Sorla
|
|
« Svara #5010 skrivet: 2014.06.30 - 16:21:12 » |
|
Jaså, det. Jaaa, lite sakta rör det sig neråt. ELler står still. Så sakta går det att det är svårt att avgöra. Jag är nog bara lite fläskig. Kör bil till jobbet. Inne på tredje veckan nu. Det är INTE bra för vardagsmotionen.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5011 skrivet: 2014.07.01 - 02:25:32 » |
|
Nu har jag summerat ihop cyklingen för juni. 50 mil blev det. Det mesta hittills på en månad. Eller det blev exakt 500.05 km. Vilken tur att jag drog en extra repa runt kvarteren här hemma när jag kom hem för att jag tyckte det var en sån skön natt. Vad retsamt om det hade blivit 499.95.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #5012 skrivet: 2014.07.01 - 07:57:28 » |
|
Wow! Det är tamejtusan imponerande!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Ary
Gäst
|
|
« Svara #5013 skrivet: 2014.07.01 - 11:22:15 » |
|
Jisses! Du slår mig i cykling många gånger om.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5014 skrivet: 2014.07.01 - 11:56:09 » |
|
Klart jag gör. Jag har ju hållit på både längre och oftare. Men du är säkert snabbara än jag. Jag känner en person som kan klämma den sträckan på EN dag. Sant, men givetvis på en mycket snabbare cykel. Och vill en tjock snigel som som jag åka på långresa så bör jag nog klara den sträckan på en vecka ivf om det inte ska bli trist. Så det beror på vad man jämför med. Allting är relativt. Men man får jämföra med sig själv och då är det bra! 89.9
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5015 skrivet: 2014.07.01 - 17:07:41 » |
|
Glömde ju månadsvägningen! Månadsresultat juni 2014: -0.7 kg (89.9 kg)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5016 skrivet: 2014.07.01 - 17:49:29 » |
|
Jag kommer nog att klara 300 mil om vädret inte blir ännu sämre. Jag ser 15 juli som mitten av säsongen, så har jag 150 mil då så borde det gå. Har 133 mil nu, så fortsätter det så blir det 300+.
Kanske blir cyckelsemester nästa sommar? Ska faktiskt ringa fjällröven och be om lite support på mitt gamla tält. Hittade det uppe på vinden där det legat några decennier, men är det inte malätet är det ju inget fel på det. Men jag skulle vilja tvätta det. Få se om de kan upplysa mig om om det går. Konstigt nog har jag ett minna av att det stod i bruxet att man kan göra det, men kanske bör det impregneras eller så då. Känns onödigt att köpa ett nytt när man har ett. Det var bra också. Enda fördelen men nya är väl att många är linfria nu och kanske något lättare.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #5017 skrivet: 2014.07.01 - 18:19:08 » |
|
säkert litet mer än något lättare :)
Grattis till bravaderna, cykligen och viktnedgången! och till 500,05!!! wow!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
berittis
|
|
« Svara #5018 skrivet: 2014.07.01 - 20:16:54 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5019 skrivet: 2014.07.01 - 20:22:15 » |
|
Tror inte de är så mycket lättare. Det fanns nylon redan på 70-talet, vet du. Pinnar finns säkert lättare, men de tror jag är borta så det får jag köpa nytt ivf - om det finns. Vikten spelar inte så stor roll. Jag tänker inte bära det, så ett halvkilo hit eller dit är inte så viktigt. Och de flesta tält jag hittar nu väger MER än mitt om den här annonsen stämmer. 2.3 kg. Det låter iofs lite väl optimistiskt, men det kanske är utan pinnar. http://www.tradera.com/item/340242/207957149/fjallraven-original-dubbelt-talt-2-3-personer-retro-Tack, tack för gratulationerna. Det har varit ner i 5 månader nu även om inte alltid så mycket och det är jag glad för.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5020 skrivet: 2014.07.02 - 12:48:01 » |
|
90.0
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ary
Gäst
|
|
« Svara #5021 skrivet: 2014.07.02 - 14:36:31 » |
|
Var det din mening att skriva så här? "Ska faktiskt ringa fjällröven och be om lite support på mitt gamla tält." Gjorde du det förresten? Ner är ju iaf ner. Vikten varierar hur som helst....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5022 skrivet: 2014.07.02 - 15:00:40 » |
|
Nu förstår jag inte vad du inte förstår. Det verkar ju på meningen efter som om du gör det. Nej, jag har inte ringt än, men jag ska. Har ju ett år på mig inte det tidigast kan bli aktuellt att använda det. Faktum är att jag börjar oroa mig för pinnarna. Såna att sätta i marken finns att köpa, men själva tältstängerna kan kanske bli knepigt. Tror jag såg mina någonstans men att det fattades delar. Känns onödigt att köpa ett nytt tält för flera tusen bara för att prova. Lär få köpa nåt superluxuöst att ligga på ivf för att klara av det. Det här tältet var hur bra som helst och väldigt trivsamt med orange innertält i något bumullsliknande material. Blev inte det där otäcka blå ljuset (yttertältet är blått) och ingen kondens. Min kompis hade ett i enklare utförande utan bommullsintertältet och det var mycket läskigare.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #5023 skrivet: 2014.07.02 - 15:35:04 » |
|
Det här ska du ha! http://hilleberg.se/sv/product/unnaEller något av kompisarna. Läs på här. http://hilleberg.se/sv?set_lang=1 De har en hel del bra tips på vad man kan tänka på när man väljer tält. Jag valde ett Unna efter mycket funderande. Det är perfekt i skärgården där man ofta tältar på en berghäll och inte kan slå ner pissar i backen. Och så behöver du ett bra liggunderlag. Här ska du se.... http://www.naturkompaniet.se/catalogsearch/result/?q=downmatMan ligger mjukt och varmt. Ingen kyla från marken där inte. Sovsäck har jag inga bra tips om. Letar själv....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5024 skrivet: 2014.07.03 - 02:49:01 » |
|
5500! Då kan jag ha mitt gamla även om det där såg fint ut. Hilleber verkar vara det som gäller nu. Soväck har jag faktiskt, flera stycken t.o.m. Behöver nog tvättas, men sen ska de nog funka. Jo, nåt sånt där liggunderlag får det bli. Har även sett en slags "sängar" som ser intressanta ut.De ska vara mycket bekväma. http://www.facewest.co.uk/Thermarest-Luxury-Cots.htmlNär det gäller tält tycker jag både såna där hängmattor/hammocks och tarps verkar intressanta. Gillar enkelheten. Så funkar det att tälta kanske jag testar något sådant senare.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|