Nej, du blev inte alls sugen på att bin, idalinda! Det är vidriga djur! Åtminstone om man har dem i närheten av bostadshuset.

Att ha svärmande bin runt omkring sig är INTE roligt!!! Ska du ha bin, så skaffa då ett ställe långt ifrån där ni bor där du kan sätta ut kupor. Jag skojar inte!!!!! Honung är gott, men inte till vilket pris som helst. Hellre betalar jag för honung i affären, än att jag har egna bin.
Däremot funderar jag lite på det du säger angående kräftor. Ni får alltså fiska kräftor, men tar inte chansen? Helt bedrövligt isf! Egenfångade kräftor, kan ju inte finnas många saker som är godare?
Vad gäller dina tankar kring mat och värme, håller jag med till 100%. Det är ju det saker och ting handlar om egentligen! Självklart är det detta vi "kämpar" för. "Kämpar", för att de flesta inte alls kämpar. De flesta försöker inte odla hela sin årskonsumtion av grönsaker helt själv (vilket du helt klart nästan klarar av), och de flesta tänker heller inte på att använda andra delar av köttet än filén när man lagar mat, eftersom man numera inte vet vad vad man ska göra med högrev, ytterlår osv. Oftast brukar det inte ens finnas i butiken.

Gardiner numera kan också vara ganska så praktiska. Även om de är snygga också. En när och kär bor på landet, och där drar det som 17 genom ena ytterdörren. Detta har hon löst med att sätta upp tjocka gardiner dels framför ytterdörren och sen i en öppning innan vardagsrummet. Så enbart prydnad är det inte!