Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:55:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: hypo2 , nu har vi fått namnet på det !!  (läst 20702 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #15 skrivet: 2010.04.13 - 16:37:53 »

Intressant tråd! Vet inte vad alla förkortningar betyder men en jag känner (nä det är inte jag  :tongue_wag: ) har fått problem med sköldkörteln efter svinflensavaccineringen. Vet inte om det har ngt samband med vaccinet men tydligen har en till hon känner ett barn som fått problem med sköldkörteln efter vaccineringen.

Hon har kännt sig hängig, som om ngn sjukdom håller på att bryta ut och bara orkeslös sedan vaccineringen i höstas/vintras så det är därför den står på listan över misstänkta men sedan visade det sig att det troligen var sköldkörteln. Hon skulle gå o ta fler blodprover nu snart, visserligen vet jag inte om dem låg inom det "normala" från början...

Finns det något man kan göra mot hypo och hypo 2? Förutom dem där dyra, kortsiktiga behandlingarna? Själv känner jag igen många av symptomen på mig själv  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #16 skrivet: 2010.04.13 - 18:23:45 »

om det syns på blodproven ( den där TSH , eller T3 eller T4 ) kan man få medicin från vårdcentralen,men
om inte måste man söka sig till Hypo2 -sällskapet och läkarna där,
och där har jag inte läst på mig alls för att veta vad jag gör om vc kan nu inte hjälpa mig...

Loggat
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.04.15 - 14:37:13 »

Även jag undrar om jag inte har hypo2, tappar kollosalt mycket hår, tempen alltid låg etc. Har varit diagnostiserad hypo sedan 12 års ålder. :pippi:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.04.15 - 15:19:25 »

Vet inte vad alla förkortningar betyder men en jag känner (nä det är inte jag  :tongue_wag: )

En gång var jag tvungen att ringa akuten åt en vän med sjukhusskräck som hade, ahem, skadad sig i röven och fått hög feber. Gissa om sköterskan lät ironisk efter att jag inlett med "Det här gäller inte mig själv...".  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #19 skrivet: 2010.04.19 - 12:31:18 »

Hehe, kan tänka mig  :tongue: Däremot kände jag igen mig i många av symptomen :shock: Däremot har jag inte haft så låg temp som MiaP skrev, utan nu ett tag har jag kunnat svettas ngt kolosallt i kort när andra går och är påpälsade för att dem fryser. Täcket åkte av på nätterna för jag höll på dö så varm jag var. På mig lackade det nästan, klagade så mycket över det så älskade undrade om jag kommit klimakteriet :lmao: Nu är det mer normalt igen  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544