Bookia
|
|
« skrivet: 2010.08.11 - 10:21:21 » |
|
Detta uppfann jag när jag ville ha lite redigare frukost på långmorgnar. Jag äter plättarna som varma mackor. Receptet ger 4 plättar i en plättlägg.
2 ägg 3 msk sesamfrön 2-3 msk pofiber en nypa salt en nypa peppar en knivsudd vitlökspulver
Vispa ihop äggen ordentligt, vispa ner övriga ingredienser och låt stå och svälla i ca 15min.
Värm under tiden plättlägget och häll i ca 2 tsk kokosolja eller smör i varje hålighet (plättarna suger upp allt fett). Låt det bli ordentligt varmt.
Stek plättarna på medelvärme ett par minuter per sida.
Ätes med smör, hyvlad ost och/eller någon god korv.
Smaklig måltid.
|
|
|
Loggat
|
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #1 skrivet: 2010.08.12 - 09:39:36 » |
|
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #2 skrivet: 2010.08.13 - 00:34:09 » |
|
det där låt inte helt fel!!!
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #3 skrivet: 2010.08.17 - 14:25:31 » |
|
Jätte bra recept! Smörklick till dig Bookia! Fast jag åt dem som en lätt och snabbfixad lunch.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #4 skrivet: 2010.08.24 - 10:29:48 » |
|
Jag är sugen på att testa de här. Jag undrar om de funkar kalla också, som bröd?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #5 skrivet: 2010.08.24 - 19:35:41 » |
|
Hallå? Jag skulle behöva veta...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #6 skrivet: 2010.08.24 - 19:48:35 » |
|
Jamen prova då! Jag åt dem varma direkt. Så jag har ingen aning.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #7 skrivet: 2010.08.24 - 19:53:20 » |
|
Men du kan väl tänka dig kanske...?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #8 skrivet: 2010.08.24 - 19:59:56 » |
|
Jag käkade kesoplättarna kalla. Och det var ok. Det mesta går säkert att äta kallt. Om man bara är tillräckligt hungrig. Nä, men jag tror nog att de kan vara rätt ok. De är lite som vändstekta ägg. Och de funkar ju bra kalla.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #9 skrivet: 2010.08.24 - 20:00:42 » |
|
Tack.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #10 skrivet: 2010.08.24 - 20:02:35 » |
|
Vasse!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Bookia
|
|
« Svara #11 skrivet: 2010.08.24 - 23:50:11 » |
|
Hemul, dessa plättar går utmärkt att äta kalla. De är nästan godare kalla än varma.
|
|
|
Loggat
|
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #12 skrivet: 2010.08.25 - 00:10:26 » |
|
ÄNTLIGEN ett auktoritativt svar!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #13 skrivet: 2010.08.25 - 08:25:44 » |
|
Men jag svarade ju! Jag sa ju att jag inte hade provat, men du skulle pressa mig på svar. Hur akurativt blir det va? Jag bara frågar!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #14 skrivet: 2010.08.25 - 19:19:03 » |
|
Tyst med dig! Nu har jag provat. Det blev jättegott och lätt var det! Jag har ingen fungerande plättlagg, så jag moddade lite och gräddade dem i ugnen istället. Slängde därför i lite bakpulver för säkerhets skull. Kan tänka mig att mina blev torrare än de ska vara, men det gjorde ingenting för de smakade super!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|