Det har jag redan räknat ut! Jag ska ha det på ölflaskor. Många blir det, men mer lagom portioner för mig. Kapsyler är också jättemycket billigare än kork och enklare att sätta på.
Jovisst, det smakade toppen! Det står och klarnar nu så det borde bli ännu bättre sen. Skulle helst stå till sig nån månad också, men det hoppar vi nog över för de första flaskorna.
Är det så bra som jag tyckte när jag provsmakade blir det definitivt fler gånger. Jag köpte en väldigt dyr sats, den dyraste jag hittade på nätet, nästan 400 spänn kostade den. Räknade ut att det blir ungefär 14 kr per flaska (riktig flaska) och det är ju inte farligt.
Japp. Medicinskt och kulinariskt syfte.
Jag blir sugen på ett glas vin ibland, men jag är alldeles för snål för att öppna en flaska om jag är själv, för det mesta kommer ju att bli förstörd då. Men jag har faktiskt en metod för det också. Jag letade länge efter riktigt små flaskor - hopplöst. Så lanserade Chiquita de där löjliga jättesöta fruktshotsens, ett 4-pack med 150 ml i varje. Då slog jag till. Perfekt, 150 ml är ju ett glas ju! Jag har glömt vin i såna småflaskor uppåt ett halvår och det var fortfarande bra. Perfekt för den ensamstående skåpsuparen. Tråkigt med plast, men det är ju inte dagligen och man ska inte sila mygg.
Men jag är t.o.m. för snål för att offra en sån för att jag vill ha lite i såsen, så det här blir perfekt det.