Oj, vilken aktivitet av min harmlösa bild. Jag fick just ett brev på Posten. Det kanske hänger ihop, eller så går det det inte. Min smärtläkare har helt plötsligt uppdaterat mitt remissvar till husläkaren. I svaret står
Ville bara komplettera mitt tidigare svar med att pat har högerställd elaxel, men är subj i gott hjärtstatus. Bör väl ändå kollas av er nästa EkGBörjade så smått Googla på det, men kom på att det kanske är en dålig idé. Dumt att skrämma upp sig lagom till julledigheten. Men så kom jag på att det kanske är bra att ta upp med någon av läkarna att jag har problem med vita fingrar om det hänger ihop. Så lite uppstressad blev jag i alla fall.
Tycker det är konstigt att han helt plötsligt har tittat på mitt fall igen. Han tyckte ju han var klar med mig. Fattar nada.
Ska nog maila honom och fråga lite hur det hänger ihop, om det gör det. Eller om det kan bli så med hjärtat av Betablockeraren. Han såg ju att jag hade låg frekvens och kunde se att jag åt blockerare utan att jag sade något. Det var dessutom det enda han noterade. Allt annat var ju utan anmärkning sade han.
Ninnan, det stämmer bra att jag har haft väldigt lite migrän den här hösten. Jag kan tydligt se mina triggers nu, vilket inte alls gick förut då allt bara var ett enda samelsurium och attackerna gick in i varandra. Jag visste aldrig om jag var före ett anfall, hade ett pågående eller var efter ett. Oftast var jag ju alla alternativen samtidigt. Helt sjukt att jag kunde fungera öht!
Och måste jag välja mellan vita fingrar och migrän så är valet lätt. Jag skaffar mig värmegrejer att bära med mig om det blir för besvärligt. Jag hade vita fingrar förut med. Men det började för många år sedan då jag åt betablockerare första gången. Sen har det varit något lite bättre under åren utan blockerare, men inte helt bra.