Den där undersökningen som vi tyckte var så konstig, som påvisade att nån grupp infödingar som rantade omkring hela dagarna inte förbrände mer energi än vi kanske stämmer. Men då kvarstår frågan varför folk som Colting måste käka typ 5000 kcal.
Samtidigt är det ju också så att folk som räknar på sin förbrukning, basalförbrukning + träning, också får det att stämma med intaget. Kolla Fetsmart t.ex. Inte för att han tränar så vidare frekvent, men det stämmer likt förbannat.
Eller också är det så att våra muskler förtvinar på vintern, idalinda.
och var konstant hungrig och gick inte ner ett skvatt.
Problemet tycks lite vara att man kräver mer energi inte bara de dagar man är väldigt aktiv, utan de andra också! Man äter upp sig liksom.
Kroppen blev självklart snyggare och smalare.
Men då är det väl inget att gnälla över! Du losade du ju fett och fick muskler! OK, jag har fått bullar på låren och rumpan är fastare, det känner jag om jag ligger på sidan och spänner skinkorna och petar på dem. Är inte så mycket fluff som förut. Men inte fan ser jag nåt smalare ut för det inte. Magen är lika stor. Köpte träningsbrallor i våras som jag precis fick på mig. De sitter exakt likadant. Lätt obehagliga att sitta i på en vanlig stor för det spänner över magfläsket.