Jag vill inte bli inlagd!
Men jag behöver något alternativ till att inte behandla migränen när den kommer. Utan behandling går det inte!
Det känns som att det ska bli någon bestående skada om jag inte behandlar. Måste fråga på FB hur det är med obehandlad migrän i ett dygn eller i värsta fall flera. Det går ju inte att äta under tiden. Knappt att dricka.
Akupunktur har jag provat i två omgångar. Första omgången med katastrofresultat. Andra gången ingen katastrof, men heller ingen effekt.
Min stackars klippa har opererat ut en kindtand igår. Men de fick inte ut allt, så han måste tillbaka på onsdag igen. Han mår skit just nu med lätt feber och värk som inte ger sig trots värktabletter.
Tur att jag är på fötterna nu då. Jag mår rent av ganska bra faktiskt. Det kändes som jag började gå på the edge, efter att jag klarat av en kortfattad mathandling. Det är normalt mitt stöd och kärlek som sköter den biten. Men idag förbjöd jag honom att göra något öht. Så jag gjorde en snabb rusch i lugnt tempo (hänger ni med?
) med dottern och gjorde de nödvändigaste inköpen. När vi kom hem igen kändes det som sagt att jag gick på gränsen. Men en liten kopp kaffe och en balja vatten samt yoga med avslappning efteråt lyfte varsamt ner mig från den där knivsudden för den här gången. Nu sover han för hoppningsvis. Tänk vad mycket lättare det är att själv ha ont. Det är nästan värre att stå bredvid. Även om jag är oerhört tacksam att jag mår ok just idag.