Då jag fick bassning av Hemul för min bristande information förtydligar jag härmed att jag och familjen för närvarande befinner oss i vårat vackra grannland Finland. Imorgon ska vi på konfirmation. Vår Guddotter ska konfirmeras och jag ska fram i kyrkan och välsigna henne medan maken förevigar med kameran. Vår egen son valde att inte konfirmeras. Men näste son har redan sagt att han tänker göra det. Men hemma är inte det lika stor affär som här. Här konfirmeras ALLA! Och bjudningarna blir nära på i stil med gammaldags bröllop med smörgåstårtor och "fyllekakor" som de kallar de vanliga söta gräddtårtorna.
Ikväll har vi varit hemma hos hennes föräldrar och hjälpt till lite med dukning och käkat grillkorv. Det är så härligt att kunna käka lite högkvalitativ korv utan att vara orolig för att migränen ska överfalla. Korven är toppengod här! Jag gjorde en midsommarsallad som vi bjöd på med jordgubbar, avocado, salladsblad, rostad parmaskinka, rostade mandlar, balsamvinäger och olivolja. Den var succégod!
Efter imorgon kommer lugnet falla över oss äntligen. Då är förpliktelserna över, finkläderna kan hängas undan och semestern kan börja njutas för fullt. Vi hoppas på någon tur till Yyteri och lillFian vill till PowerPark nu när hon äntligen har höjden inne. Hon är galen i att åka bergochdalbanor mm. Det är inte jag.
Men det finns Gocartbana!
Godnatt! Dags för skönhetssömn. Vi ska upp med tuppen imorgon.