Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 07:35:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 276 277 [278] 279 280 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2083921 gånger)
0 Medlemmar och 33 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4155 skrivet: 2013.07.22 - 13:14:54 »

Antar att pörtet ligger i skogen. Hur funkar det förresten med mobil i Finland? Kan du surfa på ditt svenska abonnemang utan att det blir extrakostnader?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4156 skrivet: 2013.07.22 - 16:58:21 »

Nä, det kostar extra. Så man snyltar på folks wifi eller försöker få igång det egna så gott det går. Med ganska dåligt resultat hittills. Vi har mobilt internet med rauter. Men masten är lite för långt bort. Och rautern funkar kanske inte som den ska. Vi har till och med provat att ha den på hustaket för att se om det gick bättre. Men icke.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

« Svara #4157 skrivet: 2013.07.22 - 17:00:26 »

Så här kan det se ut....

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #4158 skrivet: 2013.07.22 - 17:44:09 »

Skaffa en enhjuling till vintern, du kan cykla runt i lägenheten, och luta åt det håll du vill  :lmao:

Både Ary och Idalinda önskar en kommentar...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4159 skrivet: 2013.07.22 - 20:00:44 »

Problemet är ju att gå, så jag förstår inte hur det skulle hjälpa.

Är det er stuga Sorla?
Loggat

Sorla

« Svara #4160 skrivet: 2013.07.22 - 22:27:46 »

Det är svärfar som har byggt. Så formellt är det hans. Men vi får vara här hur mycket vi vill.

Skickat från telefonen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4161 skrivet: 2013.07.22 - 22:28:52 »

Jättegulligt ju! Som en liten alphydda.  :inlove: När får vi komma? :llama:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4162 skrivet: 2013.07.23 - 11:44:35 »

Nu ska ni höra. Jag tror jag har fått muksler. 

Magen känns ju plötsligt mindre. Mina träningsbyxor (2 olika) sitter löst och jag får knyta snodden, vilket jag aldrig behövt förut. Jag köpte den förra sommarn och jag väger ju samma som då, så när på något hekto. De är inte i töjigt material, bör jag tillägga. Syntet, typ Adidas. Igår fick jag för mig att prova kläder i garderoben. Skaljackan jag köpte på rea i våras, medvetat för liten, sitter riktigt bra! Iofs var jag naken när jag provade den, men ändå. Det inspirerade mig till att prova ett gäng gamla skjortor, såna som jag beställt och som varit för trånga och riktigt gamla som jag hoppats krympa i också. Jag kunde ha alla och en del kändes t.o.m. lite stora! Det är inte länge sedan jag provade dem och jag försökte definitivt förra sommarn och då gick det inte alls. Fattar ingenting, för inte tycker jag jag har blivit mer musklig inte, men vad annat kan det bero på? :confused3: Att det är fel på min gamla halvtrasiga våg och att jag egentligen väger 10 kg mindre?  :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4163 skrivet: 2013.07.23 - 13:02:34 »

Jomen visst förändras kroppen, över tid kan man ju tillägga. Har man fortfarande en del fett kvar som vi har så kan ju musklerna sitta och smyga under fetter utan att man märker dem.  :flirting: Jag undrar fortfarande hur muskulösa ben jag har eftersom fettet gör vader och lår stora - who knows!?! lol

En våg som väger 10 kg mer än man är, optimist!  :lulz: Men vågen säger långtifrån allt. Du motionerar ju en del. Faktum är att din observation gjorde mig ett snäpp mer positiv fast jag sitter fast viktmässigt. Detta förhindrar ju dock inte att kroppen kan minska i omfång.

Grattis till det och grattis till ditt "nya" klädutbud.  :bg:

PS: Vi kanske båda skulle behöva en ny exaktare våg.  :tongue: Men sådan är inte prioriteringen i min budget.....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4164 skrivet: 2013.07.23 - 13:09:29 »

Jo, jag har fått mer benmuskler, men hur mycket kan de öka? Jag menar, jag ser ju inte ut som de där hormonmonstren vi hittade bilder på förut, inte ens med fettkappan. Även om man räknar högt måste det vara mindre än ett kilo. Tänk på hur stort ett enkilos köttstycke är...

Det där att magen är mindre är väldigt tydligt. Vill alltid ha en utanpåskjorta för att dölja hänget lite. Det har inte känts lika nödvändigt på sistone. T-shirten visar inte magformen så tydligt som förut.

Skitbra ivf. Idag ska jag ta på mig en av mina "nya" skjortor när jag går ut.  :thumbsup:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4165 skrivet: 2013.07.23 - 13:41:56 »

jag har ju gått upp i vikt konstigt nog, men har samma klädstorlek ändå. Så hur det fungerar vetefan.... har fortfarande 46-48 upptill och 48 nertill det jag också hade när jag vägde 93,,,

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4166 skrivet: 2013.07.23 - 13:48:00 »

Du, jag slängde just brallor som jag köpte när jag vägde lite mindre än nu. Sen hade jag dem hela vägen upp till 136 och på vägen ner. Fast nu var de så uttöjda att de var hopplöst för stora, men de funkade rätt länge måste jag säga. Oerhört hållbara och långlivade brallor!
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4167 skrivet: 2013.07.23 - 14:13:30 »

Härligt att kunna slänga något som är för stort. Ja plockade en sommarpyjamas ur skåpet häromdagen, den var stl 52. jag drunknade i den så den går till välgörenheten också...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4168 skrivet: 2013.07.23 - 14:30:32 »

Jag vet ärligt talat inte hur det funkar men det finns ju ca 600 skellettmuskler, så om fördelar denna eventuella muskelmassa över hela kroppen så.... Allt jag vet säkert är att lchfare ibland konstaterar samma sak. Sedan finns det ju olika typer av fett också.... Vet inte om det sker ngn omfördelning där också. :hm-hm:

Mynlen: Somliga säger att vattenvikten inte märks så mycket i kläderna.. Vet inte om det stämmer, men jag kan märka den i fingrarna iaf. Har du ökat kolisarna på senaste? Ja storlek 52 ska vi inte vara igen eller hur!?!  :shake_head:

Det är väl bara att tacka och ta emot när man blir mindre, eller samma fast tyngre.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4169 skrivet: 2013.07.23 - 15:28:50 »

Jo, men den initiala förändringen klarade jag not av för länge sedan. Skönt är det ivf, vad det än beror på.
Loggat

Sidor: 1 ... 276 277 [278] 279 280 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544