Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 12:54:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 261 262 [263] 264 265 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2080789 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #3930 skrivet: 2013.04.29 - 22:25:59 »

Det är nog det samma med mig och träning och med dig och kaloriräkning.
Jag trivs med mig själv i  bra kondition och mår bra av det.
Håller på stenhård ett år och lämnar sedan hela träningen för att ta upp det inge och träna ett år osv...
Starten är alltid svårast.
Skönt för dig att du har hållit vikten ändå under tiden och inte svullat upp 10 kg.
Jag däremot har tappat strykan och konditionen  :sneaktongue:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3931 skrivet: 2013.04.30 - 02:25:13 »

Svullade ju upp en del. Uppåt en 7 kg faktiskt. Var uppe i över 100 igen vid ett vägtillfälle, men inte på vägdagen så det märktes inte.

Den här veckan kommer det att gå åt helvete om jag inte skärper mig stenhårt, men det blir svårt. Ingen cykling för förkylningen sitter i och nu är det neråt lungorna med äcklig slemhosta och sånt. Är inte särskilt dålig, men vill inte utmana ödet nu till sommarn. Igår var det heldag här i föreningen med jätteviktiga beslut (vi vann - johooo) kombinerat med städdag och avflytningsfest för en granne med bullar och tårta. Idag hade styrelsen segerfest med massor med vin, sprit av okänt slag och vad vi kunda sopa ihop av ost, salami och dyligt. Alla mål spräckta liksom. Men det var det värt! Vi har fått igenom något som kämpats för i 10 år och vi har antagligen brutit en monsterregim. And I'm one of the guys who did it, babies! I'm worth it!  :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3932 skrivet: 2013.05.01 - 08:27:08 »

Månadsresultat april 2013: -1.5 kg

Obs att detta är med fusk! Jag vägde mig dagen efter tårt- och spritkalaset, men jag glömde vad jag vägde och igår glömde jag väga mig. Men upp lär det ju ha varit. Men jag tar fredagens vikt ivf, den senaste säkra. Den är nog mer rättvisande trots allt. Fyllevikten försvinner ju lika snabbt som den kom. Men nu vet Mynlen och Ary att jag är lite fuskis den här månaden. :rose:

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3933 skrivet: 2013.05.01 - 08:37:32 »

En nedåtgående trend de senaste månaderna.  :clapping: Dagen efter en massa vin brukar jag gå ner sedan upp dagen efter, så vad man vägde innan drastiska koständringar är nog bäst.  :tongue:

Av mig får ni inget diagram för jag suger på att göra dem........
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3934 skrivet: 2013.05.01 - 08:50:04 »

Tack för din förståelse.  :whink: Nä, festa loss på både alkohol och kolisar inte bara dagen före utan två dagar före månadsvägning gör nog inte vägningen helt representativ för månaden.  :shake_head:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3935 skrivet: 2013.05.01 - 10:17:21 »

jag har ingen våg så jag vet inte. Men fusk.. nä tror inte vi kan kalla det fusk. det är ju bara som det är ibland!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3936 skrivet: 2013.05.01 - 16:21:22 »

Jo men det är inte rätt.  :shake_head: Men nu får det vara så ivf.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3937 skrivet: 2013.05.05 - 07:57:08 »

Veckovägning 150

Veckans resultat: -0.4 kg
Nu: -32.5 kg (95 kg)
Hittills den här månaden: -0.4 kg
Hittills i år: -3.8 kg
Sedan 15:e juni: +0.7 kg
Totalt från maxvikt: -41.0 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #3938 skrivet: 2013.05.05 - 09:55:35 »

Du var uppe i ottan och vägde dig -  för att vara söndag.  :smile:

Det går framåt!!!  :cheerleader:  :clapping: :yay: :thumbsup: :cheerleader: :yeah:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3939 skrivet: 2013.05.05 - 10:01:17 »

*avis* Glad för dig att det går neråt.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3940 skrivet: 2013.05.05 - 10:16:25 »

:hurray: Yes, nu blire snart ferre! Snart är du nere på nollan igen!  Respekt!  :clapclap: :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3941 skrivet: 2013.05.05 - 15:45:49 »

Ja, bara jag slipper skämmas över plus den 15:e juni så. Sen under 90 innan säsongen är slut har jag bestämt mig för. Blygsamma mål är nog bäst.
Loggat

Sorla

« Svara #3942 skrivet: 2013.05.05 - 16:24:17 »

När du har kommit ner under nollan tänker jag smälla ihop en bakelse med massa grädde och bär och fira dig ordentligt. Hoppas det blir nästa vecka för jag är redan grymt sugen på den där bakelsen. :-)

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3943 skrivet: 2013.05.05 - 16:31:49 »

Vad söt du är! :smooch:  :laugh:

Insåg just att idag är det exakt 1 år sedan jag fick min cykel. Sedan dess har jag tillbringat ungefär 165 timmar på den. :max-shock:

Det blir mer än man tror fast förra sommarn var så dålig. Jag hade inte cykeldatorn från början så det första dryga 30 milen kommer delvis från en app och är delvis uppskattat, men därikring är det. Få se vad det blir efter en BRA sommar som vi ska ha i år!   :nod-yes:
Loggat

Sorla

« Svara #3944 skrivet: 2013.05.05 - 16:38:53 »

:max-shock: Wow! Då är det ju egentligen anledning till firande redan nu ju! OCH SEN.  :nod-yes: :bg:
Loggat

Sidor: 1 ... 261 262 [263] 264 265 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544