

Tycker så synd om dig! det kan hända så mycket, litet statisk el kan förstöra mycket. Kanske det var en kontakt lös i högtalaren som störde... fråga dom som lagar den vad det kan bero på!

hoppas den snart är lagad och fin igen...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4473 skrivet: 2013.10.31 - 19:41:09 »

Den är inte lagad, den kommer i princip att vara en helt ny dator. Bara lådan, hårddiskarna och billdkortet kvar från den gamla.

De visste inte hur det kunda ha gått till.
Loggat

Sorla

« Svara #4474 skrivet: 2013.10.31 - 20:07:00 »

Men ett sånt elände!  :cry: Kan  det ha blivit någon strömpik när du drog ut kontakten? Sånt kan ju hända om man har belastning på kontakten när man rycker den. Fast det verkar konstigt att hela datorn kapsejsade av det. Om nätdelen hade gett upp hade jag begripit det.

Vi har en nätutjämnare som datorn är kopplad genom. Som sitter i eluttaget för datorn. Så skulle det komma spikar på nätet jämnar den ut det så inte datorn ska få spiken. Känns tryggt när det är svajjig el som vid åska och liknande. Kolla med datagänget som fixar din burk.

Det är ju för väl att du har smartfånen nu!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4475 skrivet: 2013.10.31 - 20:36:29 »

Nätutjämnare, var köper man en sån?

Jo, högtalarna var säkert på. Jag ville åt adaptern från UK-kontakt till svensk som jag hade där, för som vanligt glömde jag att man behöver adapter när man köper elprylar på amazon och jag har köpt en ny USB-hubb slash laddare. Kan det ha varit det, menar du?

Jag har en netbook. Men den är så trööög. Och inte lyckas jag koppla upp den på routern heller utan får surfa genom mobilen. Orkar inte leta fram hur man gör. Har så klart alla manualer och grejer på den trasiga datorn.

Jaja, det är smällar man får ta. Jag får ju en  i princip ny dator. Bara hårddiskarna är OK. Jag har inga backupper. Förr, när det var krångligt, var jag manisk med sånt. När jag köpte  den här datorn kom jag liksom aldrig igång. Har levt farligt länge.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4476 skrivet: 2013.11.01 - 10:29:40 »

Vad tråkigt. Men priset på dator burkar har gått ner massor så en annan gång kanske lika bra att kolla pris innan man lämnar in datorn en gång - om man inte har saker infrysta i datorn som man måste ha förstås...
Loggat
Sorla

« Svara #4477 skrivet: 2013.11.01 - 16:47:07 »

Kommer inte ihåg var vi köpte vår. Men det finns säkert på Claes Olsson eller Kjell o Co eller Teknikmagasinet eller något liknande.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4478 skrivet: 2013.11.01 - 16:58:36 »

Är du säker på att det heter så? Jag hittar bara konstiga prylar när jag googlar det.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4479 skrivet: 2013.11.02 - 01:04:47 »

Du fick rätt Sörja. Det är tur att jag här phonen för nu dog netbooken också! Fuckin jävla skit och bajskorvars bajskorv!  :bang_head:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4480 skrivet: 2013.11.02 - 01:08:23 »

Ha ha! Idiotgrejen "rättade" Sorla till Sörja. Tur att man har nåt att glädja sig åt. :puke2:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4481 skrivet: 2013.11.02 - 10:48:21 »

ÅÅÅH nästa problem. Stackars du!
jag har med såna problem denna vecka. Cykeln stulen, bilen trasig (men lagad igen) katten hade något på tassen så jag fick traska till veterinären med den, Och nu så har tvättmaskinen slutat fungera.....

Dubbelsuck. Måste vara något speciellt med den här tiden!

skickar dig en STOR kram!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4482 skrivet: 2013.11.02 - 12:37:45 »

Tvättmaskiner som är så dyra också. :sad:

Mitt sista problem löste sig. Kontakten satt inte i ordentligt så det var bara batteriet som tog slut. Jo, jag kollade! Och jag trodde lampan som betyder nätanslutning lyste, men jag använder den här datorn så sällan så jag minns väl inte vad som är vad.  :shy:

Hade inte gjort nåt ekonomiskt eftersom jag kunde ha skitit i att laga den, men den är bra att ha i såna här situationer och om man ska åka någonstans och så. Å så har jag funderat på att installera Linux på den så kanske jag äntligen orkar engagera mig lite i det. Har Linux på stora datorn, men det blir inte av med dual boot. Bra att ha ivf ifall Windows pajar. Har räddat mig förr att ha dubbla operativsystem. Om jag har Linux på en separat dator blir det ju lättare, då man kan använda det parallellt.

Det var inget dumt köp ändå, för jag hade stor glädje av den första sommaren, gjorde att jag kunde vara ute mera och hade något att göra. Hade svårt att sitta och läsa då. Har jag delvis fortfarande, får ont. Ligga går bra, men det gör man inte så lätt i stadens parker.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4483 skrivet: 2013.11.02 - 13:44:31 »

Sorla, du menar överspänningsskydd va?
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96versp%C3%A4nningsskydd
Loggat

Sorla

« Svara #4484 skrivet: 2013.11.02 - 16:22:19 »

Ja, det var nog den jag menade  Hrrmulen.  :whistle:
Loggat

Sidor: 1 ... 297 298 [299] 300 301 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544