Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 16:45:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 175 176 [177] 178 179 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2085335 gånger)
0 Medlemmar och 48 gäster tittar på detta ämne.
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #2640 skrivet: 2012.01.30 - 00:11:32 »

Hur ofta går du för att öka konditionen då?
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2641 skrivet: 2012.01.30 - 00:51:09 »

Vet inte om jag förstår frågan. Jag har ingen totalkoll, men jag skulle tro jag promenerar ungefär 5 dgr i veckan, mindre om vädret är ruggigt förstås. Utfärd till när-ICA för att köpa mjölk räknas inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #2642 skrivet: 2012.01.30 - 05:30:55 »

Jag gissar att du har din vanliga hastighet om du är ute och går, dvs den hastigheten som gör att du kan gå långt. Öka hastigheten på gången, säg att 5 km tar 30 min att gå i vanlig takt, nu ska du gå 5km på 25 min istället, då går du för att få ur kroppen ur sin KOMFORT zon det är då som du får ökad kondition
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2643 skrivet: 2012.01.30 - 06:21:25 »

Hatigheten är ökat automatiskt vartefter jag tappat vikt, så det är ju faktiskt nåt som ändrats.

Förresten kan man inte gå 5 km på 25 minuter. Då får man nog springa. Aller gå som de där som tävlar i gång.  :lol:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2644 skrivet: 2012.01.30 - 08:52:23 »

haller med hovan att du ska oka takten. Kanske inte i borjan av promenaden men det var sa jag gjorde. Forst sista 100 eller 200 metrarna drog jag upp takten litet , sen langre o langre. Litet som att borja med cardio: fa upp hjartrythmen. Igar gick jag 9 km pa 2 timmar (och litet mer) men en del av promenaden gick genom lerig skog, darav blev det mer tid an planerat.

Synd du inte har en smartphone. Da kan man lagga in runkeeper som registrerar hur mycket och hur snabbt du gar. Den ger regelbundet uppdateringar som om hastigheten: hur manga minder per km man gar. Vi forsoker hamna under 12 just nu men det fungerar inte alltid, beroende av terrang.

Loggat

Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #2645 skrivet: 2012.01.30 - 09:25:32 »

Det är bara ut å gå Hemul :cool: å se till att anstränga dig lite extra mot slutet av promenaden så ska du se att konditionen ökar den också  :lol:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2646 skrivet: 2012.01.30 - 09:46:25 »

Jätte bra tips du har gått Hemul! Hur planerar du din promenad? Har du satt ut en runda rendan, eller en bortre punkt där du vänder hemåt?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Affe
Sr. Member

Smörklickar: 6

Antal inlägg: 431

Hemsida
« Svara #2647 skrivet: 2012.01.30 - 14:28:19 »

Jätte bra tips du har gått Hemul! Hur planerar du din promenad? Har du satt ut en runda rendan, eller en bortre punkt där du vänder hemåt?
Jag ökade min helg promenad med en timme i söndags...... tot 2,5 tim rask promenad med jycken...fick på köpet se Dovhjort och en vildsvinsgalt komma springande över åkern... underbart trött på eftermiddagen... :cool:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2648 skrivet: 2012.01.30 - 15:44:00 »

Bara om jag har ett mål. Typ om jag går hem från CG. Då stannar jag när jag kommer hem.  :biggrin1:
Loggat

Sorla

« Svara #2649 skrivet: 2012.01.30 - 16:31:47 »

Jaha, där har du svaret på varför du inte går längre rundor!  :neutral:

Du behöver planera smartare. Lägg upp rundor som du förlänger succesivt. Då ska du se att du kommer öka kondisen och uthålligheten. Det är ju klart att du inte får ökad uthållighet om du aldrig utmanar dig själv.  :pippi:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2650 skrivet: 2012.01.30 - 16:49:57 »

Hon vill egentligen inte. Försöker hitta alla möjliga ursäkter.Är bara lat helt enkelt. Och fet. Jag har skitit ""två hinkar fulla" så nu har jag säkert gått ner 500 gram så jag ligger UNDER hemulens vikt!  :lick:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2651 skrivet: 2012.01.30 - 16:59:42 »

:club_idiot:

CG är min maxrunda som jag bara går ibland! De vanliga promenderna är betydligt kortare.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2652 skrivet: 2012.01.30 - 17:01:58 »

struntprat! ta din maxirunda varje gång då  :club_idiot:
Loggat

Sorla

« Svara #2653 skrivet: 2012.01.30 - 17:05:21 »

Och sen förlänger du maxrundan. Lite i taget.  :club_idiot:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2654 skrivet: 2012.01.30 - 17:07:49 »

skönt vi kan banka tillsammas Sorla!
Loggat

Sidor: 1 ... 175 176 [177] 178 179 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544