Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:28:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kokosolja  (läst 16451 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2010.06.24 - 09:44:37 »

Jag måste bara slå ett slag för kokosolja från Biofood. Den är helt underbart god och det doftar färsk kokos i köket när man steker i den. Har testar både crearomes och Cocoosa men den här slår dessa med hästlängder. Jag köper min på Hälsokraft.
Loggat

Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #1 skrivet: 2010.06.30 - 17:49:49 »

Blir det verkligen billigare att handla på nätet? Med tanke på fraktkostnaden.
Jag funderar på att börja ha kokosfett i teet för att det ska bli mättande.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.06.30 - 20:32:09 »

Ja, det blir nog ofta det. Jag tror oljan från Crearome fortfarande är billigaste alternativet om man vill ha kallpressad eko, förutsatt att man köper stora hinken då.

Obs att jag inte tror de stått och pressat den för hand till det priset. Den är antagligen expellerpressad, men den processen blir inte så varm så det borde vara gott nog.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #3 skrivet: 2010.06.30 - 23:22:42 »

Är det verkligen så illa med silverpaketen man kan köpa på ica? Jag känner mig inte övertygad att köpa en 200-kronorsburk  på hälsokostaffären.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.07.01 - 00:09:27 »

En del hävdar ju att det är OK. För mig räcker det att det kommer från Unilever för att jag ska avstå.   :byecry:

Någon som skrivit till Unilever och hört sig för sa att de garanterade att de inte använde kemisk extrahering. Konstigt, eftersom det är deras gebit.  :whistle:

Men oavsett det, någon skonsam behandling lär ju inte fettat ha undergått och en del nyttigheter är säkert borta. Dessutom är kokosolja med smak gott. Silverpaketet smakar ju ingenting.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.07.01 - 01:18:32 »

silverpaketet går under betäckning nödproviant hemma hos oss.. om det vanliga är slut så går det i nödfall att skarva med lite ur ett sådant paket.. men som hemul säger.. det smakar ju ingenting!  :blink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.07.01 - 15:08:11 »

Jag provade med kokosfett i teet. Men  :badtongue: vad äckligt! det känndes alldeles oljigt i munnen efteråt. Brrr..det blir det inte fler gånger. Får bli några rullar gräddost till teet istället för fett i det.

Annars har jag inte kommit på något annat användningsområde för silverpaketet än för håret och huden. Menlös smak...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #7 skrivet: 2010.07.01 - 15:20:42 »

Jag gillar inte crearomes, den duger att steka i men efter att ha testat biofoods vill jag inte ha någon annan. Den är billigare än cocoosas också.
Loggat

Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #8 skrivet: 2010.07.01 - 23:43:22 »

Nej kokosfettet i silverpaket smakar verkligen ingenting och det är ju trist. Jag ska nog testa någon av de andra sorterna. Tina, är det den dyrare du köper från Hälsokraft? Det finns ju två sorter.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.07.02 - 06:35:45 »

Vad konstigt! Själv har jag inte smakat biofoods, men det var folk som inte gillade den förut och de gillade crearomes. Undrar om det kan vara som med stevia, att det finns ämnen i som bara en del känner smaken av?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.07.02 - 06:44:54 »

Skulle inte förvåna mig.. smaken är ju olika hos alla..  :lick: själv tycker jag om Cocasas extra virgin. men är mindre förtjust i crearomes.. den har för mig någon svag svag bismak som jag inte är överens med!. provade en från René voltaire också förut.. dyr! men god.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010.07.02 - 07:24:48 »

DEt kan nog skilja på olika laddningar också. Den sista hinken jag fick från crearome var faktiskt inte lika god som de tidigare. Men det var ingen stor skillnad. Hade jag inte smakat tidigare hade jag  nog inte haft något att anärka på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #12 skrivet: 2010.07.02 - 12:01:43 »

Jag har testat båda och den dyraste är den godaste. Den andra smakar inget speciellt. Jag tyckte crearomes smakade lite härsket sen tog det nästan 2 månader att få leverans. Cocoosas är också god men dyrare än biofoods.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2010.07.02 - 13:01:43 »

Ja just ja, det minns jag att du sa. Jag har alltid fått snabbt, inom en vecka typ. Vad trist.

Vad konstar den där biofood? Säljs den inte via en sajt på nätet?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #14 skrivet: 2010.07.02 - 13:08:36 »

Jag köpte min i en Hälsokraftbutik, har för mig den kostade 70:- för en 500g burk.
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544