Jag blev just anarkist. Jag är emot stordrift, centralisering inklusive EU och livsmedelsoligopol i form av jättelika butikskedjor och distributionsbolag. Stoppa tillväxten nu! Återupliva noll-visionen! Jag är emot nästan allt och jag är farlig!
Jag godkänner småbrukare, månskensbönder, bondemarknader, gårdsbutiker, inköpskooperativ och langningskedjor och bannlyser stallade djur, konstgödsel och stordrift. Kalhyggen blir ett minne blott. Skogen ska gallras och tillåtas att självså sig. Hästen och oxen ska återinföras i jord- och skogsbruk. Traktorer får tillfälligtvis användas. Djur får hållas även i stan om tillräckligt utrymme för djurens trivsel och välbefinnande finns. Storslakterier läggs omgående ner.
Det blir förbjudet att låta dynga förfaras. Även mänskligt träck ska samlas in, men bara om man hittar vettiga metoder att separera det från alla gifter och medikamentrester.
Människor får ha datorer. Internet är förutsättningen för den nya ordningen. Människor får inte flyga halva jorden kring som skållade råttor. Kortare stäckor ska man gå eller cykla om man kan, annars får man stryk. Energisnåla kommunala färdmedel subventioneras så det alltid blir billigare att ta bussen/spårvagnen än bilen, likaså tåg för långresor. Små och energisnåla elbilar ska snarast införas som det attraktiva alternativet för privatpersoner.
Ay cramba!