Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 10:56:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 224 225 [226] 227 228 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2076378 gånger)
0 Medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3375 skrivet: 2012.09.28 - 01:45:23 »

:club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #3376 skrivet: 2012.09.28 - 08:40:04 »

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3377 skrivet: 2012.10.07 - 23:17:56 »

Jag försöker inte mörka, har inte orkad sammanställa siffrorna bara. De kommer så småningom. Det står still hur som helst.

Nu får det vara nog ivf. I morgon börjar kaloriräknandet igen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3378 skrivet: 2012.10.11 - 02:03:13 »

Jag är hungrig!  :cry:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3379 skrivet: 2012.10.11 - 11:59:19 »

:hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #3380 skrivet: 2012.10.11 - 12:08:32 »

Jag kan tycka att summan av mat är konstant..   :huuh: Äter jag frukost kl. 14. 00 hinner jag ändå den dagen få i mej samma kvantitet än om den sista måltiden är kl 23.00
Finns det ngt matämne som är m e r  mättande, funderar jag på. Jag tycker inte heller fett är så fasligt mättande. Stora mängder vatten-te kan få bort lite, lite av knorret i magen.
Varför blir man hungrig om man äter superbra föda-och skulle kunna äta av kroppens fett vid hunger?? Det är frågan.  :goggle:
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #3381 skrivet: 2012.10.11 - 12:33:55 »

Vill bara förtydliga; jag kan inte gå om kring hungrig, då äter jag alltid  :cool:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3382 skrivet: 2012.10.11 - 13:40:28 »

jag tror "hungerkänselknappen" är trasig. jag kan vara hungrig en hel dag och äta "hur mycket som helst" av fett och ändå vara hungrig och nästa gång blir jag illamånede mätt av ingeting....

Men Hemul, vad som fungerar på mig just nu när jag blir FÖR sugen: en bit jättemörk choklad. suget försvinner litet och det ger en viss mättnad i min magsäck tydligen. kanske värt att prova...

Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #3383 skrivet: 2012.10.11 - 14:16:28 »

Men ät då!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3384 skrivet: 2012.10.11 - 15:08:10 »

Ursäkta om det är förmätet av mig, men jag vill gå ner i vikt. Ätit när jag varit hungrig har jag gjort hela sommarn och det ser vi ju vad resultatet av det är.  :rolleyes:

Ninnan, jag tycker protein är det som mättar bäst. Har varit inne på att äta mer av det och mindre fett, men då uppstår ett mer psykologiskt sug efter fett. Jag saknar det och blir grinig för att jag inte får lika god mat som vanligt.

Det sprack igår igen. Jag var duktig hela dan, men när jag legat två timmar utan att somna så gick jag upp och åte två tjocka skivor falukorv och drack ett litet glas gräddmjölk. Sen somnade jag.  :sad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3385 skrivet: 2012.10.11 - 16:59:07 »

jag tror iallafall  inte att detta är rätta sättet... men det är jag det :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3386 skrivet: 2012.10.11 - 17:47:23 »

Nähä? Vad ska jag göra då? Jag tyckte det gick rätt bra så länge jag höll mig till det, jag.  :sneaktongue:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3387 skrivet: 2012.10.11 - 19:05:08 »

Kanske det fungerar bra för dig, men inte för mig. Det var så jag menade. Håller på att virka en lila elefant och var kanske litet kortfattad.

Vad jag iallafall vet är att om jag blir så hungrig att jag går upp ur sängen igen har jag definitivt gjort något fel... för hungrig vill och ska jag inte vara. Men vad jag sen äter när jag är hungrig är nog en fråga också...

Jobbigt är det hursomhelst.. kram!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3388 skrivet: 2012.10.11 - 19:23:33 »

Ja, ville jag slippa hunger helt så fick jag väl gå tillbaka till SLV-kost, för då hade jag ingen aptit alls.  :sneaktongue:

Det är ju så det är, att det inte funkar likadant för alla. Om det funkar för dig så hör du väl till dem som "automatiskt äter mindre". Det gör ju inte jag. Jag går ju igång på fett, inte socker, så jag kan absolut inte äta fritt om jag någonsin ska bli smal. Skulle tro att jag nu i sommar när jag ätit lite extra rättat in mig så jag helt enkelt ligger på energibalans. Jag har inte direkt svullat, utan mer lagt till det jag tog bort när jag gick ner i vikt. När jag var ute i skogen mycket brukade jag ta med mig en skiva stekt fläskkarre som jag hade färdigstekta i frysen. Det stod jag mig bra på. Sen när jag kom hem åt jag riktig middag, men tog mindre kött eftersom jag redan ätit det. Så mindre än en skiva fläskkarré extra, lite extra fett och en jäkla massa motion satt P för viktnedgången för mig.

Men det var mer värt att orka cykla och gå i skogen, något jag inte gjort sedan åttiotalet, så jag sörjer inte. Men nu är det slut med det för i år och då är det kanske dags att ta tag i vikten igen. För resultat blev att jag "åt upp mig", jag är nu inte alls nöjd på mängden mat jag åt förra vintern trots att jag inte är ute och far.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #3389 skrivet: 2012.10.11 - 20:48:20 »

Jag tänkte som du innan jag läste vad du skrivit. Protein tycker jag är mättande.
 "Lagom" med fett tror jag du redan praktiserar.
Ibland när jag är omedelbart hungrig äter jag två stora nävar nötter  :mad_viking: men det gör mig mer hungrig  :mad_roll:
Sen blir det för mej en ätardag då och då. 
Loggat
Sidor: 1 ... 224 225 [226] 227 228 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544