Ja, ville jag slippa hunger helt så fick jag väl gå tillbaka till SLV-kost, för då hade jag ingen aptit alls.
Det är ju så det är, att det inte funkar likadant för alla. Om det funkar för dig så hör du väl till dem som "automatiskt äter mindre". Det gör ju inte jag. Jag går ju igång på fett, inte socker, så jag kan absolut inte äta fritt om jag någonsin ska bli smal. Skulle tro att jag nu i sommar när jag ätit lite extra rättat in mig så jag helt enkelt ligger på energibalans. Jag har inte direkt svullat, utan mer lagt till det jag tog bort när jag gick ner i vikt. När jag var ute i skogen mycket brukade jag ta med mig en skiva stekt fläskkarre som jag hade färdigstekta i frysen. Det stod jag mig bra på. Sen när jag kom hem åt jag riktig middag, men tog mindre kött eftersom jag redan ätit det. Så mindre än en skiva fläskkarré extra, lite extra fett och en jäkla massa motion satt P för viktnedgången för mig.
Men det var mer värt att orka cykla och gå i skogen, något jag inte gjort sedan åttiotalet, så jag sörjer inte. Men nu är det slut med det för i år och då är det kanske dags att ta tag i vikten igen. För resultat blev att jag "åt upp mig", jag är nu inte alls nöjd på mängden mat jag åt förra vintern trots att jag inte är ute och far.