Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 05:17:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 274 275 [276] 277 278 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2083664 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #4125 skrivet: 2013.07.16 - 21:51:17 »

Jag beundrar dig som orkar väga och mäta allt.
Jag förstår att du måste, men beundrar dig ändå!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4126 skrivet: 2013.07.19 - 12:45:29 »

93.1 kg :king:

Det blir en extrarapportering för att dokumentera att jag äntligen är under tidigare lägsta, vilket var 93.2 kg och det vägde jag  senast 1:a juni förra året. Fy fasiken, ett helt år åt helvete för att jag slutade räkna kalorier!  :clubhead: Det gör jag aldrig om.  :fork_off:

På söndag kan jag väga mer, det vet man aldrig, så jag tänkte det var bäst att få denna märkesdag på pränt.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #4127 skrivet: 2013.07.19 - 12:55:57 »

:hurray:  Gratulerar!  :cheerleader:  :flowers:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4128 skrivet: 2013.07.19 - 12:58:34 »

Tack. Det känns VÄLDIGT skönt, ska jag säga.

Får försöka att inte tänka på vad jag kunde ha vägt om jag inte varit så korkad. Kanske är det bra att ta en paus också när man går ner mycket. För kroppen, menar jag. Mentalt är det det inte, då är det bättre att köra på.
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #4129 skrivet: 2013.07.19 - 13:23:47 »

Ja, jag förstår att det känns skönt, du kämpar ju verkligen. Och jag tror också att det är bra att "landa" lite mellan varven om man går ner mycket.
Mentalt får du väl försöka se det som att gå uppför ett berg, du har varit på en platå för rast och vila och sedan är det lättare att fortsätta igen. Hm, lite haltande liknelse för du ska ju neråt men du fattar.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4130 skrivet: 2013.07.19 - 13:26:40 »

Fast så mycket rast och vila var det inte. Mest frustration och dåligt samvete.  :sneaktongue:

Det svåra blir när vintern kommer och jag inte kan cykla längre. Jag kommer ju att vara inställd på att äta mer och jag kan aldrig ersätta cyklingen med promenader. Nåja, den dagen den sorgen. Ska försöka hålla takten de månader som är kvar innan dess. Borde ju vara minst 3 månader till, med lite tur.

En kul grej är att det känns om undermagen börjat minska. Vore väldigt skönt att bli av med den! Att det blir kvar häng får jag nog räkna med, men om det inte syns i brallorna vore ju tacknämligt.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4131 skrivet: 2013.07.19 - 14:00:51 »

Åh, jag blir så glad för dig Hemul! Grattis för din enastående prestation!  :bearhug:

Jag håller kanske inte riktigt med om att det är bra att pausa och vila i såna här projekt. Inte så att allt man strävat efter och uppnått går om intet. En annan sak är det om man bara står och stampar på samma fläck. Då har det ju åtminstone inte backat. Men om du får för dig att vila nu Hemul, får du bara vila en kort stund och pusta. Sen är det på´t igen. Inte gå ner samma kilo flera gånger. 

Men nu ska vi inte tjôta om det. Nu är det fest!  :hurray: :headbanger: :banana: :party:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4132 skrivet: 2013.07.19 - 14:09:24 »

Nej, jag ska aldrig vila mera. Lovar! Inte förrän jag nått mitt mål och det blir nog inte så mycket vila då heller. Vad målet är, det vet jag inte än. Kanske ger jag upp på en högre vikt än tänkt och bestämmer att det får duga, men det högsta acceptabla är nog 75 kg. Då är jag fortfarande tjock, men hanterbart så.

Tack båda två.  :rose:
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #4133 skrivet: 2013.07.19 - 14:11:38 »

Nä, man får ju inte vila för länge, så klart.  :whink:
Men Hemulen, du skulle kanske kunna skaffa en motionscykel till vintern. Den behöver ju inte vara ny. Skittråkigt, jag vet. Men framför Tv:n så kan det funka. :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4134 skrivet: 2013.07.19 - 14:27:18 »

Slängde en gammal sån för nåt år sedan. Funkar inte för mig. Jag måste komma ut, tror jag. Men, jag har ju mitt nya tjocka merinounderställ och fårskinnsbootsen nu. Så bara det inte regnar ska jag nog kunna hålla på ner till några minus ivf.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4135 skrivet: 2013.07.19 - 16:17:08 »

Det finns ju vinterdäck till cykel också. Det är fler och fler som hojjar på vintern och kör med sulor anpassade till vinter.

Nu ska jag barmhärtighetsäta glass för att få lite plats i frysen. Kompenserar det onyttiga i glassen med att ha vispad grädde till som behöver gå åt från kylen. Skafferirensning innan semestern pågår.  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4136 skrivet: 2013.07.19 - 16:29:47 »

Köpeglass? Nej!  :club_idiot:

Det är inte halkan, det är att jag är så förbannat frusen.
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #4137 skrivet: 2013.07.19 - 16:51:10 »

Motionscykel funkar inte för mig heller. Tycker inte om att cykla över huvud taget. Promenerar hellre och gärna. Men på vintern är det svårt. Jag bor på vichan och det är inte kul att gå ute i mörker och halka på smal väg. Det är gleeeest mellan gatlyktorna. Jag har visserligen reflexväst och pannlampa men det känns osäkert ändå. Så vi skaffade ett Indoor Walking-band. Funkar jättebra. Går 5 min på morgonen för att få igång blodcirkulationen och sedan när jag kommer hem från jobbet så blir det en halvtimme. Tittar på Tv under tiden. Annars brukar jag inte se Tv men då passar det. Den är lätt att fälla ihop och rulla undan också. :smile:  :penguin_waddle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4138 skrivet: 2013.07.19 - 16:55:26 »

De hade ett sånt på CG i vintras för under tusingen. Det såg rikigt fint och gediget ut. Jag var inte intresserad då, men jag har tänkt på det efterråt. Kanske skulle funka för mig. Då kan jag ju hålla i mig i nåt litegranna och kanske kommer ifrån lutningen som gör att det blir jobbigt att gå. Fast jag skulle nog tröttna.
Loggat

berittis
Hero Member

« Svara #4139 skrivet: 2013.07.19 - 18:25:27 »

Om du har problem med lutningen och funderar på ett löpband, se då till att det går att justera höjden! Det jag har går inte att ändra lutningen på. Det heter Attract. Men de nya Attrakt ska gå att ändra. Jag fick ont i benhinnorna till en början med jag hade för dåliga skor. Sen började jag gå med gympadojjor och då funkar det.
Loggat
Sidor: 1 ... 274 275 [276] 277 278 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544