Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 00:31:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hungrig?!  (läst 6851 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2010.04.19 - 20:59:56 »

Varför är jag helt plötsligt hungrig mellan måltiderna? Det har ju funkat jätte bra i ca 2 månader och så nu, senaste veckan ungefär blir jag jätte hungrig och darrig.  :coo-coo: Och jag är INTE gravid som Hemul så diskret antydde i en annan tråd.  :whistle:

Jag kan inte komma på att jag har ändrat på någonting i kosten. Äter samma frukost, samma lunch och middagarna är samma. Låter hel trist att alltid äta samma. Och jag menar inte samma på det sättet. Jag äter ju olika. Fast lika olika som hela tiden...fattar ni? Jag fattar inte!  :blink:

Händer det något speciellt efter en tid? Har kroppen liksom vant sig och kräver helt plötsligt mer? Eller vad? :confused:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.04.19 - 21:25:04 »

:sex:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #2 skrivet: 2010.04.19 - 22:07:51 »

haha, så bäst. "Fattar ni? Jag fattar inte!"  :lmao:

Men jag vet inte varför du blir så hungrig mellan målen... är det olika vad du äter när du äter samma fast olika? Alltså kan proportionerna vara så pass olika att det påverkar din hunger?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.04.19 - 22:10:38 »

Jag vet bara att min egen hunger går i perioder. Men det yttrar sig mer som att jag inte blir mätt alls när jag äter. Så försöker jag låta bli att äta mer men efter ett par timmar trillar jag dit ändå för det mesta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2010.04.20 - 07:54:13 »

Fast jag blir alldeles proppmätt! Så där helt plötsligt. Men efter samma mängd som förut. Och en timme senare börjar suget.....  :sosad: Kan det bli för mycket kolisar så att jag får en sockertopp och efterföljande sockerfall av bara grönsaker, sås och kött/fisk? Jag gillar grönsaker.  :cry: Lite krisp till köttet och att få upp såsen med är sååå gott. Men det kanske blir för mycket? Kör fortfarande med nästan halva tallriken med grönsaker.  :sad:

haha, så bäst. "Fattar ni? Jag fattar inte!"  :lmao:
:redface: Jag insåg när jag skrivit några rader att jag knappt begrep vad jag skrivit....fast lite....men jag förstod inte vad svaret skulle bli....eller hur det nu var.... :shy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2010.04.20 - 13:15:22 »

Jag kan få det där suget om det smugit sig med lite mer kolisar än vanligt. Som igår åt vi falukorv och då blir jag sugen någon timme efteråt. Jag brukar ta en ostskiva med smör eller liknande när suget kommer så brukar det gå över. Kanske kan vara en idé att skriva ner vad du äter en vecka och kolla om du ser ett mönster. Att äta mycket protein i förhållande till fett brukar göra mig hungrig också.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.05.02 - 13:27:57 »

Jag har kommit på vad det var, tror jag. Fjolårets björnbär som jag åt en pyttematsked av till frukosten några dagar. När jag tog bort alla bär, så försvann problemet efter en vecka. Så nu blir det bara några bär när det är lite finare tillfällen. Som fest eller fredagsmys.  :sad: Synd! Men bra att jag kom på det. Skulle ju precis börja skriva vad jag åt, men då slapp jag det. Alldeles för krångligt tycker jag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544