Fy för den lede att skita som en Gnu! Det ville man inte!
Har migrän idag, så jag är lite trögtänkt just nu. Vaknade med skiten, men troligen är det straffet för att jag gick och lade mig med skiten utan att fatta att det var migrän i antågande. Har gått och blivit orutinerad.
IBS är ju inget jag har drabbats av efter operationen. 2009 var jag hos samme läkare och gjorde en kolonskopi för att min vanliga läkare såg något misstänkt när hon skulle sticka en hemorröjd med skrumpnabortochdödindjävel-medel. Det som kom fram då var att jag har en ovanligt krånglig och omständlig tjocktarm som slingrar sig fram i en hel massa extraböjar. Och då har han redan antecknat IBS, fast jag har inte uppfattat att det var diagnosen då. Och min mage har hela mitt liv stökat för mig. Trögat eller haft bråttom. Haft ont och mått illa vid toabesöken osv. Har liksom trott att det var det normala. Det var först nu efter operationen när jag fick så himmelens ont i magen, och länge, som jag bad om hjälp med magen. Och då fick ett namn på åkomman. Och även en orsak till mina återkommande hemorröjder. Och ytterligare ett skäl till att jag fattade så långsamt att något var mer fel än mina vanliga magknip när blindtarmen tjoade. Min man berättade att läkaren på sjukhuset hade frågat om jag hade den diagnosen redan. Vilket vi ju inte visste att jag hade, fast jag har haft diagnosen sedan 2009.
Åh, det blev lite krångligt skrivet känner jag. Men jag orkar inte redigera nu. Måste stoppa lite käk i kistan och kanske fylla på lite medicin igen.