Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 05:46:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 228 229 [230] 231 232 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2075238 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3435 skrivet: 2012.10.21 - 14:34:17 »

Jag åt lite extra alldeles av mig själv i slutet på veckan också, så det var även mitt eget fel. Men hur som lyckades jag hålla ner intaget rätt bra de flesta dagar, så jag ser det ändå som ett framstag. Det är svårt att bara klippa rakt av, liksom. Måste vänja mig lite gradvis.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3436 skrivet: 2012.10.21 - 17:55:17 »

Känner till det där. Få se hur denna vecka blir.....
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3437 skrivet: 2012.10.22 - 07:57:53 »

Vilken underbar liten fruktansvärd pojke.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3438 skrivet: 2012.10.28 - 15:46:22 »

Veckovägning 124

Veckans resultat: -0.1 kg
Nu: -32.0 kg (95.5 kg)
Hittills den här månaden: 0.0 kg
Hittills i år: -3.6 kg
Sedan 15:e juni: +1.2 kg
Totalt från maxvikt: -40.5 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #3439 skrivet: 2012.10.28 - 17:05:28 »

Sakta med säkert...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3440 skrivet: 2012.10.28 - 17:15:32 »

På stället snarare. Jag känner mig faktiskt jäkligt fett. De där 1-2 kilona jag gått upp verkar ha satt sig mitt i midjan. Brallorna spänner och de var ju slafsiga i våras när jag hade dem sist. Nåt kilo hit eller dit borde inte göra så stor skillnad i min viktklass.

Det blir kaloriräkning snart nu. Det varkar vara det enda som funkar. Har varit rätt duktig den här veckan och inte ätit så mycket extra, men antagligen har portionsstorlekarna smugit upp utan att jag förstått det.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #3441 skrivet: 2012.10.28 - 21:51:40 »

Den där midjan (som inte finns hos mej, spelar en del spratt ibland) Sitter det lösare äter jag genast mer för att behålla jämvikten. Idag sitter jag päst; bea-sås, egentligen inget för mej. Det tar nog en vecka att få bort det fettet.  :cool:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #3442 skrivet: 2012.10.30 - 18:24:44 »

Jag verkar gå upp när jag käkar rent godis eller vete, men annars får jag käka lite blandat kompot och går ner ändå:
dadlar, äpple, nötter, honung, banan allt detta fungerar finfint.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3443 skrivet: 2012.11.01 - 18:39:42 »

Rent godis!  :puke1: Jag käkade av ungarnas Halloweengodis igår och fick jätte ont i magen. Såg höggravid ut! Måste komma ihåg känslan så jag inte gör om det igen.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ealina
Full Member

Smörklickar: 2

Antal inlägg: 128

Hemsida
« Svara #3444 skrivet: 2012.11.04 - 21:25:08 »

Tack ska du ha och välkommen tillbaka! Fast just nu går det ju inte så himla bra, men det tar sig nog igen nu när jag slutat motionera.  :lmao:

Och du har nått ditt mål, ser jag. Det gratularar vi till! Hur känns det?  :worshippy:

Det är väl så det brukar vara, att det går lite upp och lite ner ibland. I det stora hela så tycker jag att det går alldeles utmärkt för dig i alla fall! :clap_jump:

Hur det känns att nå målvikten? Uuunderbart! Kan inte fatta att det gick! Och sedan hoppade jag på en Whole30-utmaning (typ squeky clean paleo) och blev av med två kilo till! Ujuj, det var såå skumt. Jag åt och åt och åt och trodde inte mina ögon när vågen fick för sig att visa en sån siffra. Nästan som när man börjar med lchf när man ätit pasta och bröd flera gånger dagligen och förlorar de där 2 vattenkilona på en vecka. Precis så ofattbart kändes det!
Så, nu ligger jag till vardags strax under den där målvikten och kommer i alla mina kläder jag hade när jag var ung (läs: gick på gymnasiet)! Det känns konstigt att se mig själv i spegeln och se ett smalt ansikte. Det känns konstigt att jag kan ta ett par byxor i storlek small i affären (hade xl förra sommaren) och se att de sitter ju rätt snyggt, är det där verkligen jag??  :shock: Häftigt, ofattbart och annorlunda. Och som sagt, uuunderbart!  :yay:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3445 skrivet: 2012.11.04 - 21:31:33 »

Wow! Jag som har slängt alla riktigt små kläder. Ett tiotal manchesterjeans bl.a. Det kanske var dumt?  :lol:

Vad är det där Whole30? Hur äter du? Det är vi ju nyfikna på.  :nod-yes:
Loggat

Ealina
Full Member

Hemsida
« Svara #3446 skrivet: 2012.11.04 - 23:09:38 »

Man kan läsa om whole30 inne på http://whole9life.com/2012/08/the-whole30-program/ eller boken It Starts With Food, nog lättast så, men jag kan ju förklara lite snabbt ;)

I det stora hela så handlar det om att läka kroppen från inflammationer och stress och lära kroppen att ta tillvara på de näringsämnen som kommer in och få kroppen att skapa en hormonbalans. Man ska även låta bli att väga sig under tiden för att man inte ska skapa en stress över vad vågen visar.

Man ska helt enkelt tänka att allt man stoppar in i munnen ska göra en friskare inte sjukare. Lätt va? ;)

Under 30 dagar ska man undvika alla spannmål (inklusive majs), baljväxter, socker, alkohol, tillsatser och mejerier. Det är lite lurigt att gå från mejeri-lchf till whole30 men det går. Man vänjer sig efter bara ett par dagar :) Det svåraste är att inte göra ett enda snedsteg. Men det går det med!
Jag gjorde detta i augusti och fick jättebra resultat (inte bara på vikten, hehe)!

Planen är väl att man ska lära sig vad ens kropp klarar och inte klarar. Och man ska lära sig att äta tre stadiga mål mat om dagen inklusive en riktig frukost. Just för att hunger/mättnadshormonerna ska fungera optimalt och kortisolnivåerna ska hamna rätt.

Det går åt en hel del hemmagjord majonnäs och en himlans massa grönsaker och frukt. Förutom alla ägg, kött, fisk och fågel då. Och jag fick även dille på mandelsmör och klämde i mig flera burkar sånt under min augustiwhole30. Haha, tur att det "nötsmörsbehovet" lagt sig nu, för det blev änna lite dyrt där, haha.
Jag känner att jag hittat min grejj äntligen. Paleo är the shit. Jag utgår från whole30planen till vardags och "unnar mig" nåt litet på helgen som lördagsgodis. Typ lite choklad eller ett glas vin eller kaneläpplen med vispad grädde. Enkelt är godast :)

Nästa steg är väl att lägga ner kaffet med. För det vet jag ju att jag blir piggare av. Egentligen. Men det får nog vänta lite, hehe.

Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #3447 skrivet: 2012.11.04 - 23:24:27 »

Ealina, här skrev du kost som jag är intresserad av.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3448 skrivet: 2012.11.05 - 00:02:41 »

Låter ju som vi redan äter minus mejeri?
Loggat

Ealina
Full Member

Hemsida
« Svara #3449 skrivet: 2012.11.05 - 08:54:16 »

Japp, jag misstänker att du redan är inne på samma spår :)

Det där minusmejerier är mest för att man under 30 dagar ska kolla om det är så att ens kropp mår bättre utan. Och det vet man inte förrän man testat att vara utan ;) Själv har jag nu efteråt lagt till smör till vardags och äter lite grädde om det bjuds. För det visade sig att jag inte fick i mig den mängden fett som jag behöver när jag var tvungen att hålla mig till kokosolja/olivolja/avokado/majonnäs/nötter. Det är såå mycket lättare att äta smör, haha.

Det faller ju inte riktigt inom ramen för lchf i mångas ögon. Men det är ändå rätt lågt (30-75g/dag) då jag inte äter spannmål och bös, och visst man kan ju hålla sig rätt lc om man vill och är van vid det, men det verkar funka bra för mig med 1-2 frukter och nån sötpotatis om dagen. Det trodde jag inte ;)
Loggat

Sidor: 1 ... 228 229 [230] 231 232 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544