Nja, det är mer att jag tyckte sånt såg billigt ut och det skulle vara naturmaterial och rejäla grejer. Nu älskar jag plastkläder av praktiska skäl också. Så skönt att komma hem med leriga brallor, slanga på snabbtvätt i maskinen och ett par timmar senare är de torra och kan användas igen.
Du kanske är en sån där som är tjock innuti. Skulle det kunna vara så kanske? Lite muskler kan du väl ha fått, men knappast 10 kg. Det är som när jag beklagade mig för min läkare att jag jag slutade gå ner när jag började cykla. Men då har du fått muskler istället!, utbrast han förtjust. Ha ha! Hur mycket muskler kan man få liksom? Om man säger att jag gick ner 10 kg per år innan så skulle jag de där 2 åren fått 20 kg muskler på benen då. Jotack. Visst har jag fått muskler, men jag skulle gissa på storleksordningen 1 kg, om ens det.
Tror inte muskler står för någon större viktförändring om man inte styrketränar på en helt annan nivå än någon här skulle göra. När man ser/känner muskler är det nog ofta tonus det är frågan om också. Mina lårmuskler försvann första vintern då jag inte cyklade alls. Men på våren poppade de upp igen. Läste om det där senare och skrev om det någonstans här också. Senaste vintern som var ljum fortsatta jag cykla, men i mindre utsträckning förstås. Var kanske som längst en knapp månads uppehåll. Då behöll jag i princip de synliga musklerna.
Sorry, nu associerade jag lite fritt kanske, men det ena ledde till det andra.