Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 14:52:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 262 263 [264] 265 266 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2081218 gånger)
0 Medlemmar och 33 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #3945 skrivet: 2013.05.05 - 16:51:30 »

Hummm förstod inte riktigt hur det är Hemulen som ska firas och Sorla som får bakelse.  Orättvist värre!  :so_mad: :dribble:  :lmao:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3946 skrivet: 2013.05.05 - 16:55:40 »

Ingen hindrar Hemul att också göra sig en bakelse. Du är inte heller hindrad. Jag tycker faktiskt att alla på detta forum borde fira med lämplig bakelse när Hemul passerar nollan.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #3947 skrivet: 2013.05.05 - 16:58:57 »

Där sade du nåt. Skulle tro att lämpligt vore en halv budapestrulle. Du kan ju ha frukt på din om du vill.  :flirting:
Loggat
Sorla

« Svara #3948 skrivet: 2013.05.05 - 17:00:17 »

Eller också. Så resonerar jag iaf. Och massa grädde, som sagt.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3949 skrivet: 2013.05.05 - 17:16:43 »

men!! när jag passerade nollan var det ingen som firade.... visserligen ska jag nog passera den en gång till men men :)
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3950 skrivet: 2013.05.05 - 17:39:35 »

:max-shock: Wow! Då är det ju egentligen anledning till firande redan nu ju! OCH SEN.  :nod-yes: :bg:

Hade faktiskt inte lagt märke till att cykeldatorn registrerade totaltid. Jag blev lätt imponerad och mycket förvånad över att det hade blivit så mycket. Det trodde jag inte.

Jo, visst kan vi fira min cykel. Jag fick en massa hallon och vinbär av min granne som ska flytta igår, så jag kan kalasa jag med!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3951 skrivet: 2013.05.05 - 17:40:23 »

men!! när jag passerade nollan var det ingen som firade.... visserligen ska jag nog passera den en gång till men men :)

Pratar vi om samma nolla? Jag tror Sorla menar när jag inte längre väger mer än för ett år sedan...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3952 skrivet: 2013.05.05 - 17:42:08 »

Där sade du nåt. Skulle tro att lämpligt vore en halv budapestrulle. Du kan ju ha frukt på din om du vill.  :flirting:

:club_idiot:

Det där var hemskt! Fast ganska roligt. Värre var kaffekalaset en vecka senare, också med budapest, fast den här gången en vanlig. Och en massa annat torrt kaffebröd som jag också åt av. Fast jag ratade en tråkig längd. Nu var vi flera, så jag kunde inte glufsa ohämmat tack och lov. Fattar inte varför jag gör det alls, då jag aldrig gillat budapest nåt vidare, den är för sliskig för mig.
Loggat

Sorla

« Svara #3953 skrivet: 2013.05.05 - 18:08:44 »

Pratar vi om samma nolla? Jag tror Sorla menar när jag inte längre väger mer än för ett år sedan...

:nod-yes:

Jo, visst kan vi fira min cykel. Jag fick en massa hallon och vinbär av min granne som ska flytta igår, så jag kan kalasa jag med!  :clapping:

Ska din granne flytta igår?  :lulz: Lite knepig tempusform där tror jag.  :bg: Flåt, jag har lyssnat på en massa avsnitt av På minuten. Där märker man ord så det står härliga till och jag blir lite i gasen av sånt...   :redface:

Jag vet inte ens vad en Budapestrulle är för något. Läste för övrigt fel och läste bulle istället för rulle, så jag trodde det var något hon hittat på själv.  :rolleyes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3954 skrivet: 2013.05.05 - 18:24:07 »

Hörru Sorla - bakverk är inget man skämtar om!  :smack:
 :whink:
Budapestrullen kom på tal för att Hemulen råkade erhm inhalera en för ett tag sedan hehe.

Men Hemulen torra tråkiga bullar/längder är väl ingen idé att äta....? Då kan man ju lika gärna avstå - egentligen.
Annars visst är det konstigt att man kan äta mer när ingen ser. De kalorierna räknas ju inte eller hur ?  :whink:
Loggat
Sorla

« Svara #3955 skrivet: 2013.05.05 - 18:35:20 »

Men Hemulen torra tråkiga bullar/längder är väl ingen idé att äta....? Då kan man ju lika gärna avstå - egentligen.
Annars visst är det konstigt att man kan äta mer när ingen ser. De kalorierna räknas ju inte eller hur ?  :whink:

:lol: Nä, så är det. Och trasiga kakor innehåller inte heller några kalorier. De ramlar ju ur där kakan är trasig.  :bg:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3956 skrivet: 2013.05.05 - 18:35:29 »

Jag åt typ 3 eller kanske 4 skivor budapestrulle, men rätt tunna (det var ju flera), munk och söt sprit. Men sen var det ett annat kalas också med mest bra saker som ost och vin men även kex och popcorn.  :shy:

Fattar inte, jag har sagt nej i alla år men nu glufsar jag i mig. Kanske beror på alkolholen?  :loony:

Sorla, jag visste inte heller vad Budapestrulle var förut när Vera kom med sin lowcarbversion. Det är en sån där stubbe med sliskig maräng fylld med grädde och mandarinklyftor. Men då när jag åt en halv (inte en hel som Ary påskiner  :mad_roll:) var den fylld med hallon istället. Mycket godare, men fortfarande sliskigt.
http://www.google.com/search?q=budapestrulle&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Loggat

Sorla

« Svara #3957 skrivet: 2013.05.05 - 18:40:18 »

Det där såg ruggigt gott ut!

Det heter ju så att där spriten går in, där går vettet ut.  :loony:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3958 skrivet: 2013.05.05 - 18:41:59 »

Flåt inte alls meningen att mobba dig för det Hemulen så här efteråt. Bara att det här måste ha hänt medan Sorla var hospitaliserad kanske så var ju tvungen att fylla i infon. En annan sköter sig ju inte precis som på räls. Bra att man har många fler bra skötsamma dagar än svulladagar iaf.  :nod-yes:

Ah tack Sorla, bra att veta nästa gång jag ser trasiga kakor. Antar att det gäller sådana folk ser också.  :thumbsup:
Loggat
Sorla

« Svara #3959 skrivet: 2013.05.05 - 18:44:15 »

Antar att det gäller sådana folk ser också.  :thumbsup:

Jodå, även dem. Men bara om de har gått sönder av olyckshändelse. Det gäller alltså INTE om man har sönder dem med flit! 
Loggat

Sidor: 1 ... 262 263 [264] 265 266 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544