Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 00:27:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 355 356 [357] 358 359 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2082919 gånger)
0 Medlemmar och 33 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5340 skrivet: 2014.09.10 - 20:40:40 »

:angry: det är inte min plan alls min plan är att hinna ikapp dig igen!  :club_idiot:

jag är 1.65.. inte så lång alls men fettet verkar vara fint fördelad över kroppen. Fattar det inte heller men så är det!
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5341 skrivet: 2014.09.10 - 21:21:54 »

Det gör väldigt mycket. Jag har ju sett bilder på dig och skulle absolut ha gissat att du väger mindre än jag.

Mötte en kille idag som hade en så praktisk jacka så jag var tvungen att säga nåt om den. Då sa han att han just köpt den på Jula för 99 spänn! En tunn softshelljacka bara, men en sån praktisk sak som man kan knöla ner i väskan ifall att. Blev skitsur för jag kom precis från industriområdet där Jula ligger och resten av veckan har jag för en gångs skull mycket att stå i så jag tror inte jag hinner åka dit. Erbjudandet gäller väl den här veckan bara.

Har blivit skitkonstig, har börjat tycka såna här kläder är snygga.  :sneaktongue:
http://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/klader/jackor-och-trojor/softshelljackor/softshelljacka-902798/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5342 skrivet: 2014.09.11 - 08:34:17 »

vadå konstig? Den jackan skulle jag vilja ha också!!!! ser jättebra ut. Jag har en röd softshelljacka som jag älskar. Den är inte så tunn kan nog ha den en del in på hösten också.

men smaken ändras pga att du kan HA dom där sakerna och modellerna. Innan dess "ignorerar" man dom lättare!

Jag vet att många gissar jag väger mindre. Ändå är det inte så och det är så konstigt och gör mig förvirrad. Jag är 10 kg tyngre än för ca ett år sen och ändå har jag samma kläder utan problem. Fattar nada! Köpte en kappa på second hand, stl 44. Den är bara litet för tajt ännu men när jag bär kjol är den nog jättebra att ha. bara 8 euro och den ser ut att vara oanvänd, kollade upp märket (ville veta vad för material som ingick för den flärken var bortklippt) och det visade sig vara ett dyrt märke. Alltid trevligt sånt. 

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5343 skrivet: 2014.09.11 - 11:32:39 »

Nja, det är mer att jag tyckte sånt såg billigt ut och det skulle vara naturmaterial och rejäla grejer. Nu älskar jag plastkläder av praktiska skäl också. Så skönt att komma hem med leriga brallor, slanga på snabbtvätt i maskinen och ett par timmar senare är de torra och kan användas igen.

Du kanske är en sån där som är tjock innuti. Skulle det kunna vara så kanske? Lite muskler kan du väl ha fått, men knappast 10 kg. Det är som när jag beklagade mig för min läkare att jag jag slutade gå ner när jag började cykla. Men då har du fått muskler istället!, utbrast han förtjust. Ha ha! Hur mycket muskler kan man få liksom? Om man säger att jag gick ner 10 kg per år innan så skulle jag de där 2 åren fått 20 kg muskler på benen då. Jotack. Visst har jag fått muskler, men jag skulle gissa på storleksordningen 1 kg, om ens det.

Tror inte muskler står för någon större viktförändring om man inte styrketränar på en helt annan nivå än någon här skulle göra. När man ser/känner muskler är det nog ofta tonus det är frågan om också. Mina lårmuskler försvann första vintern då jag inte cyklade alls. Men på våren poppade de upp igen. Läste om det där senare och skrev om det någonstans här också. Senaste vintern som var ljum fortsatta jag cykla, men i mindre utsträckning förstås. Var kanske som längst en knapp månads uppehåll. Då behöll jag i princip de synliga musklerna.

Sorry, nu associerade jag lite fritt kanske, men det ena ledde till det andra.  :blush:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5344 skrivet: 2014.09.11 - 16:18:38 »

87.8 förresten.  :tongue_wag:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5345 skrivet: 2014.09.11 - 18:34:57 »

87,8 är väl jättebra!

Varé inte du som ville ha en pilatesboll? Det såg jag på netto igår, billigt! 59-69 spänn typ, grön. Med pump. Jag köpte 2 enkiloshantlar till att gå på bandet med, ska dock inte springa med dem eftersom varje extra kilo blir som 4 kilos belastning när man springer. Sedan fanns det en medicinboll med handtag också men vet inte om handtag är godkänt hemma hos dig. Någon dansk känd handbollsbruds serie var detta, Ricke Hörlycke.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5346 skrivet: 2014.09.11 - 18:52:14 »

Just nu vill jag inte ha någonting. Håller på och städar. Eller försöker städa ivf. Jag har mer grejer än jag har rum för, speciellt har jag inte förvaringsutrymma. Blir tokig på alla högar som vara flyttas runt, runt, runt.  :bang_head:

Men tack i alla fall!  :flowers: :lol1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #5347 skrivet: 2014.09.11 - 18:55:54 »

Hehe jag kommer troligen downsiza snart, därför blev det hantlar och inte en jätteboll!  :laugh:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5348 skrivet: 2014.09.11 - 20:06:28 »

Jag har en sån jacka som jag använder mer eller mindre året runt. På sommaren om det är lite ruggigt. På vintern om det är milt och jag sportar. Hösten och våren om det är lite fuktigt. Kompletterar med lämplig täckväst över. Eller varm tröja under. Den börjar vara lite sliten, så det är dags att hålla koll efter bra priser.

Min är lite figursydd, vilket gör att den ser lite mindre ut. Lite midja och utsvängt över höft och byst. Eftersom det är lite stretch i den känns den alltid bra att röra sig i. Och den tål en del blöta. Mindre nu än när den var ny för typ 4-5 år sedan.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5349 skrivet: 2014.09.11 - 20:24:14 »

Tyst med dig! Nu grämer jag mig ju ännu mera.  :mad_roll:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #5350 skrivet: 2014.09.11 - 20:36:55 »

Åkejrå.  :ignore:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5351 skrivet: 2014.09.11 - 23:35:56 »

:angry: det är inte min plan alls min plan är att hinna ikapp dig igen!  :club_idiot:

Kom och ta mig då!  :lick:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #5352 skrivet: 2014.09.12 - 06:00:32 »

jobbar ju på det. Ska börja svälta snart , eller fuska med cambridge eller smygoperera mig :P
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5353 skrivet: 2014.09.12 - 12:04:20 »

Det ser vi fram emot!  :tongue:

87.7. Tror det där mysko vattenjojandet är över.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5354 skrivet: 2014.09.13 - 13:17:52 »

87.6

Loggat

Sidor: 1 ... 355 356 [357] 358 359 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544