Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 12:20:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 260 261 [262] 263 264 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2080672 gånger)
0 Medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3915 skrivet: 2013.04.26 - 13:20:13 »

Japp. Om jag slutar äta zink börjar mina tånaglar växa fel igen.

Visst, det är ju bara att konstatera att många slipper förkylningar eller får lindrigare sådana. Jag är ju en av dem. Det var nästan läskigt att inte bli förkyld alls på så pass lång tid. Man börjar känna sig åsårbar. Jag hade ju också vattkoppor för ett par somrar sen - utan att känna mig direkt sjuk. Var stel i musklerna och konstig innan det bröt ut dock, men sen var det mest att jag såg förfärlig ut. Kliade bara ett par dygn.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3916 skrivet: 2013.04.26 - 15:12:13 »

Eftersom du mår bättre rent allmänt nu än för några år sedan, kan det ju vara så att du utsätter dig för virusattacker mer nu när du är ute bland folk mer. Eller?

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3917 skrivet: 2013.04.26 - 17:35:06 »

Men jag tror inte jag är ute mer bland folk. Jag började ju må bättre direkt när jag la om kosten och gjorde mer saker och så. Jag är UTE mera nu, d.v.s. på cykeln, men då är jag ju själv. Utsätter mig nog tvärtom för mindre basilusker iom att jag i princip aldrig åker buss längre.  :loony:

Det är betryggande ivf att inte må så dåligt trots förkylning. Förr var det sängläge som gällde. Idag har jag levt precis som vanligt trots att det sputar snor ur näsan, utom att jag inte har cyklat, det känns som lite för mycket, men jag har handlat, storstädat, gått med hunden, suttit ute med hunden ett par timmar varvid jag lekte vilda bollekar med en grannpojke. Hade aldrig gått förr.
Loggat

Sorla

« Svara #3918 skrivet: 2013.04.26 - 21:06:05 »

Då är det kolhydraterna. Eller nåt, Jag blev jätte mycket förkyld när jag började lågkolhydrata. Hela den vårvintern var jag tokförkyld. Men sen har det varit lugnt utom när jag har fuskat med kolhydraterna. Då har jag åkt på nya förkylningar. Så att hålla på och växla mellan mycket och lite kolhydrater tror jag kan vara för påfrestande för kroppen så den inte orkar hålla emot baciluskerna.

Låter för övrigt som att du har haft en underbar dag!  :smooch: Bortsett från snoret då.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3919 skrivet: 2013.04.26 - 22:23:43 »

Ja, städa, det är mitt liv det se!  :whistle:

Men hur mycket fuskade du när du blev mer fökyld? Rejält, hoppas jag? För mig är det mer att mitt max 50 blivit min 50. Kanske ligger uppåt 75 rätt ofta. Tycker inte det borde innebära någon större skillnad.

[TILLÄGG]
Insåg just att det kanske låter som om jag oroar mig för mina förkylningar. Så är det inte riktigt, även om det ska erkännas att jag tyckte det var rätt ballt att kunna deklarera att jag aldrig blev förkyld. :blush: Nä, det är mer att jag funderar över mekanismerna, vill veta hur det funkar.
Loggat

Sorla

« Svara #3920 skrivet: 2013.04.27 - 13:59:22 »

Ja hörru, hur mycket kh jag käkar när jag fuskar har jag inte mycket koll på. Men en normal dag käkar jag kanske 2 msk ris eller en liten potatis till lunchen och liknande till middan. Dyker det upp en kanelbulle som ser god ut slinker den ner. Ganska ofta ett äpple till frukosten. Eller ett par msk äppelmos. Snacks när jag kommer hem efter jobbet är ganska ofta en näve katrinplommon som sköljs ner med en halvliter vatten. Fuskdagar kan det dessutom bli en macka, eller ett par skorpor. Lite pasta till lunchen och müsli på filen. Där befinner jag mig nu efter operationen. Godis äter jag däremot inte. Knappt ens choklad. Men pepparkakor är en svår synd just nu. Hoppas de är slut snart, för några nya kommer inte köpas hem.

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3921 skrivet: 2013.04.27 - 14:07:57 »

Pasta, vad är det nör något!?!?!?  :crazy:  :tongue:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3922 skrivet: 2013.04.27 - 15:21:05 »

Kanske inte är kolisarna utan att du äter spannmål?
Loggat

Sorla

« Svara #3923 skrivet: 2013.04.27 - 17:10:00 »

Kan vara.... men jag har inte energi till att ta tag i det ännu. Fast jag kanske borde. Då kanske magknipet skulle lugna sig.  :redface: Måste bara orka engagera mig..... :blink:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3924 skrivet: 2013.04.28 - 08:31:32 »

Tyst! Nu ska jag veckorapportera!  :fork_off:

Veckovägning 149

Veckans resultat: -0.6 kg
Nu: -32.1 kg (95.4 kg)
Hittills den här månaden: -1.5 kg
Hittills i år: -3.4 kg
Sedan 15:e juni: +1.1 kg
Totalt från maxvikt: -40.6 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Så jäkla nedrigt! Jag var nere på 95.0 i torsdags så jag trodde det skulle bli över ett kilo till idag och sen hände det där med magen. Var samma förra veckan.  :sneaktongue: Nå, jag klagar inte. Det går ju bra nu, pinnar på i min gamla takt. Och det bästa är att jag äter mer också. Ligger på drygt 2000 kcal nu. Det känns nog som om det här kommer att funka.  :nod-yes: Får försöka att inte vara bitter över att jag slutade räkna kalorier förra våren och förlorade ett år. Det kanske var bra för kroppen med en paus eller nåt. :whink:

Och på 6 veckor ska jag lyckas gå ner 1.1 kg så jag slipper plus för året.  :smile:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3925 skrivet: 2013.04.28 - 09:12:05 »

Grattis! viktnedgången är ju stadig. Man börjar se ett mönster, katrinplommon varje lördag. Du kan ju börja ta på fredagar redan då.  :smile:
Du får tillbaka det där 0,4 kg nästa vecka ju och lite till säkert.  :clapping:
Jag tror faktiskt att paus för kroppen är bra. En chans att leva, reparera och förbränna normalt istället för konstant jobb att leva på kroppsfett, avgiftning av kroppen från tungmetaller och hormoner från kroppsfettet bla, ett helt annat tillstånd i kroppen. Det brukar vara lättare att gå ner igen efter paus.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #3926 skrivet: 2013.04.28 - 11:17:58 »

Jag är en aningens trög idag, men vad är det du har nu förändrat?
Räknar kalorier igen eller något annat?
Loggat
Sorla

« Svara #3927 skrivet: 2013.04.28 - 16:17:01 »

Så kul att läsa minusresultat stadigt från dig nu.  :clapping:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3928 skrivet: 2013.04.28 - 18:07:28 »

Tack, det värmer.:bearhug: Jag får väl se det gångna året som ett sabbatsår. Men det känns ändå skönt att jag antagligen slipper plus för året den 15:e juni. Det hade varit lite skämmigt.

Jag är en aningens trög idag, men vad är det du har nu förändrat?
Räknar kalorier igen eller något annat?

Ja, jag började räkna kalorier igen i början på året nån gång. Men i början hade jag svårt att hålla mig till min gamla gräns, 1800 kcal, eftersom jag "ätit upp mig" igen. Nu när jag cyklar äter jag ett par hundra kalorier mera. Så det kanske stämmer trots allt att jag gör av med 400 kcal+ på en timmes cykling eftersom jag går ner rätt hyfsat nu (för att vara jag).

Det konstiga och lite läskiga är att trots att jag inte tyckte det var särkilt besvärligt att räkna kalorier under de år jag gjorde det och det funkade, så kände jag ett jättestort motstånd mot att ta upp det igen. Och gick alltså och drog på det alldeles för länge. Nu när jag kommit igång känns det lika tryggt och bra som förut, som att jag vet vad jag gör och litar på att det funkar om ni fattar... :shy:
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #3929 skrivet: 2013.04.29 - 15:42:47 »

Kul att det är fart igen.
Loggat

Sidor: 1 ... 260 261 [262] 263 264 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544