Magen artar sig så sakteliga. Men proverna har jag inte fått svar på. Jäkla vårdcentraler. Hur svårt kan det vara?!? Eftersom jag jobbar natt är det "lite" svårt att passa in vårdcentralernas telefontider. Med lite fix och trix kom jag äntligen åt att prata med en sjuksyster på min egen vc. Hon återkom på den tredje dagen. Då hade hon fortfarande inte hittat något fax från vc i Leksand. Så nu måste jag försöka jaga rätt på dem, för att se var de har skickat mitt provsvar. OCh mail kan man inte skicka. Så usla möjligheter att få svar på enkla frågor bara. Gah!
Samtidigt i en annan del av familjelivet har vi en gosse som har dragits med men massa magproblem. Utredning pågår med provtagningar som inte visar på något onormalt. Men fru doktorn har beordrat mjölkfritt 3 veckor innan vi går vidare med utredningen. Det är utmanande nu att laga mat hemma. Mjöl, mjölk och fiskfritt.
Börjar läsa på om paleo, för mjölkersättningarna är inte roliga med sina kilometerlånga ingredienslistor. OM det är så illa att han är mjölkproteinallerkisk så är det ett alternativ att vi lagar paleo-mat hemma. Minus fisken då som maken inte tål. Tur att vi börjar vara lite rutinerade på att tänka om och lära nytt när det gäller maten. Det går lättare och lättare för varje gång.