Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 14:30:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 221 222 [223] 224 225 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2076781 gånger)
0 Medlemmar och 30 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3330 skrivet: 2012.08.27 - 20:00:28 »

Jag måste ha svullnat. Har min årliga mens också. Inte för att jag brukade svullna av det förr, men hur det är nu kan jag faktiskt inte hålla reda på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3331 skrivet: 2012.08.28 - 12:10:50 »

Årlig?  :confused3: Pågår den i typ 12 veckor då också för att kompensera?  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3332 skrivet: 2012.08.28 - 14:21:32 »

Nä.  :rolleyes: Fast det är nåt skumt nu. Hade faktiskt för ungefär en månad sen också, några dagar. Men den här gången slutar det inte. 9 dgr nu. Men det är bara lite alltså. Vet inte så mycket om sånt här faktiskt, men det är säkert normalt att det kan bli så.

Idag väger jag 94.8 förresten. Sjukt är vad det är!
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3333 skrivet: 2012.08.28 - 15:24:43 »

jag har i hela två månader varit mer eller mindre "blodig" ... beror säkert på månen eller en eller annan stjärna att det bllivit så..
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #3334 skrivet: 2012.08.28 - 15:33:06 »

Det var värst så mycket muskler hemul har fått!  :loony:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3335 skrivet: 2012.08.28 - 15:40:10 »

Det är sånt där som gör att jag inte tror att jag är riktigt klar med det utan mensen kanske har varit borta av andra orsaker. Om det var förra sommarn eller förrförra hade jag 3 månader på raken, helt normalt i mängd och allting. Innan dess bara enstaka mycket korta och minimala blödningar någon gång per år.

Jag var ju ledsen att det försvann så tidigt, för jag tror det är bra om man har normala hormonnivåer så länge som möjligt, men efter att ha sluppit eländet så länge skulle jag få spel om det kom tillbaka. Fy sjutton! Tänk om jag blir på smällen?  :max-shock:

Förresten läste jag på nån sajt igår ett påstående om att infödingar inte har nått klimakterium. Det kan väl inte vara sant? Kanske menade de klimakteriebesvär, men jag tror inte det.  :huuh:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3336 skrivet: 2012.08.28 - 16:16:25 »

dom kanske aldrig blev så gamla att dom blev utan... *cynisk*

Jag vet inte men det har blivit så knas sista åren, så jag bryr mig inte längre. Ju längre man har kvar det ju bättre sägs det men den där oregebundheten och flera månader på raken osv är inget roligt heller.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3337 skrivet: 2012.08.28 - 20:04:43 »

Nä, det var inte så de menade. Fan, att jag inte kan komma på var det var nånstans.  :bang_head:

Tänk på mig då som sluppit trassla med skydd och sånt i 10 år. Det är apkrångligt när man väl vant sig av med det.  :evil: Men månader i sträck, är det verkligen normalt? Du skrämmer mig, tänk om mitt aldrig slutar heller.  :sneaktongue:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3338 skrivet: 2012.08.28 - 21:01:38 »

Jo det gör det nog. Men det är inte lika mycket hela tiden, några droppar varje dag mellan "riktiga veckorna" kanske man kan säga. Irriterande men jag tror det är en del av det hela.

Har du inte haft på 10 år och börjar det nu igen skulle jag nog kolla upp det. Det kan ju vara myomer som gör att det blöder litet igen. Dom är inte farliga men kan växa till sig.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3339 skrivet: 2012.08.28 - 21:38:00 »

Jo, någon gång per år har det varit, men bara lite då. Sen som jag sa förra eller förrförra sommarn när det var helt normal mens 3 månader på raken. Sedan bara någon sån där liten blödning igen, senast för en månad sen och så nu när det inte slutar. Fast den här gången och för en månad sen är det bara lite, droppar nästan. Och tunnt, vattnigt. Ursäkta att jag är äcklig men Mynlen skrämmer mig ju.

Vad är nu myomer för nåt? Jag vet ingenting om sånt här för jag har aldrig haft några problem.  :sad:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #3340 skrivet: 2012.08.28 - 21:48:26 »

Hemul kolla upp ett...
Myomer beteer sig så där, mensen ska vara slut men sedan kommer blödningen ändå....
Jag behöver väl inte nämna ordet livmodercancer. :sad:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3341 skrivet: 2012.08.28 - 22:17:19 »

Men lägg av! Det har ju aldrig varit helt slut. Och det är ju långt mellan gångerna. Har man nåt sånt där, blöder det inte ofta då?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3342 skrivet: 2012.08.28 - 22:20:23 »

Myom verkar inte stämma så bra. Man får dem när hormonnivåerna är höga står det, alltså inte en klimakteriegrej.

När en kvinna närmar sig klimakteriet och hennes östrogennivåer sjunker, kommer troligtvis myom att krympa eller nästan försvinna.
Man har inte hittat några andra riskfaktorer för att få myom än att vara i fertil ålder.

http://se.babycenter.com/preconception/suspectingaproblem/fibroids/
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #3343 skrivet: 2012.08.28 - 22:55:46 »

Livmodercancer är en av de vanligaste cancersjukdomarna hos kvinnor i Sverige och innebär att man har fått en cancertumör inne i livmodern.

Orsaken till livmodercancer är okänd, men risken att få sjukdomen ökar ju äldre man blir, det är ovanligt att få livmodercancer innan man fyllt 40. Risken ökar också om man till exempel är mycket överviktig, tar medicin med östrogen under lång tid, aldrig har varit gravid, eller fick sin första mens tidigt och sin sista mens sent.

Eftersom symtomen oftast märks innan sjukdomen hunnit gå långt brukar man kunna få behandling tidigt. De flesta blir helt friska igen.
Symtom

Det vanligaste symtomet är att man får blödningar eller missfärgade flytningar efter att man slutat ha mens. Om man fortfarande har mens kan mellanblödningar vara ett symtom.
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #3344 skrivet: 2012.08.29 - 11:52:07 »

Och om mensen aldrig tar slut då? Sist pågick min i 2 veckor. Fast jag var ju hos gyn förra året för samma grej, då höll den på i 3 veckor. Han sa att det hade med gulkroppshormonet att göra. Det minskar eller försvinner  när man inte får några ägg längre och det gör att slemhinnan inte stöts ut ordentligt utan bygger på sig för att sedan rinna över när den blivit tillräckligt tjock. Det är säkert något sådant som hänt. Men en koll hos gyn skadar ju inte. Jag fick en kur hormon och sedan har det funkat som vanligt.
Loggat

Sidor: 1 ... 221 222 [223] 224 225 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544