Ingenting. Själva brottet har jag inte haft mycket besvär av, men förstelning som kom av att jag fick gå med gips och mitella för länge. Det förvärrade också den stelhet jag alltid har i höger sida. Ryggen knäckade ihop efter att jag fixade klädkammarn och det sitter i än. Sånt har inte hänt mig på säkert 10 år. Jag får ont i axlarna och nacken av vardagliga saker som att bära matkassar och det har jag aldrig fått förut. Armarna och ryggen kanske, men inte axlar och nacke. Rehab gjorde det bara värre. Den sjukgymnast jag har nu kom med det smarta förslaget att helt enkelt skita i övningarna. Det har hjälpt, men bra är det inte. Får upp vänster arm nästan lika långt på ryggen som förut nu, med höger är det sämre. Det tar emot och jag får ont av väldigt måttlig belastning, särkilt om jag samtidigt sträcker i musklerna. Som diska och ställa upp i diskstället t.ex. Då knyter det sig på en punkt över skulderbladet. Inte så att det är några stora plågor, men det är ju inte OK heller och jag vill inte göra det värre med belastade övningar som jag tyvärr tidigare gjort.
Jag tänker köra igång med helt obelastat gymnastik nu vilken dag som helst. Frågade sjukisen om det idag, tänkte jag kunde få ett program, men icke. Det var bara att vifta runt lite. Suck.
Så först får jag gå med gipset 50% längre än rekommenderad maxtid. Sedan framhärdar de med rehab som bara gör ont värre. Och jag är så klart en lydig patient och gör som de säger. Har jag nämnt att jag hatar sjukvården, LUL och Akademiska sjukhuset i synnerhet?
Vad gäller ASEA-mannen fick jag intrycket att han avdunstade från LCHF-världen efter det där att hen påståddes oombedd ha registerat hen som försäljare för ASEA. Det var väl då hen dumpade hen också. Kollade upp när det var nyss och upptäckte att en för er välkänd hen har inte bara en utan två, eller om man så vill alla, topposter i
den tråden.